خبرگزاری قوه قضائیه اظهارات وزیر اطلاعات ایران را 'عجیب' و 'نادرست' خواند

خبرگزاری قوه قضائیه ایران به اظهارات وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی در مورد جاسوس نبودن مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و این اظهارات را عجیب و نادرست خوانده است.
 

عبدالرسول دری اصفهانی، در مذاکرات هسته‌ای ایران به عنوان کارشناس مسایل بانکی و مالی حضور داشت و قوه قضائیه او را به جرم جاسوسی به پنج سال حبس محکوم کرده است.

 
این محکومیت با واکنش وزیر اطلاعات ایران رو‌به‌رو شد که گفت آقای دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است. محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران همچنین گفت مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است.
 
خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه قضائیه ایران اظهارات آقای علوی را "از جهات مختلف، نادرست" خوانده است.
 
این خبرگزاری گفته است دادگاه، تنها مرجع صالح برای محکومیت اشخاص به جرم جاسوسی است نه وزارت اطلاعات و دادگاه بر خلاف گزارش‌های وزارت اطلاعات می‌تواند افراد را از اتهام جاسوسی تبرئه کرده و یا محکوم کند.
وزیر اطلاعات ایران چند روز پیش معاونت ضد جاسوسی این وزارتخانه را "یگانه مرجع حرفه‌ای تشخیص اقدامات جاسوسی" در ایران خوانده و گفته بود به تشخیص این معاونت، هیچ عضو خانواده صادق لاریجانی متهم به جاسوسی نیست در متنی که این خبرگزاری منتشر کرده، آمده است که وزارت اطلاعات، ضابط (مامور) دادگستری برای کشف جرم و تحقیقات مقدماتی و اجرای تصمیم‌های قضایی است اما این وزارتخانه، تنها ضابط قضایی در ایران نیست و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران هم ضابطان قوه قضائیه هستند.
 
خبرگزاری قوه قضائیه همچنین در مورد مقایسه اظهارنظر وزیر اطلاعات ایران در مورد آقای دری اصفهانی و اظهارنظر چند روز پیش او در باره اتهام جاسوسی به دختر رئیس قوه قضائیه واکنش نشان داده است.
 
آقای علوی به دنبال مطرح شدن اتهام جاسوسی علیه زهرا اردشیر لاریجانی دختر رئیس قوه قضاییه گفته بود هیچ یک از اعضای خانواده رئیس قوه قضائیه به جاسوسی متهم نیستند.
 
خبرگزاری میزان گفته است نباید اظهارنظر وزیر اطلاعات در مورد رد اتهام جاسوسی برای عضو گروه مذاکرات اتمی ایران و دختر رئیس قوه قضائیه را یکی دانست و اتهام وارده به دختر رئیس قوه قضائیه از اساس "داستان‌سرایی کذب" بوده است.
 
به دنبال انتشار خبرهای مربوط به دختر رئیس قوه قضائیه، آقای علوی گفته بود معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، "یگانه مرجع حرفه‌ای تشخیص اقدامات جاسوسی" در ایران است و "این معاونت هیچ گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی در مورد آن وجود داشته باشد درباره هیچ یک از اعضای خانواده صادق لاریجانی مشاهده نکرده است."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
paksan - ایران، ایران
این تحرکات صندقهای پولی سپاه و قوه قضاییه هستش. اینا قبلا هم اینکارا رو کردند و عواملی دارند که دلارها رو از بازار جمع میکنند تا نظر مردم رو به سمت دلار و مشکلات اینطوری پرت کنند و دولت رو تحت فشار بزارند. البته عوامل سپاه و نفوذی های دوره احمدی نژاد در خود بانک مرکزی هم نادیده نگیرید.اینا با توجیه های بیخود بدون رشد اقتصادی و تورم بالا دستوری میدن که باید سود سپرده ها پایین بیاد نتیجه اش چی میشه؟ مردم پولشون رو میکشند بیرون و دلار و طلا میخرن و این خودش تورم زا هستش . مشکل اساسی در بازار ارز و طلای ایران پولهای درشت نیست بلکه مردم عادی با پولهای زیر 50 میلیون تمام هستند که هجوم میارن به خرید طلا و ارز تا شاید اینطوری از کاهش ارزش پولشون جلوگیری کنند و حالا یک عده ای هم دنبال سود کردند هستند که رقمهای درشت تو بازار میارن ولی عمده مردم که باعث گرانی و هجوم به بازار و تقاضای زیاد میشوند فقط میخوان ارزش پولشون رو حفظ کنند. ولی متاسفانه هر بار این اتفاقات می افته و بازم این مسئولین مالی بی سواد دوباره با همون روش همون مشکلات رو ایجاد میکنند.
‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +435شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +251یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +191پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد