جریمه زن مسلمان به اتهام آلوده کردن آب استخر

یک زن مسلمان که با لباس بورکینی (لباس شنای اسلامی) وارد استخری شده بود، به اتهام آلوده کردن استخر جریمه شد.
 

این زن که «فضیله» نام دارد به همراه خانواده اش در یک اقامتگاه اجاره‌ای در حومه شهر مارسی، فرانسه سکونت دارند. او تصمیم می‌گیرد وارد استخری در این ملک اجاره‌ای شود. اما پس از ورود، یکی از کارکنان از بقیه افراد حاضر در استخر خواست تا از آب خارج شوند. مالک استخر سپس طی تماسی با همسر فضیله از او خواست تا مانع شنا کردن او در روز‌های آتی شود در غیر اینصورت از ادامه اقامت آن‌ها در این ملک جلوگیری می‌شود.

 
مالک استخر همچنین آن‌ها را موظف به پرداخت جریمه ۴۹۰ یورویی کرد. او مدعی شد ورود فضیله به داخل آب استخر موجب آلودگی شده است و آن‌ها باید هزینه پاکسازی و همچنین تخلیه استخر به مدت دو روز را پرداخت کنند. فضیله و همسرش از پرداخت این جریمه اجتناب کردند، ولی مالک این جریمه را از کارت اعتباری آن‌ها کسر کرد.
 
فضیله در واکنش به این اقدام گفت: من واقعا ناامید شدم، این اتفاق مرا آزرده خاطر کرده است. چگونه شخصی می‌تواند برای پوشیدن بورکینی در این حد ریاکار و شرور باشد.
 
اتحادیه مقابله با اسلام هراسی در فرانسه اعلام کرد لباس شنای فضیله به هیچ وجه مشکل بهداشتی برای سایرین ایجاد نمی‌کند چرا که این لباس نیز صرفا برای شنا طراحی شده است.
 
در ماه مه نیز پلیس فرانسه مانع شنا کردن ۱۰ زن مسلمان که بورکینی بر تن داشتند در ساحل شهر «کن» فرانسه شد. کن نخستین شهری بود که پوشیدن بورکینی را در اوت گذشته ممنوع کرد و تفریحگاه‌های فرانسه از آن تبعیت کردند. اما دادگاه عالی این کشور این ممنوعیت را لغو و آن را نقض آزادی‌های بنیادی بشر عنوان کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

آدمى که اسمش فضله باشه، بهتر از این عمل نمیکنه!
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷
۵۱
هرمز١ - تهران، ایران

بس جرا خود شما غیر مسلمان را نجس می دانید جرا درون ابی رفتی که مسیحی توش ادرار. کرده جطور انها در کشور تو نجس هستند ولی شما در کشور مسیحی نجس نباشی
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

اون چیزی که اسم این خانوم میدونیش عملا توی کلت پر شده
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶
۴۹
Robinsson77 - استکهلم، سوئد

دم فرانسه و فرانسویا گرم. با این لباسای نکبت نه میشه شنا کرد و نه بهداشتیه. این سوئد بی عرضه ی ترسو، جرآت ممنوعیت شنا با بورکینی رو نداره هیچ، بلکه مسلمانان گرامی دقیییقآ با لباسای روزمره ی خودشون تشریف میارن توی آب. بخصوص سومالیها با اون لباسای نکبت رنگ قهوه ایه ..... تاحالا چندین بار اعتراض کردم و از استخر زدم بیرون، اما فایده ای نداشت. توی جدیدترین ورژن، در استخر روباز .... بغیر از ورود با لباس، با چشمای خودم دیدم که خانوم مسلمان پاکیزه و مطهر، لیوانش و ظرف غذاش رو توی آب استخر آبکشی کرد!!! یعنی الاغیت تا این حد نوبره.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

این فضیله فرانسه چه غلطی میکنه؟ شنا کردنش دیگه چه صیغه ای است؟ بره سوریه و یا عربستان اونجا همه هموطن هاش با چادر در آب هستند!
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

یک دوستی داشتم که یک دوست دختر مسلمون سوری داشت، میگفت با هم که به خلوت میرفتیم روسری اش را در نمی آورد، می گفت: گناه داره! ولی بقیه اش گناه نداره! عجب دین آکنده از حماقتی است این سرطان!
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
۷۶
hassan5 - تهران، ایران

