کشف هفت میلیون قرص روان‌گردان در استان هرمزگان

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفته که این تعداد قرص از یکی از کشورهای «آسیایی» وارد اسکله بندر «شهید رجایی» شده بود.
 

ناظر گمرکات استان هرمزگان از کشف بیش از هفت میلیون قرص روان‌گردان در هرمزگان خبر داد که از یکی از کشورهای «آسیایی» وارد اسکله بندر «شهید رجایی» شده بود.

 
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علیرضا دشتانی با اعلام این خبر در روز چهارشنبه پنجم مهر، گفت که این تعداد قرص‌ ترامادول٬ در یک عملیات «اطلاعاتی و ردیابی یک دستگاه کانتینر که از یکی از کشورهای آسیایی وارد اسکله بندر شهید رجایی شده بود... شناسایی و با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان استان هرمزگان این محموله توقیف شد».
 
آن‌طور که این مقام مسئول اعلام کرده است٬ محموله کشف شده پس از فک پلمپ٬ «حاوی ۲۹۹ کارتن و هر کارتن شامل ۲۵۰ بسته قرص ۱۰۰ عددی بود». وی به نام این کشور آسیایی اشاره‌ای نکرده است.
 
خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از آقای دشتانی رقم قرص‌های مکشوفه را «هفت میلیون و ۴۷۵ هزار قرص‌ ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرمی ترامادول» گزارش کرده است.
 
به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان٬ با تجهیز گمرکات به ابزارهای الکترونیکی هوشمند و تقاطع‌گیری اطلاعات٬ شرایطی فراهم شده است که می‌توان «اطلاعات محموله‌ها را پس از بارگیری از بندر مبدا شناسایی و حتی قبل از اظهار به گمرک بر اساس اطلاعات شرکت حمل و افراد حقیقی و حقوقی صاحب کالا نسبت به مدیریت ریسک و انجام کنترل‌های لازم» اقدام کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا دشتانی همچنین افزوده که «نام این شرکت بندری مشخص شده و برای این محموله پرونده‌ای در دادسرای بندرعباس» تشکیل شده است.
 
به گفته وی٬ تحقیقات قضایی و دستگیری متهمان این پرونده نیز ادامه دارد.
 
مقام‌های انتظامی و قضایی به طور مکرر از کشف محموله‌های حاوی قرص‌های روان‌گردان در داخل ایران خبر می‌دهند.
 
خبرگزاری مهر روز ۱۵ تیر به نقل از معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۶ تن و ۱۲۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان طی دو هفته خبر داده بود.
 
اسدالله هادی‌نژاد گفته بود که طی دو هفته٬ بیش از ۱۹ میلیون قرص روان‌گردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد آن مربوط به همدان بوده است.
 
به گفته وی٬ اعضای چهار نفره این باند «قصد انتقال این تعداد مواد مخدر روان‌گردان را به استان‌های مرکزی کشور داشتند که با عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند».
 
وب‌سایت خبرآنلاین در سال ۹۴ نیز به نقل از علیرضا جزینی٬ قائم مقام وقت دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته بود که در سال ۹۳ «۸۸ میلیون قرص روان‌گردان در سطح کشور کشف شد».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
دوباره سپاهی ها همو لو دادن
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
من اگر کاره ای میشدم تمام قاچاق فروشهای خرد و کلان رو بدون دادگاهی مثل چین میگفتم تو خیابون تیر خلاصی بزنن. همه رو. حتی اگر بابای خودم اینکاره بود. چون هر کدومشون هزارن انسان و خانواده رو به خاک سیا و فساد و جنایت و بدبختی میکشونه. حیف دلم نمیخواد دستم به خون کثیف قاچاق فروشا آلوده بشه والا همینجوریشم راضی بودم با یه اسلحه سبک توی پارکها بخصوص پیداشون کنم و خودشون و جامعه رو راحت کنم. حکومت از اعتیاد مردان و زنان مملکت جواب گرفته و خیالش راحته.
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
۵۶
wasp763 - استکهلم، سوئد
هفت میلیون قرص ! به به هفت میلیون برن فضا ، ایران چطوری بچرخه ....
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
۶۵
Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
ترامادول روانگردان محسوب نمیشود.ترامادول مسکن قوی هست که معتادین تریاک و هروئین هم جای مواد استفاده میکنند.روانگردان یعنی امثال اکستاسی و غیره.ترامادول مخدر حساب میشود نه روانگردان.
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. اونطوری حساب کنی تریاک هم مصارف دارویی داره. ترامادول وقتی برای یه فردی که دارای اختلالات عصبی بر اثر شوک برای مدت کوتاه و نه دائم تجویز میشه دارو هست. مسکن نیست بلکه مکانیزم خانواده تریاک رو داره. این چیزا وقتی بدن بیمار باشه نقش دارو دارن و وقتی بدن بیمار نباشه ایجاد عادت میکنن چون هورمونهای نئشگی رو در بدن آزاد میکنن و باعث اعتیاد میشه. اعتیاد چیه؟ سعی در آزاد کردن هورمونهای لذت آور بدن که خواص شیمیایی دارن و هم انرژی زیاد از بدن میگیرن هم خود هورمونها در مکانیزم بدن و هوشیاری اعضا تاثیر منفی میزارن لذا در قیافه انسان هم تاثیر بدی میزاره. حتی خود ارضایی یا سکس هم وقتی زیاد بشه سیستم بدن هم از لحاظ ظاهری و هم کارکرد خراب میشه. بعضی مواد مخدر شیمیایی صنعتی خودشون مستقیما نقش هورمون رو دارن و بدتر هست. مثل ترکیبات اسیدی(شیشه و غیره).
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد