عذرخواهی بی‌سابقه حسین شریعتمداری از ظریف

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در توضیحی راجع به یادداشت دیروز خود و حمله به تیم هسته‌ای و وزیر خارجه از محمد جواد ظریف عذرخواهی کرد.
 

شریعتمداری در کیهان نوشت: یکی از برادران عزیز و انقلابی‌ام از تیتر یادداشت روز یکشنبه اینجانب با عنوان «مذاکره کردید یا دیکته نوشتید؟!» گلایه می‌کرد و بر این باور بود که تیتر یادشده حاوی کنایه‌ای اهانت‌آمیز به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است!

 
گلایه ایشان در حالی است که در یادداشت مورد اشاره به چند نمونه از بی‌دقتی تیم مذاکره‌کننده در تدوین برجام استناد شده و نتیجه این کم‌توجهی را استفاده حریف از واژه‌های دوپهلو و «تفسیرپذیر» در متن برجام دانسته بودیم که امروزه طرف مقابل با بهره‌گیری از همان واژه‌های دو پهلو در پی تحمیل تفسیر غیربرجامی خود به برجام است.
 
در یادداشت مزبور به سندی از «فرد کاپلن»، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی و مؤلف چند کتاب با موضوع هسته‌ای و جنگ هسته‌ای نیز اشاره شده بود که نشان می‌داد تیم هسته‌ای کشورمان، متن پیش‌نویسی را که آمریکایی‌ها از قبل برای «توافق‌ ژنو» تهیه کرده بودند، بدون کمترین تغییری پذیرفته‌اند و حال آن که مطابق آن سند، تهیه‌کنندگان پیش‌نویس یاد شده به دلیل یک‌سویه بودن این پیش‌نویس، انتظار پذیرش آن از جانب تیم مذاکره‌کننده کشورمان را نداشته‌اند و...
 
تیتر «مذاکره کردید یا دیکته نوشتید» با توجه به نکات فوق برای یادداشت مورد اشاره انتخاب شده بود و بدیهی است که کمترین قصد اهانتی به اعضای محترم تیم مذاکره‌کننده کشورمان در میان نبوده است.
 
با این حال، اگرچه متن یادداشت را مستند می‌دانم ولی گلایه برادر عزیزی را که در صدر این وجیزه به آن اشاره شد نیز، نفی نمی‌کنم و چنانچه از تیتر یادداشت مزبور تلقی اهانت شده است، از تیم هسته‌ای کشورمان، مخصوصا آقای دکتر ظریف که روی سخن یادداشت با ایشان بود پوزش می‌خواهم.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
majiddk - کپنهاک، دانمارک

دیکته نوشتند "" ولی متن دیکته را رهبری گفته بود و ظریف نوشت. به خاطر همین شریعتمداری مجبور به عذر خواهی میشود.
‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
چه کلکى تو وافورشه ! ؟ حقه باز شیره اى !؟
‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
۶۲
عیاران - لندن، انگلستان
حسین شیره ای، مگه در ایران،بدون اجازه آقاکاری پیش میرود.پس آقا دیکته راقبول کرده.چرافرافکنی میکنید.حق مسلم ما چی شد؟ آن هم تقصیر ظریف روبه صفته؟ که میگه مازندانی فلان نداریم؟
‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
یارو میدونه هیچکس یاداشت های بیخودش رو نمیخونه گفته شاید اینطوری و با این صحنه سازی چهارنفر برن اونو بخونند. آخه مردک این افرادی که تو نام میبری و ادعای مقاله هاشون رو میکنی عمدتا وجود خارجی ندارن و یا اصلا چنین مقاله هایی ننوشتند. طرف ملت ایران رو احمق فرض میکنه و مقاله های فرضی با اسامی خاص می سازه. تحلیل روزنامه نگار غربی مثلا درباره چیز دیگه ای بوده و این احمق و تیم بی سوادش میان دوباره اون مقاله رو تحلیل با دانش زبان انگلیسی خودشون میکنند و اینطوری کلا از مقاله و یاداشت طرف یه داستان و افسانه جدید درست میکنند و خورد مردم هم میخوان بدن. داستان اتهامات واقعا خنده دار این آدم مریض به خاتمی رو همه یادشون هست که چند میلیارد از عربستان براش فرستادن و با جورج سوروس دیدار کرده واسه سرنگونی و از این چرت و پرت ها. مرتیکه مریضه. اگر شیطان بخواد به شکل انسان دربیاد شک نکنید یکی از چهره هاش همین چهره ریاکار و فاسد با یه کبودی روی پیشونی هستش
‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.