معبد باستانی یونان پس از صد سال کاوش پیدا شد

معبد آمارینتس به تدریج با حفاری‌ها آشکار می‌شود گروهی از باستان‌‍شناسان پس از بیش از ۱۰۰ سال کاوش یک معبد گم‌شده باستانی در یونان را یافتند. آنها پس از آن موفق به کشف معبد شدند که برایشان روشن شد سرنخ‌های باستانی درباره محل معبد، اشتباه بوده است.
 

شبکه تلویزیونی ای آر تی یونان گزارش داده است که سال ۱۹۶۴ تیمی از باستان شناسان یونانی و سوئیسی شروع به حفاری در سایت ارتریا در جزیره ایبوئا کرند، سایتی که "باستان شناسان دیگر از قرن نوزدهم مشغول به حفاری بی نتیجه در آن بودند."

 
آنها قصد داشتند معبد افسانه‌ای آرتمیس، یکی از خدایان یونان باستان را پیدا کنند. این معبد را استرابون، مورخ و جغرافی‌دان یونان باستان توصیف کرده بود.
 
او نوشته بود که این معبد در حدود یک و نیم کیلومتری شهر باستانی ارتریا قرار دارد.
 
اما دنیس نافلر، باستان‌شناس سوئیسی شواهدی یافت که سنگ‌هایی با مشخصه‌های سنگ‌های ساختمان‌های یونانی در کلیساهای دوران بیزانس مجددا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، او بر همین اساس نتیجه گرفت که استرابون درباره فاصله معبد اشتباه می‌کرده است. نافلر تخمین زد که فاصله میان این معبد و شهر ارتریا ۱۱ کیلومتر است.
 
بر اساس همین محاسبه تیم‌های باستان شناسان از دانشکده باستان شناسی سوئیس و موسسه باستان شناسی یونان، کارهای حفاری را به دامن تپه‌ای در نزدیکی روستای ماهیگیری کوچک آمارینتس منتقل کردند. پس از انجام کار زیاد آنها اتاقی سالن مانند پیدا کردند، که می‌توانست بخشی از معبد را تشکیل دهد. آنها در سال ۲۰۱۲ به طور جدی مشغول به کاوش شدند.
 
وزارت فرهنگ یونان گفته است محاسبات باستان‌شناسان در تابستان درست از آب در آمد و آنها در جستجوی معبد آرتمیس به دیوارهای سالن رسیدند.
 
این تیم از آن زمان تا کنون آثار متعلق به قرن‌های ششم تا دوم قبل از میلاد را کشف کرده است، از جمله فواره زیرزمینی، و مهمتر از آن، کتیبه و سکه‌هایی با نام آرتمیس،الهه محافظ آمارینتس کشف شده است. وبسایت محلی اویازوم می گوید: "این‌ها تایید می‌کنند که این معبد محل برگزاری مراسم سالانه پیروان محلی الهه شکار در ارتریا بوده است."
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد