جایزه نوبل فیزیک به طور مشترک به سه دانشمند آمریکایی تعلق گرفت

سه برنده جایزه فیزیک نوبل جایزه نوبل فیزیک امسال به سه دانشمند شاغل در موسسات تحقیقی آمریکایی تعلق گرفت. راینر ویس، بری بریش و کیپ تورن به دلیل تحقیق بر روی امواج گرانشی به این جایزه معتبر دست یافته اند.
 

آلبرت اینشتین با تئوری نسبیت وجود امواج گرانشی که در اثر شتاب گرفتن ماده به وجود می آیند را پیش بینی کرده بود اما این سه دانشمند موفق شدند بالاخره این امواج را مشاهده کنند.

 
فرهنگستان سلطنتی علوم سوئد، به این سه دانشمند آمریکایی دریافت کننده جایزه فیزیک نوبل ، مبلغی معادل یک میلیون و یکصد هزار دلار پرداخت خواهد کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
زحمات وخدمات این سه دانشمند را در عرصه علم برای بشریت قدر و احترام میکنم. چیزیکه با خواندن این خبر کوتاه به فکرم رسید این است که وسعت ، عمق و ابعاد فکری آنشتین چقدرزیاد بود که در 60 یا 70 سال پیش با تکنولوژی آن زمان توانسته بود پی به ماهیت امواج گرانشی ببرد و توسط محاسبات خود آنرا نشان بدهد. واقعا دانش عظیم و عمیقی داشت.وسعت دید و ابعاد دانش وی را وقتی فهمیدم که کتاب تاریخچه زمان اثر استفن هاوکنگ را خواندم.اگرچه درصد بیشتری مسایل کتاب را درک نکردم و گذاشتم برای مطالعه بعدی و چند سال بعد، ولی فهمیدم که این دانشمندان چقدر زحمت میکشند تا پی به مفهوم یک پدیده میبرند وچقدر انرژی فکری مصرف میکنند تا آنرا فرمول بندی میکنند، واقعا کار سخت و طاقت فرسا است.فهمیدن این جهان و ماهیت اش و درک آن بی اندازه کار دشوار است، حتی برای دانشمندانی چون هاوکنگ و آنشتین، ما آدم های معمولی که اصلا حرفی به گفتن هم نداریم.
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن::]. دقیقا همینطوره. جالبه اکثر دانشمندا با روش آزمایش یا استقرایی به یک موضوع میرسن اما انیشتین ایتدا موضوع رو کشف میکرد بعد میگفت برید آزمایش کنید تا براتون ثابت بشه. بیخود نیست بزرگترین دانشمند اعصار هست.
‌چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.