کناره گیری سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار در اعتراض به نسل کشی مسلمانان

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار که از سمت خود استعفا کرده گفت که دیگر حاضر به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال این کشور نیست.
 

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، رضا کردی در خصوص کناره‌گیری خود از سرمربیگری تیم ملی فوتسال میانمار به دلیل نسل‌کشی مسلمانان در این کشور اظهار داشت: پس از کشتارهای سال 2011، امنیت نسبی در این منطقه (شهر روهینگیا) در این چند سال برقرار بود اما بعضی اوقات درگیری‌های قبیله‌ای ایجاد می‌شد. زمانی که به ایران بازگشتم، درگیری‌ها در روهینگیا شدت گرفت که حدوداً از شهری که در آن زندگی می‌کنم، سه روز فاصله دارد.

 
این مربی ایرانی با بیان اینکه من هم در شهر مذهبی قم رشد کرده‌ام، افزود: پس از این کشتارها، دوستان و اعضای خانواده پیام‌های زیادی فرستادند. با جمع بندی شرایط تصمیم گرفتم به دبیرکل فدراسیون فوتبال میانمار ایمیلی ارسال و استعفای خود را اعلام کنم و این کمترین کاری است که می‌توانم انجام دهم.
 
کردی در پاسخ به این پرسش که اگر این کناره‌گیری مورد قبول فدراسیون فوتبال میانمار قرار نگیرد چه خواهد کرد، به تسنیم گفت: طبق قوانین فیفا، مسائل سیاسی نباید دخالتی در فوتبال داشته باشد، اما نمی‌توانم ادامه همکاری را قبول کنم. مبلغ قرارداد یک ساله من، 100 هزار دلار است که ماهیانه پرداخت می‌شود. علاوه بر هدایت تیم ملی فوتسال، تیم‌های ملی پایه فوتبال میانمار هم زیر نظر من است، اما این همکاری از نظر من قطعاً لغو خواهد شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
درورد بر این انسان آزاده
شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
۴۲
paksan - ایران، ایران
برو تو همون قم به زندگیت ادامه بده. والا اخبار درست و سالم دست ماها نمیرسه. مثلا ما نمیدونیم که یک گروه چریکی مسلمان در این منطقه از میانمار هستش بنام جبهه آزادی بخش روهینگیا که برای استقلال و جدا شدن این قسمت از این کشور در حال جنگ با ارتش میانمار هستش و این ارتش هم توسط بنگلادش و پاکستان پشتیبانی نظامی میشه و تلاش میکنند این منطقه رو از این کشور جدا کنند تقریبا یه چیزی شبیه کشمیر هند که پاکستان سعی میکنه بخش هندی رو با کشتار و شانتاژ و حتی حملات ترویستی از هند جدا کنه و البته پاکستان در افغانستان هم همچین خوابهایی در سر داره و نمونه اش پرورش و مسلح کردن طالبان در پاکستان هستش. من درد و رنج مردم منطقه رو درک میکنم ولی چرا برای چچن که روسیه به بدترین شکل غفقازی ها مسلمان رو سرکوب کرد این حرفا نبود؟ حالا چرا ترکیه وارد این داستان شده؟ از جدا کرده بخشی از یک کشور خوبه پس چرا ترکیه واسه کردهای اصیل منطقه شرقی آناتولی چنین حقی رو قائل نیست؟ در هرصورت جنگ بر اساس دین و مذهب بدترین نوع جنگهاست و اونجا هم چیزی شبیه جنگ داخلی تایلند نیست که مسلمانان با شانتاژ عربستان و پاکستان ساز جدایی میزنند
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
کره مریخ هم اتفاقی میوفته چنتا ایرانی اونجا هستن که عکس العمل نشون بدن. بنازم به این تفرق . احتمالا در بیگ بنگ ایرانیها در کل کهکشانها پراکنده شدن.
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.