دست‌کم ۱۱ کشته در سقوط اتوبوس مسافربری به دره در جاجرود

در پی سقوط یک اتوبوس مسافربری بین‌شهری به دره در جاده قدیم جاجرود، دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و حداقل ۲۶ نفر زخمی شده‌اند.
 

به گفته سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل‌و‌نقلی ایران، تصادف در محور تهران-جاجرود و محدوده سعیدآباد رخ داده‌است. این سامانه دلیل وقوع سانحه مرگبار را «تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرده است».

 
از سوی دیگر سرهنگ سیاوش محبی، رئیس‌ پلیس راه شرق استان تهران به خبرگزاری مهر گفته‌است: بررسی‌های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می‌کند.
 
پلیس همچنان در حال بررسی دلیل یا دلایل حادثه است.
 
سازمان آتش‌نشانی تهران می‌گوید این حادثه در ساعت دو و نیم بامداد، پنج‌ کیلومتر مانده به جاجرود رخ داده‌است.
 
بنا بر گزارشی شمار مسافران اتوبوس ۳۸ نفر بود. حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران شمار مسافران را ۴۰ نفر عنوان کرده‌است.
 
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، می‌گوید اتوبوس به دره‌ای به عمق ۱۰۰ متر سقوط کرده‌است و نیروهای چهار ایستگاه آتش‌نشانی تهران برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.
 
گفته شده ۱۱ نفر قربانی حادثه کسانی هستند که در محل جان خود را از دست داده‌اند و امدادگران در حال کمک به افرادی بودند که داخل اتوبوس در دره حبس شده بودند.
 
بنا بر آمار پزشک قانونی ایران، مقایسه آمار چهار ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، از افزایش ۹.۵ درصدی شمار جان‌باختگان سوانح و تصادف‌های رانندگی حکایت دارد.
 
آمار پلیس ایران نشان می‌دهد بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳، در تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۲۱۹ هزار نفر جان باختند. بر اساس آمار‌های رسمی ایران، این رقم بیشتر از کشته‌شدگان هشت سال جنگ ایران و عراق است.
 
ایران یکی از نقاط حادثه‌خیز جهان از نظر رانندگی است. بر اساس گزارشی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران منتشر کرده‌است، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در جاده‌ها دارد.
 
بر اساس آماری در ایران نیمی از قربانیان تصادفات رانندگی در ایران، در محل حادثه جان خود را از دست می‌دهند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
عماریون سپاه کارشون را خوب انجام میدهند هر ماه یک اتوبوس را میفرستند ته دره حتما رد پای یک نابغه را در این اتوبوس شناسایی کرده بودند برای ازبین بردن هر نابغه یک ملیون از اسرائیل پول میگیرند
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.