ایران یک موشک بالیستیک «با برد دو هزار کیلومتر» آزمایش کرد

رادیو فردا: با وجود تشدید انتقادهای دولت آمریکا از توسعه برنامه موشکی ایران، رسانه‌های ایران از رونمایی و آزمایش «موفقیت‌آمیز» یک موشک بالیستیک در ایران خبر دادند.
 
خبرگزاری تسنیم، روز جمعه (۳۱ شهریور) نوشت که جدیدترین موشک بالیستیک جمهوری اسلامی با نام «خرمشهر» همزمان با سالروز جنگ ایران و عراق و در مراسم رژه نیروهای مسلح بار دیگر رونمایی و آزمایش شد.
 
بُرد اعلام‌شده این موشک، نقاط مختلف خاورمیانه و اسرائیل را در تیررس خود قرار می‌دهد؛ خبرگزاری تسنیم این موشک جدید را «کابوس اسرائیل» نامیده‌است.
 
این خبرگزاری در گزارشی زیر عنوان «موشک‌های اسرائیل‌زن» نوشته است که «سپاه پاسداران با رونمایی از موشک خرمشهر، حالا جمعاً ۷ موشک مختلف در اختیار دارد که می‌تواند در صورت لزوم از نقاط مختلف کشور، به سوی تل‌آویو شلیک کند.»
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرده که این موشک، دوهزار کیلومتر برد داشته و دارای قابلیت حمل یک یا چند کلاهک جنگی است.
 
به گفته این فرمانده سپاه، موشک «خرمشهر» ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی بوده و «روند آموزش» آن نیز شروع شده‌است.
 
حاجی‌زاده همچنین افزوده که این موشک قابلیت «حمل سر جنگی تا هزار و ۸۰۰ کیلوگرم را دارد.»
 
خبرگزاری ایرنا نیز نوشته که این موشک بالیستیک، در اختیار نیروی «هوافضای سپاه پاسداران» قرار دارد و «تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص ویژگی‌های فنی و مهندسی و توان آن منتشر نشده‌است.»
 
تسنیم همچنین در خبر دیگری، از آزمایش «موفقیت‌آمیز این موشک خبر داده و نوشته که این سومین موشک ایران با برد دو هزار کیلومتر است.
 
در این خبر به زمان و مکان این آزمایش اشاره‌ای نشده‌است.
 
همزمان با نمایش این یک موشک دوربرد در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران، رئیس جمهور ایران نیز اعلام کرد که با وجود مخالفت کشورهای غربی، موشک‌های جمهوری اسلامی «تقویت» خواهند شد.
 
آقای روحانی در این مراسم که به مناسبت سالروز آغاز جنگ ایران و عراق برگزار شد، افزود که جمهوری اسلامی «نه تنها موشک‌ها»، بلکه نیروهای زمینی و هوایی و دریایی خود را نیز «تقویت خواهد کرد».
 
وی در حالی این سخنان را بیان کرده که پیش از این، از نمایش شهرک‌های زیرزمینی موشکی سپاه انتقاد کرده و آن را اقدامی برای «برهم زدن توافق هسته‌ای» اعلام کرده بود.
 
هفتم شهریورماه نیز امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران، از آنچه «تکلیف» به افزایش توان موشکی کشور نامیده بود، خبر داده و افزوده بود که دولت دوازدهم این رویکرد را پیگیری خواهد کرد.
 
وی اواخر مرداد ماه و پیش از رأی اعتماد مجلس به او نیز گفته بود که افزایش قدرت موشک‌های بالیستیک و کروز از برنامه‌هایش در صورت تأیید شدن در سمت وزارت دفاع خواهد بود.
 
این در حالی است که دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود برنامه موشکی ایران و همچنین فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران «نقض روح» توافقنامه هسته‌ای برجام است.
 
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از حصول توافق هسته‌ای وین و با هدف تأیید آن صادر شد، از ایران خواسته‌است که از توسعه موشک‌های بالیستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، خودداری کند.
 