طبیعی هست که بعلت وجود .....در آب استخر آلوده گی ایجاد شود.یکی از راه های الودگی مرغ داری ها پرندگان محاجر میباشند که از طریق ....هایشان آلودگی ها را از قاره ای بقاره دیگر میبرند.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

این جور ادما باید بروند در حکومت داعش زندگی کنند.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
۳۶
بی خانمان - بلوچستان، ایران

پس نگین غرب و ازادی. بگین غرب و ضد اسلامی
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان

خب شاید فضیله خانم تو آب فضله کرده بوده؟ :)
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
۶۸
PAARISA - آمستردام، هلند

روزی که مسلمانان در دادگاه جوابه نجس شمردن یک غیر مسلمان رو بدن , حتما خسارتی بیشتر از ۴۹۰ یورو خواهند پرداخت ! مثلا اگر باور عمیق با آلبرت انیشتن دست بده و دست پروفسور انیشتن رطوبتی داشته باشه , باور عمیق باید دستش رو آب بکشه !
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
۴۳
ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی

طرفدارهای دمکراسی و برابری بیاین جواب بدین . تو کشوری که مهد تمدن و ادعای دمکراسی داره چرا این اتفاق بیفته . بعد میایین گیر میدیم که چرا تو ایران حجاب اجباری هست . تمدن و فرهنگ و برابری شده لخت گشتن؟!؟!؟ . این همون ، تمدن دوره هجر هست که کلا لخت بودن. یا میان میگین حالا چرا رفته. خو ، به قول خودشون کشور آزاده .
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
۴۳
ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی

[::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. [::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. چرا بره در حکومت داعش . فرهنگت دمکراسیت این اجازه رو به تو میده که درباره دیگران قضاوت کنین.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
۴۳
ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی

شما مثلا روشنفکرین که یک طرفه قضاوت میکنید . مگه شما نمیگین که باید به عقاید همدیگر احترام گذاشت . پس احترام شما بر اساس لخت بودن یا نبودن است ، نه برابری و آزادی
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
۴۱
عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

[::باور عمیق - قم، ایران::]. تو که خودت همه وجود و ژ‌نت از همون هاست ،به جز اینکه روزی2 سه بار دو لپی دولپپی نوش جون میکنی‌ از نوع انسانی‌ و حیوانی‌ نه پرنده :o
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
۵۱
هرمز١ - تهران، ایران

Ipack2200 اتفاقا من با احترام کذاشتن به همه ادیان رو قبول ندارم مخصوصا اسلام . تا وقتی دینی می خواهد ریشه همه ادیان را خشک کند ان دین باید غیر قانونی اعلام شود مثل کشور انکولا که اسلام را ضد قانون دادکستری کشور خودش اعلام کرد وهمه مساجد را بست جون از این مساجد بوی نفرت و خشم بیرون میامد نه محبت و دوستی و مهربانی و نه دوست داستن انسان
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا

به عقیده من از هر دو طرف افراط شده. یک طرف بورکینی و طرف دیگر یک فرانسوی که حجاب را افراط می داند. دو روی یک سکه.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
۴۳
ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی

چرا ناراحت میشین .یک بام و دو هوا که نمیشه . یا برابری یا ذهنیت خودتون . . چرا لخت شدن و قبول دارین .و قانونیش کردین . حالا اگر یک مسیحی یا یهودی جایی این خانوم بود العان همه شما داد و فغان میکردین که ازادی نیست ، العان مسلمونه همه ریختن سرش که چرا ...
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا

کشورهای آزاد بابد این اشغالها را هر چه زودتر به جایی که لیاقتش را دارند برگردانند ، این اشغالها این مملکتها را هم به گند کشیدند.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۴۳
ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی

[::Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا::]. شما که آشغال نیستید و در کشور آزاد زندگی میکنید مگه از کجا اومدید ؟. چرا به شعور و شخصیت دیگران توهین میکنید . این کلام شما مشخص کننده شخصیت شماست . مگه هر کس که به اسلام اعتقاد داره آشغال هست . شما ها که از آزادی و برابری صحبت میکنید و در کشور توسعه یافته و دمکراتیک زندگی میکنید آیا این طرز صحبت درست هست که جمعی و کشوری رو آشغال حساب کنید ؟؟؟ . فقط هر جا میبینید که حرف از اسلام و مسلمان هست چشم بسته صحبت میکنید.
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
۴۳
ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی

