بازگشت پرچم سرباز کشته شده ژاپنی در جنگ جهانی پس از ۷۳ سال

این پرچم تنها یادگار سرباز ژاپنی بود که ۷۳ سال پیش ناپدید شد. روی آن دوستانش آرزوی بازگشتش را کرده بودند.
کهنه سرباز آمریکایی پس از هفتاد و سه سال، پرچمی که متعلق به یک سرباز کشته شده در جنگ جهانی دوم بود را به خانواده اش تقدیم کرد. «ماروین سترومبو» در حالی این پرچم را به خانواده «سادائو یاسائو» تقدیم کرد که آنها نه تنها هیچ وقت جسد فرزندشان را تحویل نگفته اند، بلکه هیچ یادگاری ای هم از او دریافت نکرده اند.

 

بر روی این پرچم نوشته شده «آرزوی موفقیت تا همیشه در میدان نبرد». همچنین صد و هشتاد تن از دوستان و همسایه های یاسائو هم با امضای این پرچم برای یاسائو آرزوی بازگشتی با سلامت کرده بودند.
 
آقای ستروموبو اعلام کرده بسیار از بازگرداندن پرچم خوشحال بوده و تازه متوجه شده که این پرچم چه ارزشی برای خانواده سرباز کشته شده ژاپنی داشته است. برادر سرباز کشته شده ژاپنی آخرین بار او را در سال ۱۹۴۳ و پیش از اعزام به میدان جنگ دیده است. او بوی این پرچم را یادآور خاطرات خوب کودکی همراه با برادر بزرگترش می داند.
 
آقای سترومبو با کمک یک سازمان غیر انتفاعی فعال در زمینه بازگرداندن پرچم سربازان کشته شده ژاپنی، موفق به پیدا کردن خانوانده یاسائو شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
چند وقت دیگر در یک حراجی توکیو یا لندن چند ملیون انرا میخرند و کلکسیون میکنند. سرباز هم به سمت چپشان!!! قابل توجه مدافعان خرم!
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
چه مهربان ! پرچم ژاپنی ها را بعد از 70 سال دارند برمی گردانند البته اخیرا آمریکا هم اعلام کرده می خواهد قسمتی از جزیره اوکیناوا را که 70 ساله اشغال کرده به ژاپن برگرداند چه سخاوتی ! البته بعد از این که کلی به زنان ژاپنی آنجا تجاوز کردند و اهالی آنجا هم سالها اعتراض می کردند که آمریکا عزیزم به زنان ما تجاوز نکن اخیرا هم که اوباما رفت آنجا و تو چشم مردم ژاپن نگاه کرد و گفت بخاطر انداختن بمب اتم عذرخواهی نمی کنم یعنی این ژاپنی ها روی سیب زمینی پشندی را سفید کردند البته اینها بخاطر احتیاجه ژاپن بمب اتم نداره و دشمنانش در منطقه کره شمالی و چین بمب اتم دارند پس نیاز به مراقبت آمریکا دارد از قدیم هم گفتند آنچه شیران را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
چرا جنگ کردیم؟ چرا با هتلر یکجا شدیم؟ . این سوالیست که امروز میلیون ها ژاپنی میپرسند. دولت و مردم عمیقا از داخل شدن ژاپن به جنگ پشیمان اند. جنگی که هیچ سودی به نفع ژاپن نداشت ولی ضرر های مالی وجانی آن. بی اندازه زیاد و عمیق بود برای مردم ژاپن. ندامت ندامت ندامت. چرا عاقل کند کاری که بار آرد پشیمانی.
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
رضا شاه و ژاپن در جنگ جهانی دوم سوراخ دعا را گم کردنند.اتحاد با المان یک اشتباه تاریخی بود.البته رضاشاه متوجه شد وخواست برگردد که دیرشده بود.
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
جل الخاق یعنی پدر و مادرش تا حالا زنده هستند؟
‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::hassan5 - تهران، ایران::]. دوست عزیز چرا ضد کشور خودت حرف میزنی؟ کجا رضاشاه با هیتلر متحد شد؟ تازه ایران میخواد غرامت بگیره بعد این شایعات رو میندازیت غرامت نمیدند. غرامت عراق که از بین رفت حالا نوبت اینهاست؟ اصلا رضاشاه کاملا بی طرف بود و فقط مهندسهای آلمانی برای کارخانه ها و تاسیس هنرستان به ایران کمک میکردند. ضمنا من شنیدم که نازی آباد را آلمانها در جنگ دوم جهانی ساختند که مطمین نیستم و میخواستم از دوستان بپرسم اگر مطمین هستند.
‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
۷۰
senator x - تهران، ایران
hassan5 - تهران، ایران:حسن,برو تاریخ زمان رضاشاه کبیر را مطالع کن,متوجه میشی در آن زمان تنها کشوریکه بدون چپاول مملکت ما,خدمات بسیار شایان و بیاد ماندنی انجام داد,آلمان و اتریش بود.نمونه اش,پل ورسک,ساختمان راه آهن تهران,ساختمان بانک ملی ایران و چندین نقاط دیگر.این را دقیقا بدان ایران مخوفترین دشمنانش در خود وطن دارد .
‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.