سفارش چوبه دار برای قاتل ستایش

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین زمان اعدام قاتل ستایش قریشی، دختربچه ۷ ساله افغانی تبار را اعلام کرد.ابوالقاسم مرادطلب گفت: حکم اعدام این جوان از طرف قوه قضائیه قابل اجرا تشخیص داده شده و در پی تنفیذ حکم قرار است این جوان محکوم به اعدام روز 27 مهر جاری به دار مجازات آویخته شود.ضمن اینکه خانواده ستایش اجرای حکم اعدام را درخواست کرده‌اند. دادستان ورامین درباره سن جوان محکوم به اعدام نیز گفت: این جوان از نظر قانونی به سن 18 سال رسیده است بنابراین مجازات اعدام درباره‌اش اجرا می‌شود.
 قربانی جنایت ساکن روستای خیرآباد ورامین بود که یکشنبه 22 فروردین سال گذشته برای خرید بستنی ازخانه خارج شد اما دیگر برنگشت. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد پسر 17 ساله همسایه به نام امیرحسین که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت. تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.

قاتل ستایش هم‌اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.اما پزشکی قانونی پیشتر سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.
از دادگاه تا اعدام
پس از افشای راز این قتل وقتی پزشکی قانونی سلامت روحی و روانی این پسر نوجوان را تأیید کرد و تحقیقات نشان داد امیرحسین در 16 سالگی به سر می‌برد و خردادماه امسال وارد 17 سالگی می‌شد که نیاز بود تا رشد عقلی‌اش نیز در پزشکی قانونی بررسی شود و می‌بایست طبق قانون حمایت از مجرمان زیر 18 سال با وی برخورد قضایی صورت گیرد. تیم قضایی و پلیس دریافت که قاتل نوجوان نه تنها در 15 سالگی هرازگاهی مشروب مصرف می‌کرده بلکه در همان سن و سال روابط نامشروعی نیز با جنس مخالف داشته.است روز جنایت وقتی در مدرسه بوده در تلفن همراه یکی از دوستانش فیلم مبتذل تماشا کرده و همین عامل باعث شده تا بعدازظهر دست به چنین اقدامی بزند.
امیرحسین در جلسه بازپرسی،  گفت: «ستایش همیشه برای بازی با تبلت خواهرزاده‌ام به خانه ما می‌آمد. آن روز هم او برای بازی با خواهرزاده‌ام آمد. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند او هم رفت اما چون فکر می‌کرد آنها برگشتند او هم برگشت. من مشروب خورده بودم و سیاه مست بودم.
وقتی دیدم ستایش در خانه تنها است به سراغش رفتم و با وجود تقلای او، ستایش را به اجبار مورد آزار و اذیت قرار دادم.من ابتدا قصد کشتن ستایش را نداشتم اما وقتی مادرش دم خانه آمد و صدایش کرد چون نمی‌توانستم ستایش را ساکت کنم او را به طبقه بالا بردم و با روسری خفه‌اش کردم. سپس جسد را داخل یک جعبه بزرگ قرار دادم و با اسیدی که قبلاً تهیه کرده بودم قصد از بین بردن جسد را داشتم که موفق به این کار نشدم. من حتی به دوستم هم زنگ زدم و او هم گفت اسید روی جسد بریزم اما چون نتوانستم جسد را از بین ببرم از خانه خارجش کردم.»
سرانجام امیرحسین در دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شد و سپس دادرسان دیوانعالی کشور این حکم را تأیید کردند.دیوان عالی کشور برای هر دو عنوان اتهامی امیرحسین، حکم صادره را تأیید کرد. قاتل ستایش از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام ارتکاب قتل به قصاص، به خاطرتجاوز به عنف به اعدام و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم شد.
در خصوص اتهام جنایت بر میت نیز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.پس از اعتراض به رأی صادره، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی نیز حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.هم‌اکنون مسئولان اجرای احکام دادگستری درحال فراهم کردن مقدمات اجرای حکم هستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
IraNL - آمستردام، هلند

حقشه بی ناموس،، باید تیکه تیکش کنن، هم خودشو و هم اون ننه باباشو که همچین آشغالی رو تحویل جامعه دادن... حالا بعضی ها میان فاز روشن فکری بر میدارن و اعدام رو محکوم میکنن.... ١ لحظه آدم خودشو بزاره جایه اون پدر و مادر ،،، جیگره آدم میسوزه به خدا
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::IraNL - آمستردام، هلند::]. جدا این فاز روشنفکری وادای از ونک به بالا نشینی رو در آوردن مشمئز کننده است.بکشید بالا این جانی متجاوز رو.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
این روانی را رها کنید به صدها نفر دیگه هم تجاوز خواهد کرد. اسیدش هم همین الان آماده داره! اعدامش کنید این شیطان روانی رو!
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +432شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +276رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید