شورای شهر آکسفورد «نشان آزادی» را از آنگ سان سوچی پس می‌گیرد

آنگ سان سوچی به خاطر واکنش‌ خود در قبال خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا تحت انتقاد شدید بین‌المللی قرار دارد. شورای شهر آکسفورد در واکنش به مواضع آنگ سان سوچی در قبال اقلیت مسلمانان روهینگیا، نشان آزادی آکسفورد را از او پس می‌گیرد.
 

وی مشاور دولت میانمار است، اما عملا رهبری دولت این کشور را بر عهده دارد،‌

 
خانم سوچی که خود دانش‌آموخته شهر آکسفورد است، در سال ۱۹۹۷ به خاطر مبارزات طولانی خود برای برقراری دموکراسی در میانمار نشان آزادی آکسفورد را دریافت کرد. اما شورای شهر آکسفورد پیشنهاد یکی از احزاب مخالف دولت را مورد توجه قرار داد که می‌گوید این نشان «دیگر شایسته او نیست».
 
بر اساس گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، شورای شهر آکسفورد اعلام کرد که در نامه‌ای به آنگ سان سوچی از او خواسته بود «هر کاری که می‌تواند برای توقف پاکسازی قومی در کشور خود انجام دهد» اما او جوابی به این نامه نداده است.
 
آنگ سان سوچی بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و همان زمان بود که با همسر خود، مایکل آریس آشنا شد. وی سال ۲۰۱۲ هنگام دریافت دکترای افتخاری حقوق مدنی از دانشگاه سابق خود گفت: «مهم‌ترین نکته درباره آکسفورد برای من آن چیزهایی نیست که از متن‌ها و کتاب‌هایی که باید می‌خواندیم یاد گرفته‌ام، بلکه نهایت احترام برای تمدن انسانی است.»
 
خانم سوچی اما در هفته‌های اخیر به خاطر واکنش‌هایش در قبال خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا تحت انتقادهای شدید بین‌المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته و از جمله عفو بین‌الملل وی را به «دروغ‌گویی و مقصر جلوه دادن قربانیان» متهم کرده است.
 
خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار باعث شده است که در یک ماه و نیم اخیر حدود ۵۰۰ هزار تن از آنها به کشور بنگلادش که در مجاورت میانمار قرار دارد، بگریزند. سازمان ملل این رخداد را پاکسازی قومی نامیده است.
 
در این حال، برخورد آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل، با این موضوع توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.
 
ماری کلارکسون، نماینده شورای شهر آکسفورد و عضو حزب کارگر بریتانیا، که پیشنهاد پس گرفتن نشان آزادی آکسفورد از خانم سوچی را مطرح کرده است، در نشست این شورا گفت که عدم پاسخ‌گویی سوچی در قبال این بحران و رد ده‌ها مورد گزارش درباره خشونت‌ جنسی علیه زنان روهینگیا از جمله دلایلی است که ایجاب می‌کند نشان آزادی آکسفورد از وی پس گرفته شود.
 
این گزارش می‌گوید که شورای شهر آکسفورد در نشست بعدی خود که ماه نوامبر برگزار می‌شود پس گرفتن نشان آزادی آکسفورد از خانم سوچی را نهایی می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
بعله! این بده بستونهای دو زاری و بیارزش، در کل نشان از همان آشفتگی و فساد حاکم در تمام ارگانها و سازمانهای انسانی دارد. ندارد؟! سیرک جوایز و نشانهای لی لی حوضکی!
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +456واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +421شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +304عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +271رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +218‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +197یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +163نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید