علم الهدی: سکولار، مسلمان نیست؛ اگر گفتیم یک سکولار مسلمان است مثل این است که بگوییم یک نفر مسلمان عرق خوری را حلال می داند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عده ای سطحی نگر مراسم برائت از مشرکان را سیاسی خوانده و می گویند مکه و مراسم حج جای مناجات با خدا است و نباید به کار سیاسی آغشته شود در حالیکه برائت از مشرکان کاری سیاسی نیست و جزو واقعیت های حج ابراهیمی است.
 

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی چهارشنبه شب در ادامه تفسیر آیات موضوعی مهدویت در مهدیه مشهد با اشاره به آیات نخست سوره توبه افزود: برائت از مشرکان در موسم حج به فرمان پیامبر و آیه قرآن به وسیله امیر المومنین انجام شد.

 
وی گفت: برائت و بیزاری از مشرکان تنها در رفتار، کردار و اظهارات شخصی کفایت نمی کند بلکه باید به صورت اعلام و شعار عمومی باشد و امروز نیز شعار مرگ بر آمریکا جزو واجبات ما در مساله حج است.
 
وی با بیان اینکه برائت از مشرکان یک کار دینی، شرعی و قرآنی است افزود: در فعالیت های شخصی و زندگی اجتماعی کاری که به شرک خدا نزدیک است کار سیاسی است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در عرصه سیاست، هر چه مجاهده سیاسی، حرف، اقدام، فعالیت و کار سیاسی داریم باید برای خدا باشد، کار خدا را برای غیر خدا انجام دادن شرک و سیاست در عرصه زندگی از همه چیز به شرک نزدیکتر است.
 
علم الهدی ادامه داد: در عرصه سیاست اگر از مسیر خدا منحرف شویم در سریع ترین زمان به شرک می رسیم و اگر کسی به نام خدا قدم برداشته اما برای غیر خدا کاری را انجام دهد، دچار شرک شده و حتما ذلیل می شود و خدا خودش او را ساقط می کند.
 
وی گفت: تنها به صرف حزب اللهی و بنده خدا بودن پیروز نمی شویم. هر جا به دنبال مطرح کردن خودمان باشیم خدا ما را زودتر شکست می دهد چون به اسم او وارد عرصه شده اما برای غیر او کار کرده ایم.
 
علم الهدی ادامه داد: این موضوعات برای کسی که خدا را قبول ندارد یا سکولار فرق می کند. سکولار، مسلمان نیست، اگر گفتیم کسی سکولار و مسلمان است مثل این است که بگوییم یک نفر مسلمان است اما عرق خوری و شرب خمر را حلال می داند.
 
وی اظهار کرد: اگر در بعضی جاها و کارها شکست می خوریم به خاطر نبود اخلاص است. در عرصه زندگی باید با اخلاص و به عنوان مجاهده در راه خدا رضایت الهی را در نظر بگیریم و برای خدا قدم برداریم و با استکبار و کفر مبارزه کنیم.
 
علم الهدی با بیان اینکه جریان استکبار هر چه قدر به زور، توطئه و قدرت نظامی متوسل شود نمی تواند جلو مشیت الهی را بگیرد، خاطر نشان کرد: بنای خدا بر این است که تنها کسی که برای خدا کار می کند پیروز شده و به نتیجه برسد.
 
جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی چهارشنبه شبها بعد از نماز مغرب و عشا در مهدیه مشهد برگزار می شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

چه بهتر که سکولار مسلمان نیستن !
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
۷۹
ناصر 12 - گوتنبرگ، سوئد
من نمیتونم بگم این آقا قران را نخونده ولی میتونم بگم اصلا نفهمیده . اگر ادعا کند که فهمیده پس بسیار کلاش و کثیف تشریف داره. خداوند در قران به اعرابی میگوید نگو مومن شدم بگو مسلمان شدم .یعنی کسی که بگوید لااله الاالله ، محمدا رسول الله، مسلمان است و کسی حق ندارد بگوید که مسلمان نیست ولی ممکن است مومن نباشد .
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

وی اظهار کرد: اگر در بعضی جاها و کارها شکست می خوریم به خاطر نبود اخلاص است. پس رئیسی اخلاص نداشت که شکست خورد!! :o من حاضرم این علم القدقد را همین امسال با پول خودم به حج بفرستم تا برود آنجا و برائت از مشرکان بکند و وقتی شرطه های عربستان بخاطر اخلال در مراسم حج گرفتندش و چپقش را چاق کردند، اونوقت فقط وایسم و به این ابو پشم الدین بخندم! :o :o
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

بله کاملا درست می‌‌گویید . یک سکولار مسلمان نیست . با تمامی‌ خریت یک سخن درست گفتی‌. ولی‌ یک مسلمان از نمونه شما . هم عرق خور است. هم تریاک. هم دروغ می‌‌گوید. هم فاسد است . هم دزد است هم پدوفیل. در خانه حسین حسین و زهرا زهرا می‌‌گوید. در بلاد فرنگ آبجو سرد تگری می‌‌زند. ملت را به آخرت حواله می‌‌دهد. ولی‌ خودش دو دستی‌ دنیا را چسبیده. با چماق بر سر زنان می‌‌زند. چون یک تار مو آشکار شده. در برزیل زیر آبی می‌‌رود. و پستان دخترکان ۱۰ ساله می‌‌مالد. بعضی‌ وقتا فکر می‌‌کنم. عجب شانسی اودرم مسلمان نشدم. انسان که نیست. مار هفت سر
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
۷۰
senator x - تهران، ایران
از خوف خدا و نماز شب و کوشش و کار برای یه لقمه نان حلال ,گرده گردن را گیوتین نمیتواند بزند.پفیوز عالم,شرف و غیرت و معرفت و مردونگی یک عرق خور هزاران بار شرف دارد بتوی مفت خور دزد,دروغگوی و مردمفریب دشمن بی برو برگرد خدا
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
۳۸
scandal - برلین، آلمان
با احمق که نمیشه وارد بحث شد! اره، تو راستی‌ میگی‌، زیرا جواب ابلهان خاموشی است.
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
ایشالا بزودی بری پیش اون زن هرزه ات که مشهد و اطراف حرم رضا را اباد کرد حالا هم تو کثافت جانی با آرزوی نفله شدنت
‌پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
اگر روزی بنا بر کدام حادثه طبیعی، انفجار هستوی یا برخورد سنگ آسمانی حیات بکلی از روی زمین نابود شود و زمین برای میلیون ها سال بدون حیات بماند که حتی یک پرنده هم نباشد تا روی یه شاخه شکسته چهچه نماید. در این حال اگر با گذشت میلیون ها سال حیات دوباره پدید آید، و سروکله موجودات هوشمندی چون انسان یا یه چیزی مثل انسان باز هم پیدا شود، آنها مطمین باشد که در علم و تکنالوژی دوباره وآهسته به همین جایی میرسند که ما امروز رسیده ایم، تمامی محاسبات ریاضی، فزیک و شیمی براساس همین قواعد وفرمول ها خواهند بود، چون علوم طبیعی بر اساس تجربه و محاسبه به پیش میروند. ولی ادیان، فکر نکنم که ادیان دیگه توانایی آنرا داشته باشند تا از خاک سیه برخیزند. آنها برای ابد نابود میشوند، مثل هزاران قصه دیگرکه ساخته و پرداخته ذهن انسانهای همان زمان بودند ولی چون پایه علمی نداشتند همه برای همیشه نابود شده اند. در این دنیا چون ذات انسان در طول هزاران سال تاریخ خود بشدت از دین و مذهب رنجیده است، کشته شده درد کشیده آواره شده به خاطر مذهب، از این رو فلسفه ای بنام سکولاریزم پدید آمد تا بشر را از این درد و رنج برهاند.
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.