آزمایش بکارت زندگی دختران افغان را دگرگون می‌کند

با وجود مخالفت مدافعان حقوق بشر با این کار، آزمایش بکارت هنوز به گستردگی در افغانستان انجام می‌شود
شمار زیادی از دختران در افغانستان مورد آزمایش بکارت قرار گرفته‌اند اما تعداد کمی از آنان حاضر می‌شوند تا دراین‌باره حرف بزنند. تهیه این گزارش چهار ماه وقت گرفت تا با شماری از این دختران به شرط افشا نشدن هویت‌شان مصاحبه کنیم.
 

با وجود مخالفت مدافعان حقوق بشر با این کار، آزمایش بکارت هنوز به گستردگی در افغانستان انجام می‌شود. این آزمایش زمانی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود که پلیس به داشتن رابطه میان دختران و پسران شک کند.

 
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده که تلاش‌هایش برای متوقف کردن آزمایش بکارت دختران تا حدی نتیجه داده ‌است. این نهاد گفته که قبلا صحبت در این‌باره تابو بود ولی اکنون این نهاد، پیش‌نویس فرمان تقنینی توقف این آزمایش را به دفتر بانوی اول افغانستان فرستاده تا برای امضاء آن توسط رئیس‌جمهوری رایزنی کند.
 
ندا (نام مستعار) درباره ماجرای آزمایش بکارتش می‌گوید که این کار پس از سوار شدن بر موتور یکی از آشنایانش آغاز شد. وقتی پلیس در مورد او مشکوک شد او را برای بازجویی به حوزه پلیس برد.
 
ندا می‌گوید اتهام او "عیاشی و خوش‌گذرانی" بوده و پلیس بعد از تحقیقات اولیه او را به مرکز درمانی برده تا "آزمایش بکارت" رویش انجام شود.
 
به گفته ندا، دکترها دریافتند که پرده بکارت او "سالم" است و نتایج را به پلیس دادند تا "ماجرا ختم شود". ندا می‌گوید که انجام این "معاینه زندگی‌اش را دگرگون کرد".
 
او که ۱۸ سال عمر دارد، بعد از این رویداد؛ بار سنگینی از حرف و حدیث را تحمل کرده است.
 
اکنون پرونده او از دادستانی گذشته و در انتظار دادگاه عالی است. دو محکمه او را بی‌گناه شناخته و حکم برائت داده‌اند.
خانم حیدری می‌گوید آزمایش بکارت بخشی از مواد درسی دانشکده پزشکی است اعتبار آزمایش بکارت
آزمایش بکارت براساس قانون افغانستان باید توسط پزشک قانونی انجام شود ولی در ولایت‌های افغانستان مراکز درمانی عادی این آزمایش را انجام می‌دهد.
 
این پدیده اکنون نه تنها در شهرهای بزرگ انجام می‌شود بلکه دامن شهرهای کوچک افغانستان را نیز گرفته است.
 
دکتر بوبانی حیدری، پزشک زنان و زایمان که در شمال و ولایت‌های مرکزی افغانستان این آزمایش را انجام داده، می‌گوید که آزمایش بکارت جزء درس‌های دانشگاه پزشکی است و این کار باید توسط پزشک قانونی انجام شود.
به گفته خانم صبحرنگ تلاش‌های برای متوقف کردن این آزمایش جریان دارد او می‌گوید که این کار باید در محیط مصون و با رعایت نکات پزشکی انجام شود تا در جریان آن به بکارت دختران آسیب نرسد.
 
پرده بکارت دختران پنج نوع است و پزشکان می‌گویند که ممکن است که این پرده به صورت طبیعی نیز موجود نباشد. سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که آزمایش انجام شده در افغانستان علمی نیست و نمی‌تواند چیزی را ثابت کند.
 
مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشرافغانستان می‌گویند که معاینه بکارت دختران "آزار جنسی وحشتناک، نقض کرامت انسانی و حقوق بشری" است.
 
ثریا صبحرنگ، عضو این کمیسیون که خود نیز پزشک است می‌گوید که معاینه بکارت چیزی را ثابت نمی‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
زمانی که پلیس به داشتن رابطه میان دختران و پسران شک کند! در ایران و افغانستان وظیفه پلیس بوییدن منافذ تناسلی زنان است!
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

"آنهاییکه ما را از دوستی با جنس مخالف، با آتش جهنم میترسانند، نمازشان را به امید همخوابی با حوریان بهشت میخوانند" ( صادق هدایت). " تازه مسلمان مومن کسی است که به امید لذت های موهوم شهوانی و شکم پرستی آن دنیا بافقر و فلاکت و بدبختی عمر را بسر برد و وسایل عیش و نوش نماینده گان مذهبش را فراهم آورد". (صادق هدایت).
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
۱۰۷
pars40 - فرایبورگ، سوییس
جالب اینه که باید در افغانستان برنبه اصطلاح مردها و پسر ها رو چن کنن که قبلا زیر پل رفتن یا نه تو افغانستان به اصطلاح مردها که علاقه به با زن بودن ندارن اونها دنبال پسر بچه هستن صببح تا شب از رسوم و آداب فرهنگ افغانهاست.
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

به گفته مارمولک : راه های رسیدن به خدا زیاده! :o
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

نکبت و بدبختی فقط در کشورهایی که اسلام سایه افکنده دیده میشه
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.