لس آنجلس تایمز: سربازی اجباری و افزایش ناراحتی‌های روانی در ارتش ایران

ایران اینترنشنال : روزنامه لس آنجلس تایمز روز پنجشنبه ششم مهرماه در گزارشی مربوط به خدمت اجباری سربازی در ایران می‌نویسد سختی‌های تحمل این دوران از سوی جوانان کشور به گسترش ناراحتی‌های روانی در میان نیروهای ارتش منجر شده است.
 

در این گزارش آمده است: «یک شب در سال گذشته در یکی از سربازخانه‌های تهران، یک سرباز جوان بی‌قرار و خشمگین سرگروهبان خود را از رختخوابش بیرون کشید و با گذاشتن لوله تفنگ بر شقیقه او، وی را به حیاط پادگان برد. آنگاه سرباز این سرگروهبان را مجبور کرد یک ساعتی در روی زمین داخل گل و لای سینه‌خیز برود و همان کاری را انجام بدهد که او در دو ماه گذشته انجام داده بود. به گفته همدوره‌های او، آن سرباز پس از آن دیگر در پادگان دیده نشد و خبر آمده بود که حکم سه سال زندان گرفته است.

 
یک سرباز دیگر در شمال ایران ماه گذشته پس از آنکه تقاضای او برای انتقال به یک پادگان و شهر مناسب‌تر رد شد بر روی همقطاران خود اسلحه کشید و سه نفر آنها را کشت.
 
گزارش در مورد وضعیت سربازان وظیفه‌ای که در سپاه پاسداران و سازمان‌های امنیتی حکومت ایران خدمت می‌کنند هیچ‌گاه منتشر نمی‌شود. بسیاری از سربازان وظیفه می‌گویند این حوادث غیرمنتظره و غیرطبیعی نیست.
 
آنها خدمت سربازی ۲۱ ماهه در کشورشان را مصیبتی سرشار از تحقیر شدن، فشارهای روحی، و بیماری‌های روانی می‌خوانند. آنها می‌گویند سربازان وظیفه از مناطق محروم و فقیر به بدترین نقاط و سخت‌ترین شرایط فرستاده می‌شوند، درحالی که فرزندان ثروتمندان با پارتی‌بازی به مناطق خوش‌آب و هوا می‌روند و یا سربازی خود را می‌خرند.»
 
یک سرباز وظیفه که نخواست نام او فاش شود به خبرنگار لس آنجلس تایمز می گوید: «تقریباً همه سربازهای وظیفه قربانی بیگاری و تحقیر هستند.»
 
به گفته لس آنجلس تایمز، درحالی که ارتش ایران امتیازات اقتصادی سپاه پاسداران را ندارد، اما یکی از ستون‌های حکومتی در کشور به‌شمار می رود.
 
لس آنجلس تایمز می‌افزاید: «اما بحران‌های اقتصادی در کشور و افزایش نارضایتی از رهبران مذهبی غیرت انقلابی در نیروهای نظامی ایران را کاهش داده است.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند

لس آنجلس تایمز غلط کرد ..شماها یانکی استخدام میکنید ..پس خفه شید ..درحال حاضر عرعرستان از یانکی های امریکای لاتین در جنگ بایمن استفاده میکنه واقعا خفه شید
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

ای عقاب خان که در فنلاند نمیدانم چه یاد گرفتی که من در میانه نیاموختم!؟. واقعا درست گفته .باید ارتش حرفه ای باشد یعنی جوانان در ازای خدمت حقوق مناسب دریافت کنند تا شخصیت آنها اینطوری لگدمال نشود . واقعا با سرباز مثل حیوان رفتار میشود و همین او را از کشور خود بیزار میکند. ارتشهای کشورهای پیشرفته بهترین امکانات و بهترین غذا و بهترین آموزش را به سرباز میدهند در عین حال به او حقوق و بیمه خوب میدهند و اخیرا هم که زنها را استخدام میکنن یارو توی پادگان یا خط مقدم هم مشکل جنسی نداشته باشد. ارتش احمق ایران همچنان کافور توی غذا میریزد و یک روز که آشپز کافور تمام کرده باشد سربازها همدیگر را درب و داغون میکنند....آیا سرباز اینطوری شخصیت پیدا میکند یا در مدل آمریکایی؟
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند

آذری .هوش..چی گفتی گودرزبا شقایق بودکه..خدمت سربازی درکشورهای ایران ترکیه .پاکستان ..و منطقه اجباری باید باشه حالا حکومت مدیریت صحیح نداره چه ربطی به قانون داره ..چرا اینو نیاموختی
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد