بغداد و نجف، مسیرهای پروازی جایگزین اقلیم کردستان

به دنبال متوقف شدن پرواز ایرلاین‌های ایرانی به اقلیم کردستان عراق که با دستور شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دو شهر بغداد و نجف را به عنوان گزینه‌های جایگزین پروازهای ایرانی تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.
 
مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: از روز گذشته (دوم مهر) که شورای عالی امنیت ملی رسما توقف پروازها به مقصد یا از مبدا اقلیم کردستان عراق را اعلام کرده، کلیه ایرلاین‌های ایرانی نیز بر اساس این دستور پروازهای خود را متوقف کردند.
 
به گفته وی مسافرانی که برای روزهای آینده بلیت سفر به مقصد اقلیم کردستان عراق را تهیه کرده بودند، می‌توانند طبق توافق‌های صورت گرفته به ایرلاین مربوطه مراجعه کرده و نسبت به لغو بلیت‌هایشان اقدام کند.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه از دو شهر بغداد و نجف نیز می‌توان به عنوان گزینه‌های جایگزین فعلی برای پروازهای کردستان عراق استفاده کرد، توضیح داد: در صورت نیاز مسافران به نهایی کردن سفر، قطعا امکان آن وجود دارد که ایرلاین‌ها بلیت این مسافران را به مقصد شهرهای عراق تغییر دهند یا حتی برای سفرهای آینده نیز فعلا می‌توان از ظرفیت موجود در این دو فرودگاه استفاده کرد.
 
اسعدی سامانی اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی و زمانی که شورای عالی امنیت ملی در دستور خود تغییری ایجاد کند، پرواز ایرلاین‌های ایرانی در اقلیم کر دستان عراق متوقف خواهد شد و هر تغییری در این فرآیند نیاز به دستور جدید از سوی مقامات کشوری دارد.
 
به گزارش ایسنا، پس از آنکه روز گذشته شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد با موافقت این شورا و پس از درخواست دولت رسمی عراق، کلیه پروازها به مقصد یا از مبدأ کردستان عراق متوقف می‌شود و حتی پروازهای این منطقه اجازه عبور از آسمان ایران را ندارد، شرایط امروز ایرلاین‌های ایرانی حاکی از آن است که پروازهای برنامه‌ای به این منطقه نیز متوقف شده‌اند.
 
طبق اطلاعات موجود چند ایرلاین ایرانی به مقصد یا از مبدأ شهرهای اربیل و سلیمانیه پروازهای برنامه‌ای داشتند اما با توجه به اتفاقات به وجود آمده تا اطلاع ثانوی پروازهای این ایرلاین‌ها به کردستان عراق متوقف خواهند بود.
 
صبح امروز و با وجود مخالفت بسیاری از کشورهای منطقه، بارزانی - رئیس اقلیم کردستان عراق - همه‌پرسی استقلال این منطقه را از کشور عراق کلید زد و پیش‌بینی می‌شود نخستین نتایج این همه‌پرسی ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام شود.
 
دولت عراق روز گذشته از ایران خواسته بود مرزهای هوایی‌اش را به روی هواپیماهای اقلیم کردستان عراق ببندد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
amin832 - تهران، ایران

اجازه بدید این هموطنای کورد ما ازادیشون رو به دست بیارند . بهتر از اینکه زیر یوق عربها باشند . اونها ایرانی اصیل هستند و همیشه در طول تاریخ عده زیادی از این هموطنای کورد ما دوشا دوش ما جنگیدند . مطمین باشید کوردها همیشه خودشون رو ایرونی میدونند . نگاه نکنید به اون عده بیسوادی که در اینترنت ناسزا میگن .
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
۳۶
پشم علی بی نیاز - مکسیکو سیتی، مکزیک
[::amin832 - تهران، ایران::]. بله خیلی هم دوشادوشت جنگیدن احتمالا خبر نداری یا سنت کمه و اینقدر کوچک هستی که یادت نمیاد این هموطن های کردت که دوشادوشت جنگیدن سرباز های دلاور ایرانی را اسیر میکردن و به جوخه های مرگ ارتش عراق میفروختن و 100 دینار عراقی میگرفتن، یا قاسملو تروریست معدوم به روستاهای پاوه و اسلام آباد غرب حمله میکرد و ساکنین غیر کرد اون مناطق رو میکشت و فرار میکرد به خاک عراق، از کی تا حالا این تجزیه طلب های پان کردیسم که از نام ایران و ایرانی بیزارن شدن هم وطن تو و دوشادوشت جنگیدن؟؟؟؟؟
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
[::amin832 - تهران، ایران::]. کرد را مى نویسى کورورد بعد دیگران را بى سواد مى نامى! ....
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
چه حیله اى اجازه بدیم کردهاى عراق به استقلال برسن و اونها خودشون رو ایرانى میدانن عجب !!!
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
۴۱
eskiimoo - هلسینکی، فنلاند
تا حالا که گوش دنیا رو کر کرده بودید و می گفتید عرب ضد، عرب فلان، عرب بهمان، حالا که کردهای به قول خودتون غیور می خوان از این پاپتیا جدا بشن، اومدید و از عرب بدتر می کنید، شما چه میدونید همین عراقیا چه نسل کشیا که از همین کردها نکردن، الانه که وقتشه اگه کمه کم کمک کننده نمی خواید باشید، لااقل آزار نرسونید، از ترکها و عربها بدتر دیگه نشید،کردها همه جور مردن رو تجربه کردن، انفال شدن، زنده به گور شدن، شیمیایی شدن، ولی کسی نتونست اصالتشون رو ازشون بگیره، به همه اعراب از عراق تا فلسطین و لبنان کمک رسوندید ولی هیچ کدوم قبول ندارن ایران رو، ولی کردها قبول دارن، چون تاریخ یکسانی دارند با ایرانیا،
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
تهران ..ایران_انسان زمانی نظر درباره چیزی میده که اطلاع داشته باشه ..وگرنه می بنده درشو..هیچ کوردی ندیدم که خودشو ایرانی بدونه.بیخود ایران را فضل بخشش نکن .حکومت عراق اگر اجازه چنین کاری را داد .انوقت ببینید ..فقط ایران باید مرزهاشو ببنده که داره این کاررا انجم میده
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
[::amin832 - تهران، ایران::]. خواهش میکنم اجازه ما هم دست شماست هم وطن کووورد.میخواهید ملانى هم بیاد وسط چاچا برقصه؟
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::amin832 - تهران، ایران::] دوست مهربان و خوش قلب !! مردم ایران با آزادی هم میهنانمان در کردستان عراق موافقند و با دولت آخوندی همفکر نیستند ولی بارزانی یک آدمی هست مثل آخوند ها.همیشه نوکر بوده و هست و فقط دنبال قدرت است .این چه رفراندومی است که الان دو سال است پارلمان کردستان تعطیل است.این مردک اصلا فکر کرد و کردستان نیست چون وقتی با حزب میهنی جلال طالبانی در گیر شد از صدام کمک گرفت و چقدر از دو طرف کشته شدند، مردم کرد اگر افتخار و آزادی میخواهد باید خود را از شر این همیشه نوکران برهاند و برای آزادی تمام ایران تلاش کند .آنوقت صد درصد پیروز است چون ملت بزرگی را پشت سرش دارد چون برادر را پشت سر دارد نه آمریکا و اسراییل.
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
۴۲
Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
[::amin832 - تهران، ایران::]. کردها خودشونو ایرانی یا هموطن ایرانی نمیدونن
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
۴۸
کوهستان زاگرس - نشویل، ایالات متحده امریکا
iran2015 - وین، اتریش. دوست عزیز ، اگر الان کردستان دارد بە سوی استقلال قدم بر میدارد ، نتیجەی تلاش همین بارزانی است. تعطیلی پارلمان و کمک گرفتن از ارتش صدام هم بە همین مسالە ربط دارد. کمک گرفتن از ارتش صدام آخرین راە چارەای بود در برابر اتحاد طرف مقابل با ایران. ایرانی کە قصد داشت برای دسترسی بە سوریە از طریق خشکی تمام کردستان را تحت نفوذ و کنترل خود قرار دهد . تعطیلی پارلمان هم بار دیگر خط بطلانی بود بر نقشە ایران کە قصد داشت با همدستی اتحادیە میهنی و تغییر حزب دموکرات را از ادارە اقلیم کردستان خارج کنند تا نقشەای کە در سال 1996 از طریق نظامی عملی نشد اینبار از طریق سیاست بە انجام برساند.
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
۵۳
رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
[::amin832 - تهران، ایران::]. مواد چی‌ میزنی؟ یادت نیست کمله‌ها چه قدر سر سرباز‌های بیچاره رو تو کردستان بریدن، به نظرم 5 ساله بیشتر نمیای
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
۳۷
Rayfarraie - مالزی، مالزی
کردها بایستی همه پرسی را قبل از آزادسازی موسل انجام میدادند تا حالا از این شربت ها نمی خوردی. در ضمن خوبی که این همه پرسی داشت این بود که آن دسته از ایرانیها که بسیجی و نان به نرخ روز خور هستند را نمایان کرد. آخه شماها اگه مملکت درست و حسابیی دارید تو بقیه کشورها چه کار میکنید. البته یا جاسوسهای رژیم تروریستی ایران هستید یا فاشیست و تفرقه افکنید.
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
۳۷
Dalahoo834 - کرمانشاه، ایران
تعجبی نداره که ایران ویران و جزو یکی از افسرده ترین کشورهای دنیا محسوب میشه. چون کسایی مثل شماها که معلوم نیست عرب هستید یا غیر عرب. به خاطر افرادی فاشیست و وابسته به رژیم تروریستی ایران هستش که بعضی کوردها دل خوشی از ایرانیها ندارند. اما یه چیز یادتان نرود که زمانی ما کوردها ایرانی بودیم شماها مهاجر بودید. ما همیشه ایرانی بوده ایم، هستیم و خواهیم ماند. و البته تنها چیزیکه میخوام رعایت حقوق ما کوردها از طرف حکومت فاسد فاشیست ایرانی هست. قرار نیست جدا بشیم قراره فقط به حق و حقوق قانونی خود برسیم. امسال نه صد سال دیگه. این جریان دیگه متوقف نمیشه. به فکر یه جایی تو نجف و اطراف آن باشید.
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
۴۰
Robinhood937 - ادینبورگ، انگلستان
من چیزی نمیدونم فقط میدونم بعضیا داره یه جاشون میسوزه که نتونستند رای شون رو به کرسی بنشونن و احمدی - گشاد رای همشون دزید و همه رو ساکت کرد حالا یه ملت برا خودشون دارن تصمیم میگیرن و سرنوشتشونو عوض میکنند چرا زورتون میاد قبول کنید.
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.