پایان آدم ربایی ۴۵ میلیونی

کارآگاهان پلیس با نقشه‌ای حساب شده پسرجوان را از دام گروگانگیران نجات دادند
 

نقشه‌ای که کارآگاهان پلیس برای آزادی پسر جوان از اسارت گروگانگیران طراحی کرده بود مو لای درزش نمی‌رفت.

 
آن‌ها گروگانگیران را که به خاطر اختلاف حساب بر سر مواد مخدر دست به آدم‌ربایی زده بودند به یک قرار صوری کشاندند و در جریان تعقیب و گریز خیابانی آن‌ها را دستگیر کردند و گروگان را نجات دادند.
 
اما این عملیات چطور رقم خورد. ساعت سه بعدازظهر هفتم مهرماه مرد میانسالی نگران و سراسیمه به کلانتری 22 مهرشهر کرج رفت و از ربوده شدن پسر جوانش خبر داد.
 
مرد میانسال گفت: حدودا نیم ساعت پیش زنگ خانه‌مان به صدا درآمد. وقتی در را بازکردم سه مردجوان را مقابلم دیدم.
 
می‌گفتند که با پسرم دانیال کار دارند. آن‌ها خودشان را از دوستان دانیال معرفی کردند و من هم پسرم را صدا زدم و به او گفتم دوستانت با تو کار دارن من بیشتر دوستان پسرم را می‌شناسم اما تا آن روز این سه پسر جوان را ندیده بودم.
 
ماجرا کمی به نظرم مشکوک بود. به همین خاطر از پنجره در حال تماشای آن‌ها بودم. وقتی دانیال از خانه خارج شد ناگهان سه پسر جوان با چاقو به طرفش حمله کردند.
 
بعد هم دانیال را با زور و تهدید به داخل خودروی پراید مشکی که چند متر آن طرف‌تر پارک شده بود منتقل کردند و با سرعت زیادی فرار کردند.
 
وقتی این صحنه را دیدم بلافاصله به کلانتری آمدم تا ماجرا را خبر دهم.
 
با اظهارات مرد میانسال و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از مأموران دایره‌ی مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز وارد ماجرا شدند.
 
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده‌ی انتظامی استان البرز می‌گوید: وقتی در جریان این پرونده قرار گرفتم بلافاصله دستورات لازم را صادر کردم و به تیمی ازکارآگاهان مأموریت دادم تا تحقیقات گسترده‌ای در خصوص پیدا کردن ردی از آدم‌ربایان و نجات پسر جوان آغاز کنند.
 
این درحالی بود که هیچ سرنخی نداشتیم و باید منتظر می‌ماندیم تا آدم‌ربایان اولین تماس خود را باخانواده‌ی گروگان برقرار کنند.
 تماس با خانواده‌ی گروگان
یک ساعت از ماجرای ربودن شدن دانیال گذشته بود و تحقیقات کارآگاهان هنوز در مراحل اولیه‌ بود که فرد ناشناسی با تلفن همراه مادر گروگان تماس گرفت.
 
او با لحنی خشن به مادر دانیال گفت: «فرزندتان نزد ماست و اگر زنده بودنش برای شما مهم است و دوست دارید دوباره او را ببینید بدون این‌که حرفی به پلیس بزنید و پای مأموران را به این ماجرا بازکنید 45 میلیون تومان آماده کنید تا در تماس بعدی محل دریافت پول‌ها را به شما اعلام کنم.»
 
او به مادر گروگان گفت که اگر می‌خواهد پسرش زنده بماند هر چه زودتر برای فراهم کردن این مبلغ دست به کار شود. جان پسرجوان در خطر بود و کارآگاهان باید هرچه سریع‌تر ردپای آدم‌ربایان و محلی را که گروگان در آن‌جا نگهداری می‌شد شناسایی کنند.
 
سردار محمدیان ادامه می‌دهد:برای این‌که بتوانیم مخفیگاه آدم‌ربایان را شناسایی کنیم احتیاج به زمان بیشتری داشتیم به همین خاطر با آموزش‌هایی که به خانواده‌ی پسرجوان دادیم از آن‌ها خواستیم تا وقت‌کشی کنند و به ارتباط‌شان با گروگانگیران ادامه دهند.
 
همزمان تیم دیگری از کارآگاهان سرگرم بررسی درباره‌ی فرد ربوده شده و انگیزه‌ی آدم‌ربایان شدند.
 