ایران اعلام کرده که موشک‌های تولیدی‌اش قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را ندارد و از این رو، فعالیت‌های موشکی‌اش ناقض قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

امپراتورى ایران در خاورمیانه در راه است ولى حیف حیف علم وتکنولوژى و توان فرزندان پارسى تحت سلطه ملایان بیرحم.
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

حکومتهای ظالم و متخاصم مثل لاتهایی هستند همیشه در حال چاقو و قمه تیز کردن هستن. ایران نوچه یکی از لاتهای دنیا یعنی روسیه بیشتر از گنده لات خودش عربده کشی میکنه و به مردم دنیا قمه نشون میده. با آرزوی مرگ حکومتها مرگ لاتها مرگ جنایتکاران و مهمتر از همه عاقل شدن و شعور پیدا کردن اکثریت عام مردم ایران و دنیا چون اینها هستن که لاتها رو گنده میکنن و بهشون بال و پر میدن.
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
این اقدامات یعنی تحریم‌های بیشتر و شاید لغو برجام و این یعنی شرایط اقتصادی بدتر و خفت بار تر .البته چوبش تو چشم مردم خصوصا قشر فقیر و متوسط که اکثریت جمعیت را تشکیل میدهند میرود و فلسطین و لبنان یمن سوریه و قبر حسین، عباس همچنان سوسیالشان را میگیرند و جیره گیران رژیم هم امکانات و تسهیلات و حقوق کافی دارند درنتیجه تحریم برایشان پشیزی ارزش ندارد پس من میگم دم سوسیال بگیران ایرانی که در کشورهای اروپایی زندگی میکنند گرم که دشمن مردم کشورشان مثل جیره بگیران رژیم نیستید و هیچ ضرری برای مردم ندارید و اون پول نوش جانتان هموطنان عزیز
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
قویترین سلاح نظام منفور اسلامی تبلیغات است. انها نه متخصص دارند، نه موشکهای قابل مطرح و مدرن. تعدادی موشکهای دست دوم روسی و کره شمالی انهم چند برابر قیمت خریداری کرده اند و انها را بنام موشک ساخت ایران نشان میدهند.
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
۸۱
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
ماشا‌الله حزب الله بکوری چشم ترامپ غیر حلال‌زاده صهیونیست پلشت و جماعت عمری و بکریه (کاسه لیسای ابوبکر). قاره پیماش هم در زیر ساخت است با کلاهک هسته ای.
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
همه این آتیشا از گور دلواپسان و رئیس کإسبان تحریم سپاه بى همه چیزه ! اون زردک تررررامپ که نزده مىرقصه ! با این حرکتهاى نسنجیده و احمقانه ، رهبران خارجى مخالف زردک و خارج شدن آمریکا از برجام هم صرافت میوفتن ، که حق با تررررامپه ! همه دودش هم میره تو چشم مردم نگونبخت و مملکت نابود شده ایران !
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
واقعا غرور آمیزه زمان جنگ با عراق ایران به کشورهای غربی التماس می کرد چند تا موشک به ما بدهید تا از شهرهامون دفاع کنیم ولی آنها انگشت وسطشان را به ایران نشان می دادند امروز ایران دارای موشکهای بالستیکی است که غربی ها را به وحشت انداخته و آنها التماس می کنند موشک آزمایش نکنید و این بار نوبت ایران است که انگشت وسطش را نشان بدهد از قدیم هم گفتند کوه به کوه نمی رسه آدم به آدم می رسه
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. ماشالله، ماشالله، حالا اگر فکرى به حال کارتون خواب ها و کودکان کار و جوانان بیکار و معتاد و دستگیرى و تنبیه اختلاس چى ها و متخلفین بکنین، ایران تازه میشه گلستان، یعنى چیزیکه دوران پهلوى بود!
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۹
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
مرده شور اون نظام , موشک‌ها و کل وجودتون را ببرد البته به همراه کل حامی‌ یانتان، شعور دیگران را اندازه خود فرض کرده اید به همین خاطر صفت مزدوری دارید ! سالیان سال سرمایه ملت و ایران را صرف اعمال تروریستی و باج دهی‌ کرده و انرژی هسته ایی حق مسلم ماست، ایران را به مرحله بحرانی‌ کنونی کشانده آن وقت با چند موشکِ اهدأیی به به و چه چه می کنید، ننگ‌ بر آن صفت پست و مزدور این نظام پلید و حامی‌ یان پلید ترش، که همین ساده لوحانِ خائن باعثِ دوام و پر روئی این نظام هرزه‌ شدند. حیف اسمِ انسان بر شماها از دم.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
۸۱
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
[::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. بعد از خواندن کامنت شما، قطرات اشک ازم جاری شد. ما کره شمالی نیستیم که فقط نشون بدیم، موقعش که برسه عملیاتیش هم میکنیم.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. به هنگام کاراته زدن به کوزه، عملیات شما را شاهد بودیم!
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.