زن افغان فراری از خانه به دست برادرش کشته شد

جوزجان در شمال افغانستان موقعیت دارد. موارد خشونت علیه زنان در ولایات شمالی افغانستان زیاد است مقامات محلی جوزجان در شمال افغانستان از قتل یک زن جوان در این ولایت خبر دادند.
 

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان به بی‌بی‌سی گفت شب گذشته در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، یک زن توسط برادرش به قتل رسید.

 
به گفته وی، دلیل این قتل، اختلافات خانوادگی بوده است. این زن ده سال پیش با یک مرد فرار کرده و با او ازدواج کرده بود.
 
لطیفه که حدود ۲۵ سال سن داشت، مادر چهار طفل بوده است.
 
سخنگوی والی جوزجان می‌گوید برادر این زن، او را خفه کرده و کشته است.
 
به گفته وی، قاتل از محل فرار کرده و پلیس در حال بررسی پرونده و تلاش برای بازداشت متهم است.
 
از مجموع ۵۵۷۵ مورد خشونت ثبت شده در کمیسیون مستقل حقوق بشر در سال ۱۳۹۵، بیش از ۱۲۰۰ مورد آن، خشونت‌های فیزیکی بوده و از جمله ۲۳۴ مورد آن قتل بوده است. قتل‌های ناموسی بخش بزرگی از این پرونده‎‌ها را تشکیل می‌دهد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

کارل ماراصه اش کرده :. "دین افیون ملت هاست". غیرت های بیجا ناشی از جهالت های عمیق قبیلوی. فرورفتن دردین و افراط در آن که منجر به شیطان پرستی میشود. افراط در هردین منجر به شیطان پرستی میشود بدون اینکه خود شخص به آن پی ببرد. شما این جمله را ازچند نفر به صورت جدا گانه در چند مکان مختلف بپرسید:. 1.یک خدا پرست خواهرش را خفه کرد و کشت. 2.یک شیطان پرست خواهرش را خفه کرد و کشت. هرکس این دوجمله را بشنود میگوید، جمله اول غلط است چون یک خدا پرست نه تنها خواهر بلکه هیچ انسانی را نمیکشد. وبلی از شیطان پرستان این کار ها بعید نیست.
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
۷۰
senator x - تهران، ایران
من موندم اینها که میکشند,چرا فرار میکنند؟اگر کار بدی کردی,چرا انجام دادی؟اگر اعتقاد به عمل انجام داده ات داری,مثل یک مرد بایست و از خودت دفاع کن
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.