شما میگین کشور آزاد !!!!! آخه تو کدوم قانون نوشته که تو کشور آزاد به کسی یا نوع لباس پوشیدن توهین بشه . کلا فکرش و کردی؟؟؟
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::ipack2200 - دبی، امارات متحده عربی::]. جناب مسلمان, ما از شما مسلمان تر بودیم. لکن از وقتی اسلام قمه کشید یا بنام اسلام ملت ما را به خاک و خون کشیدند, ما ایمان مان را از دست دادیم و حالا هر مسلمان یا مدافع مسلمان سر راهمان سبز شود را به سخره میگیریم!
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

قیاس به نفس میکنی . همونی که میگی تنها چیزیه که ابویت از خودش به یادگار گذاشته .
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان

آزادی در کشورهای پیشرفته نباشد تبعیض آمیز داده بشه. مسلمان و بهایی و یهودی هم بادی حق انتخاب پوشش داشته باشن. جنس بورکینی از جنس بیکینی هست که مقداری بزرگتره. خب در گذشته بیکینی ها هم یک تیکه بودن. پس بنظرم باید از زنان مسلمان حمایت کرد حتی اگر دین اسلام و حکومتهای اسلامی نتقض حقوق بشر باشن. آزادی و برابری برای همه است. و نباید همان رفتاری که زمانی با یهودیان میشد با مسلمانان بشه
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان

یه زمانی در آلمان نازی یهودیان حق نداشتن لباس مذهبی خودشان را بپوسند و آلمان های مسیحی علیه یهودیان قوانین تبعیض آمیز داشتن. الانم فرانسوی ها دارن مسیر نازی ها رو پیش میرن و بجای یهودیان، الان مسلمانان آزادیشون گرفته شده. از بی خدا تا مسلمان همه باید حق داشته باشن با لباس خودشان شنا کنن. خب بی کینی های قدیمی هم اینجوری بودن یه دامن هم روش بوده. الانم مایوی یک تیکه هست بدون دامن. باید حق انتخاب آزادانه انسانها رو به رسمیت شناخت حالا میخوان هر دینی و نژادی داشته باشن
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴
۶۸
PAARISA - آمستردام، هلند

[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. شما جوری در مورد آزادی صحبت میکنید که ظاهرا هیچ درکی از اون ندارید ! آزادی یعنی هر کسی در چهار چوب کلوب خصوصی خودش , هر کاری دلش خواست بکنه , استخر خصوصی یک هتل در فرانسه کلوب خصوصی لچک به سران نیست ! چرا نیست ؟ چون حجاب تنها یک پوشش نیست , بلکه مارکی هست که نشان دهنده یک ساختار فکریه , که این ساختار فکری صراحتا با برابری انسان ها مخالفه , عده ای رو نجس میدونه , زن رو تا مقام فاحشگی یا برده تحقیر میکنه , و بقیه قوانین ضد انسانی که شما خودتون ازش آگاهی دارید , حالا اگه من نخوام نوه من شاهد این ویترین توحش بشه چکار باید بکنم ؟ اگر کسی کنار این استخر سردش شد و یک ربدشامبر پوشید هیچ کس ایرادی نمیگیره , چون اون تنها یک پوششه , ولی حجاب هر چقدر هم که گلگلی باشه تنها یک پوشش نیست , پلاکارد یک ساختار فکریه ! که در جامعه ای که اصول بر برابری انسان هاست , تبلیغ نابرابری ممنوعه . مثل این میمونه که شما تشریف ببرید هندوستان یک تیشرت بپوشید که روش نوشته خوردن گاو خیلی خوبه , بعد بگید چرا چپ چپ نگام میکنن !
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
۶۸
PAARISA - آمستردام، هلند

[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. مثل این میمونه که شما تشریف ببرید هندوستان یک تیشرت بپوشید که روش نوشته خوردن گاو خیلی خوبه , بعد بگید چرا چپ چپ نگام میکنن ! شما رو ببرن اداره پلیس , شما بگید این تیشرت پوشش منه ! خیر ! این تیشرت پلاکاردی هست از تفکر شما که توهین به آدم های اونجاست
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
تمام مردم دنیا در بین مسلمانان نجس محسوب میشوند ایراد ندارد حالا یکی گفته لباست ایراد داره ناراحت شدن مسلمانی ودین اسلام ایدز ادیان است
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.