امارات خواستار کنار کشیدن قطر از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال شد

لحظه اعلام میزبانی قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال در دوم دسامبر سال ۲۰۱۰.
یک مقام ارشد امنیتی امارات می‌گوید بحران دیپلماتیک قطر می‌تواند پایان یابد اگر دوحه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به کشور دیگری واگذار کند.
 
این نخستین بار است که یکی از مقامات چهار کشور عربی که قطر را تحریم کرده‌اند،‌ به طور مستقیم این مسابقات را با «حل و فصل اختلافات» مرتبط می‌داند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، توئیت یک‌شنبه شب ضاحی خلفان، از مقامات امنیتی امارات، از جمله مخالفت‌ها با میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر است که در روزهای اخیر شدت گرفته است.
 

مقامات قطری هنوز به این اظهارنظر واکنشی نشان نداده‌اند.
با این حال، مسئول قطری برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ روز جمعه به خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفته بود که مخالفت‌ها «هیچ خطری» برای برگزاری مسابقات محسوب نمی‌شود.
 
شش کشور ائتلاف ضدقطر تیرماه امسال در نامه‌ای به فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال، خواستار لغو برگزاری رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۲۲ در قطر شدند.
 
عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در نامه‌ای مشترک به فیفا با استناد به ماده ۸۵ مقررات فیفا درخواست کردند تا این فدراسیون بین‌المللی محل برگزاری را به کشوری دیگر منتقل کند. مطابق این بند انتقال میزبانی بازی‌های در شرایط اضطراری امکان‌پذیر است.
 
انتخاب قطر برای میزبانی جام جهانی که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت با حاشیه‌های بسیار همراه شد. در آن زمان محمد بن همام عبدالله قطری، رئیس وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو شورای اجرایی فیفا، متهم شد برای میزبانی قطر رشوه پرداخت کرده است.
 
در ۲۳ ژوییه سال ۲۰۱۱ کمیته اخلاقی فیفا بن همام را به‌صورت مادام‌العمر از فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد. درحال حاضر شرکت هواپیمایی قطر اسپانسر فیفا است.
 
خلفان، که پیش از این توئیت‌های جنجال برانگیزی درباره اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته است، در توئیت دیگری نوشت: قطر «دیگر مایه نگرانی ما نیست».
 
سه کشور مصر و بحرین و امارات ۱۵ خردادماه با رهبری عربستان سعودی، قطر را به تامین مالی گروه‌های افراطی و همچنین داشتن روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران متهم کردند.
 
در پی این اتهامات، چهار کشور مذکور تحریم‌هایی را بر قطر تحمیل کردند و عملا این کشور را در محاصره اقتصادی قرار دادند. قطر در مقابل، اتهام‌های این چهار کشور را رد کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
beerslover - بارسلون، اسپانیا
جام جهانی‌ در کشورهای مسلمان جور نمیاد ، مسلمانان هنوز به اون رشد فکری نرسیدند که بتونند میزبان چنین مناسبت های باشند، که در آن آزادی، شادی، آبجو، خنده ، شادیهای شبانه، دیسکو، بیچ پارتی و خیلی‌ چیزهای دیگر باشد
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +461واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +427شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +307عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +274رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +223یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +179پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +170نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید