علائم نصب‌شده در هتل سوئیسی خشم اسرائیل را برانگیخت

در این هتل از مهمانان یهودی خواسته شده بود قبل از استفاده از استخر دوش بگیرند
 

علائم نصب شده در یک هتل در سوئیس برای مهمانان یهودی، باعث خشم دولت اسرائیل شده است.

 
در این هتل (Apartmenthaus Paradies) که در منطقه کوهستانی آروسا در شرق این کشور واقع شده به انگلیسی از مهمانان یهودی خواسته شده بود "قبل از استفاده از استخر دوش بگیرند."
 
زیپی هوتوولی، معاون وزیر خارجه اسرائیل این کار را "اقدام ضدیهودی در بدترین و زشت‌ترین نوع خود" خوانده است.
 
یک مهمان ارتودوکس یهودی تصویری از این نوشته در توئیتر خود منتشر کرده و در شبکه دو تلویزیون اسرائیل در این باره صحبت کرده است.
 
او گفته است: "رفتار کارکنان این هتل با ما بسیار دوستانه بود. اما یک روز صبح با این نوشته روبرو شدم که خیلی تعجب‌آور بود."
"خطاب به مهمانان یهودی؛ زن و مرد و کودک... لطفا پیش از رفتن به استخر دوش بگیرید... اگر قوانین را رعایت نکیند مجبور خواهم شد استخر را به روی شما ببندم."  این نوشته گفته است: "خطاب به مهمانان یهودی؛ زن و مرد و کودک... لطفا پیش از رفتن به استخر دوش بگیرید... اگر قوانین را رعایت نکیند مجبور خواهم شد استخر را به روی شما ببندم."
 
زیپی هوتوولی، معاون وزیر خارجه اسرائیل گفته است این موضوع را با سفیر اسرائیل در سوئیس در میان گذاشته که این سفیر البته گفته نوشته از هتل برداشته شده است.
 
خانم هوتوولی خواستار تنبیه کسانی شده که مسئول این کار بوده‌اند "تا موارد مشابهی در آینده تکرار نشود."
 
به گفته بعضی خبرنگاران این مسئله به این دلیل حساسیت برانگیز شده که در جریان هولوکاست یا کشتار گروهی یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم، نگهبانان نازی اردوگاه‌های مرگ یهودیان را به حمام‌هایی می‌فرستادند که "اتاق گاز" بود.
 
در ورودی آشپزخانه همین هتل نوشته شده است: "خطاب به مهمانان یهودی؛ شما مجاز هستید بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح و ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ از اینجا استفاده کنید. امیدوارم درک کنید که تیم ما دوست ندارد هر لحظه مورد مزاحمت قرار گیرد."
 
این هتل معمولا مهمان‌هایی از اسرائیل دارد که بعضی از آنها یهودیان ارتودوکس هستند.
روت تومان که مسئولیت نوشته در استخر را بر عهده داشته انتخاب واژگان را "اشتباه" خوانده است از قول مدیریت این هتل گفته شده که" مشکلی با مهمانان یهودی در هتل ندارد" و قصدی برای یهودی‌ستیزی در کار نبوده است.
 
روت تومان که مسئولیت نوشته در استخر را بر عهده داشته انتخاب واژگان را "اشتباه" خوانده است.
 
او گفته بعضی از مهمانان یهودی با لباس‌هایی نظیر تی‌شرت و بدون اینکه اول دوش بگیرند وارد استخر می‌شدند.
 
او درباره یخچال گفته است مهمانان یهودی هتل مجاز بودند "غذای حلال" خود را در این یخچال نگهداری کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
خوبه ننوشته که اگر از قوانین ما سرپیچی کنید شما را به کوره آدمسوزی می افکنیم!
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
در کتاب قرآن خیلی چیزها از دین یهود گرفته شده مثل غذای حلال و حرام ،ختنه مردان و....و البته همین قسمتها نسبت به بقیه بخشهای دیگر قرآن قابل تحمل ترند
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

از همان اول مشخص بود که علت این نوشته فقط به تجربه هتل با مسافرانش برمیگردد. ما مرتبا مشکلات بهداشتی را در استخرها و سونا با مسلمانان و یهودیان داریم. این جماعت مطالب Hygiene یا بهداشتی را در اینجا نه رعایت میکنند و نه یاد میگیرند. بعد هم امروزه مد شده تا به کسی میگویی اقا! روی سر بنده جیش نکن! داد میزند: راسیست!!! خلاصه سیرکی داریم با ملت. امسان موجود گند و خسته ایی است. نه؟!
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان

مهمان بهودی زیاد داشته و خواسته اونها رو خطاب قرار بده.نه اینکه منظورش فقط اونها بوده باشه.نباید و اصلا لازم نبودم کلمه یهودی رو تو جمله بیاره.چون اینجوری سو برداشت میشه.
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
۷۰
senator x - تهران، ایران
این برخوردن ندارد,این یک مورد کاملا بهداشتی است,نوشتن کلمه(یهودی)اشتباه محض بوده,مدیریت هتل از تمام کسانیکه مایل برفتن باستخر هستند باید بخواهد قبل از رفتن دوش بگیرد و با بدن پاک وارد استخر شود و این شامل تمام مهمانان هتل از هر ملیتی میشود
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. نه عزیز این یهودیهای ارتدکس ( بخوانید حزب الهی) که ریش دراز دارند و شال به کمرشون میبندند و پیرهنشون رو عین بسیجیهای خودمون روی اون میندازند عجیب و غریب هستن ...برای اونا نوشته مجبور بشن با لباس نرند توی آب
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
۶۴
kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
مسؤول محترم استخر ، CLOSE نه CLOES. سلامت باشین!
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::senator x - تهران، ایران: استاد. شما مستحضر نیستید. بقیه همه این موارد را رعایت میکنند. نوشته این هتل دقیقا کسانی را هدف گرفته که رعایت نمیکنند. هتل از رفتارهای مسافرانش تجربه دارد.خصوصا در سوئیس که شما مرتبا تحت نظر و زیر نگاه هستی. البته مطلب بهیجوجه مشکل نیست. حساسیت را هیتلر و امثال احمدی نژادها پدید اوردند و باعث شدند که این یهودیها مرتب با کمترین اشاره ایی، ننه من غریبم بازی در بیاورند.
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
بیچاره خواسته آداب و manner بهشون یاد بده! بد کرده ؟ تازه باید قدردانى و تشکر هم بکنند!
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.