تحقیقات جدید کارآگاهان باعث شد پرده از رازهای دیگری برداشته شود. اطلاعات به دست آمده نشان می‌داد دانیال سابقه‌ی خرید و فروش موادمخدر دارد و از مدتی قبل نیز با چند قاچاقچی مواد مخدر اختلاف حساب داشته است.
 
بنابراین احتمال داشت که انگیزه‌ی آدم‌ربایی تسویه حساب باشد.
 نقشه‌ای برای دستگیری آدم‌ربایان
مأموران باید نقشه‌ای حساب شده می‌کشیدند تا گروگان را نجات دهند.«تنها راهی که برای آزادی او وجود داشت این بود که آدم‌ربایان را سرقرار بکشیم و آن‌ها را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنیم.
 
برای انجام این کار نقشه‌ای حساب شده طراحی کردیم و طبق برنامه‌ریزی‌های دقیقی که انجام دادیم‌ باید خانواده‌ی دانیال آدم‌ربایان را به سرقرار می‌کشاندند.
 
آن‌ها طبق آموزش‌هایی که دیده بودند، در تماس بعدی آدم‌ربایان طوری وانمود کردند که فراهم کردن آن مقدار پول برایشان مقدور نیست اما برای این‌که جان فرزندشان را نجات دهند حاضر هستند مبلغ 10 میلیون تومان به همراه یک خودروی پژو به
 
آن‌ها تحویل دهند تا زمان بیشتری برای فراهم کردن مابقی پول داشته باشند.»
همه چیز طبق برنامه‌ریزی پلیس پیش رفت وگروگانگیران پیشنهاد خانواده‌ی فرد ربوده شده را قبول کردند و قرار شد پول‌ها و خودرو را نیمه‌های شب در منطقه‌ی پیشاهنگی کرج تحویل بگیرند و گروگان‌شان را آزاد کنند.
 آغاز عملیات
پدر و مادر دانیال درحالی که 10 میلیون تومان همراهشان بود با خودروی پژو سر قرار حاضر شدند.
 
پلیس به صورت نامحسوس تمام منطقه را تحت نظر داشت و همه چیز برای عملیات رهایی گروگان آماده بود. هنوز چند دقیقه از حضور خانواده‌ی دانیال در محل قرار نگذشته بود که یک خودروی پراید و یک خودروی پژو روآ از راه رسیدند.
 
فرمانده انتظامی استان البرز می‌گوید: به محض این‌که سه فرد گروگانگیر از خودروهای خود خارج شدند عملیات پلیس برای دستگیری آن‌ها آغاز شد.
 
در همان مرحله‌ی اول عملیات کارآگاهان موفق شدند یکی از گروگانگیران را دستگیر کنند اما یکی از تبهکاران که پشت فرمان خودروی پژو روآ نشسته بود وقتی خود را در محاصره‌ی پلیس دید از خودرو پیاده شد و بعد از این‌که سوار خودروی پراید شد با همدستش از محل فرار کردند.
 
با فرار تبهکاران عملیات تعقیب وگریز آغاز شد و این درحالی بودکه با اعترافات فرد دستگیر شده دانیال که در صندوق عقب خودروی پژو روآ حبس شده بود توسط مأموران نجات یافت و به محل امنی منتقل شد.
 
محمدیان درخصوص دستگیری دو متهم دیگر این پرونده نیز می‌گوید:خودروی پراید با سرعت به حرکت خود ادامه می‌داد.
 
در میانه‌ی راه یکی از متهمان خود را از خودرو به بیرون پرتاب کرد و قصد داشت با استفاده از فضای باز منطقه فرار کند اما مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح پای او را مورد هدف قرار داده و او را زمینگیر کردند.
 
به این ترتیب دومین متهم این پرونده دستگیر شد و این درحالی بود که عملیات برای دستگیری سومین متهم این پرونده که همچنان با خودروی پراید در حال فرار بود ادامه داشت.
 
رئیس پلیس استان البرز درخصوص دستگیری سومین عضو این باند می‌گوید:10 دقیقه بعد از دستگیری دومین متهم ،مأموران موفق شدند با ایجاد ترافیک ساختگی خودروی پراید را متوقف و سومین متهم این پرونده را نیز دستگیر کنند.
 
وی ادامه می‌دهد: با انتقال متهم مجروح به بیمارستان دو همدست او برای بازجویی به اداره‌ی آگاهی منتقل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد این افراد جزو مجرمان سابقه‌دار بوده و در پرونده‌ی کیفری آن‌ها بیش از 9 فقره سرقت ، حمل و فروش مواد مخدر ثبت شده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله