دادستان: پلیس اتومبیل حامل بنیتا را باید زودتر کشف می‌کرد

با وجود تکذیب از سوی سخنگوی نیروی انتظامی، دادستان تهران با تائید این که محل پارک خودروی سرقت شدهِ حامل «بنیتا»، دختر هشت ماهه، توسط فردی تلفنی به پلیس اطلاع داده شده بود، گفت که «انتظار می‌رفت» پلیس «زودتر» اتومبیل را کشف می‌کرد.
 

روز پنج‌شنبه، ۲۹ تیرماه، دو نفر هنگامی که پدر «بنیتا» قصد بستن در پارکینگ را داشت، خودروی او را به همراه دخترش دزدیدند. این خودرو روز چهارم مرداد در پاکدشت در نزدیکی تهران و در حالی که «بنیتا» فوت شده بود پیدا شد.

 
سارقان پس از بازداشت اعلام کردند که خودرو را پس از باز کردن ضبط صوت آن، در حالی که کودک در آن بوده، به حال خود رها کرده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از دادستان تهران، این حادثه روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه رخ داده، اما تا روز چهارشنبه چهارم مرداد «اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه انجام نشده بود».
 
به گفته آقای جعفری دولت‌آبادی، بر اساس گزارش سرپرست دادسرای جنایی، روز سه‌شنبه، سوم مرداد، «فردی رها بودن اتومبیل مسروقه در پاکدشت را به صورت تلفنی به مأمورین پلیس آگاهی تهران اعلام کرده بود».
 
وی تاکید کرد که «انتظار می‌رفت، پلیس زودتر از آن اتومبیل را کشف می‌کرد».
 
از سوی دیگر متهم ردیف دوم این پرونده گفته است که چند ساعت پس از رها کردن خودرو، به کلانتری خاتون‌آباد پاکدشت مراجعه کرده و پلیس را در جریان حادثه قرار داده است.
 
وی همچنین گفته بود که روز سه‌شنبه نیز از یکی از دوستانش خواسته تا این موضوع را تلفنی به پلیس اطلاع دهد.
 
با این حال سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، روز سه‌شنبه مراجعه این فرد به کلانتری را تکذیب کرد.
 
به گفته این مقام پلیس، «پرینت تمام تماس‌ها از طریق سامانه با مرکز ۱۱۰ و همچنین با شماره ثابت کلانتری مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هیچ گونه تماس تلفنی و یا پیامکی از خطوط مجرمان (که چهار خط تلفن داشتند) و حتی از کیوسک‌های تلفن همگانی هم انجام نشده است».
 
این خودرو در مشیریه تهران سرقت شده بود و دو سارق اعلام کرده اند که روز حادثه برای خرید مواد مخدر در آن محل حضور داشتند که «وقتی دیدند ماشین روشن در خیابان رها شده، اقدام به سرقت کرده اند و پس از سرقت متوجه حضور کودک در خودرو شده‌اند».
 
روزنامه شرق هم درباره سوابق متهمان نوشته بود: «هر دو متهم، سارق داخل خودرو هستند و یکی از آنها مجرم سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو بوده است که مدتی قبل دستگیر شده و پس از رسیدگی‌های قانونی و مراجعه ١٣٠ شاکی طبق روال قانون با وثیقه آزاد شده بود».
 
چند وب‌سایت نیز خبر داده بودند که این فرد با فیش حقوقی آزاد شده است.
 
اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، این گزارش‌ها را رد کرده و گفت که وی «۱۲ مورد» سرقت انجام داده و پس از ۱۴ ماه زندان با وثیقه ۱۶۰ میلیون تومانی آزاد شده است.
 
فوت «بنیتا» و همچنین موضوع آزار جنسی و قتل آتنا اصلانی، دختر ۷ ساله اهل پارس‌آباد مغان در استان اردبیل، بازتاب زیادی در رسانه‌های ایران داشته است.
 
آتنا اصلانی در ۲۸ خرداد به قتل رسید و جسد او ۲۰ روز بعد در پارکینگ مغازه قاتل پیدا شد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، مردی متأهل آتنا را آزار جنسی داده و در نهایت او را به قتل رساند.
 
روز دوشنبه، ۲۶ تیرماه، نیز خبرگزاری ایلنا از تجاوز به یک دختر خردسال در دروازه‌ غار تهران خبر داد.
 
مقامات استان مرکزی نیز روز هفتم مرداد خبر داده بودند که یک دختر پنج ساله به نام «پریا» در شهر ساوه، پس از «آزار جسمی» و «ضربه به سر» به کما رفته است.
 
دو روز بعد حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی، اعلام کرد که این کودک فوت شده است.
 
مادر این کودک و دو نفر دیگر بازداشت شده‌اند، اما هنوز هیچ مقامی اعلام نکرده است که چه کسی ضارب او بوده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۰
senator x - تهران، ایران

تا حالا از خود سئوال کردید که چطور معتادین خیلی براحتی مواد فروشها را پیدا میکند و مواد خود را میخرد ولی پلیس یا عوامل مبارزه با قاچاق مواد مخدره,(نمیتوانند)آنها را پیدا کنند؟ولی در عوض اگر چندتا جوان یک پارتی در سه طبقه زیرزمین خانه شان ترتیب دهند,سه سوته لو میروند,این موارد چشمان شمارا از تعجب(گشاد)نمیکند؟
‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
۴۴
mashhabib - قم، ایران
اینجا بر عکس تمامی دنیا اگر پلیس نباشد مردم راحت تر زندگی میکنند .... اینجا پلیس رفیق دزد و شریک قافله است .....
‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.