پرواز مرگبار سارق

سارق جوان که همراه دو نفر از همدستانش برای سرقت به پشت بام یک مجتمع مسکونی رفته بود، وقتی فهمید همدستش از سوی پلیس دستگیر شده است تعادلش را از دست داد و پس از سقوط کشته شد.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت 9 شب 14 خرداد امسال، با اعلام گزاش سرقت از یک مجتمع مسکونی به مأموران کلانتری 141 باغ فیض در دستور کار قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد سرنشینان پراید سفید رنگی برای سرقت وارد یک مجتمع مسکونی در خیابان ابوذر شده بودند اما اهالی ساختمان از ماجرا باخبر شده و دزدان پس از درگیری با ساکنان گریخته بودند.به‌دنبال اعلام این خبر، به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شده و تحقیقات در این باره آغاز شد تا اینکه کارآگاهان موفق به شناسایی مالک خودرو - حسن -در منطقه رباط کریم شدند.با شناسایی «حسن»، بررسی سوابق وی در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد او یکی از مجرمان سابقه‌دار است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت خودرو و منزل دستگیر و روانه زندان شده است. آخرین بار هم اواخر سال 1393 پس از طی دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.

با شناسایی «حسن. گ» به‌عنوان یکی از اعضای باند دزدان، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.اما کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت حسن در منطقه رباط کریم اطلاع پیدا کردند او از این محل متواری شده است. بدین‌ترتیب مشخصات خودروی مرد جوان به مأموران گشت پلیس اعلام شد.سرانجام 25 مرداد مأموران کلانتری 141 باغ فیض هنگام گشتزنی به خودرو پرایدی مشکوک شدند که با بررسی فوری پی بردند دستور توقیف خودرو به‌همراه دستگیری سرنشینان آن در سامانه پلیس ثبت شده است. بنابراین بلافاصله مأموران برای دستگیری راننده خودرو وارد عمل شدند،اما متهم پیاده پا به فرار گذاشت تا اینکه طی یک تعقیب و گریز دستگیر شد.

همزمان با دستگیری راننده خودرو، اهالی یک مجتمع مسکونی خود را به مأموران رسانده و آنها را از وجود جسد مرد جوانی در قسمت ورودی پارکینگ ساختمان باخبر کردند. شواهد هم نشان می‌داد او از ارتفاع سقوط کرده و جان باخته است. بلافاصله موضوع مرگ این جوان به اداره دهم پلیس آگاهی اعلام شد و کارآگاهان به همراه بازپرس کشیک قتل در محل حاضر شدند.
درادامه تحقیقات مشخص شد جوان جانباخته یکی از اعضای باند دزدان است که به‌همراه «حسن» و فرد دیگری به‌نام پرویز قصد سرقت داشته‌اند.
حسن در تحقیقات گفت: «پس از آزادی از زندان با سرگروهی یکی از مجرمان سابقه دار به‌نام پرویز (23 ساله) و همراهی یکی از دوستانمان به‌نام مهدی (قربانی 25 ساله)باند سرقت از خانه‌ها را راه انداختیم. در جریان آخرین سرقت ، مهدی و پرویز از پشت ساختمان وارد مجتمع شده و خودشان را به پشت بام رساندند تا از آن طریق وارد واحدهای مسکونی شده و سرقت‌ها را انجام دهند، اما با دستگیری من آنها قصد فرار از محل را داشتند که مهدی از طبقه چهارم ساختمان به پایین سقوط کرد اما پرویز موفق به فرار شد.»
در ادامه تحقیقات مشخص شد مهدی نیز از سارقان سابقه دار بوده است. همچنین کارآگاهان در تجسس‌های بعدی موفق به دستگیری، پرویز سومین عضو باند شدند.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی اموال سرقت شده از سوی دزدان اظهار داشت: «متهمان در اعترافات خود به دهها فقره سرقت خانه در مناطق غرب تهران بویژه در دو منطقه باغ فیض و جنت آباد اعتراف کرده‌اند. با شناسایی چندین محل سرقت و جمع‌بندی اظهارات مالباختگان، تاکنون ارزش مالی سرقت‌ها به دو میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر تحقیقات تخصصی از متهمان برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی‌شان در دستور کار قرار دارد.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.