محمد غرضی ادعای اعدام ۱۹ افسر ارتش در زمان استانداری خوزستان را رد کرد

محمد غرضی در دوره ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر استاندار خوزستان بود محمد غرضی از چهره‌های سیاسی در ایران، ادعای اعدام ۱۹ افسر ارتش در زمان استانداری خوزستان در سال ۱۳۵۹ را رد کرده است.
 

آقای غرضی به روزنامه ابتکار گفته است: "واقعیت این است که من اصلا در آن دوران اختیاراتی نداشتم که بخواهم ۱۹ نفر آن هم از فرماندهان ارشد ارتش را اعدام کنم. اعدام نیازمند حکم قضایی است و من فقط استاندار بودم و اگر اعدامی صورت گرفته باشد که اتفاق نیفتاده است بنا بر حکم دادگاه انجام می‌شود نه با دستور استاندار".

 
ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده تکاواران نیروی دریایی ارتش ایران که مدافعان خرمشهر در نبرد با عراق بودند به تازگی در یک مصاحبه ویدئویی با سایت تاریخ آنلاین گفته که محمد غرضی با اعدام این تعداد از افسران ارشد ارتش، ایران را در برابر حمله عراق به خرمشهر آسیب‌پذیر کرد.
 
آقای صمدی گفته بود "استاندار خوزستان ۴۵ روز مانده به جنگ ۱۹ افسر ارشد را در میدان صبحگاه لشگر ۹۲ زرهی اهواز اعدام کرد. چه برای این لشگر می‌ماند؟ ارتش با چه روحیه‌ای می‌خواهد بیاید و بجنگد؟"
 
او گفته حاضر است با محمد غرضی درباره نقش او در نبرد خرمشهر مناظره کند.
ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران در دفاع از خرمشهر بوده است محمد غرضی از اواخر سال ۱۳۵۸ تا اوایل سال ۱۳۶۰ یعنی در دوره ریاست جمهوری ابوالحسن بنی‌صدر استاندار خوزستان بوده است.
 
او از جمله موسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نامزد بود اما شورای نگهبان صلاحیت او برای انتخابات اخیر را رد کرد.
 
در مهمترین اتفاقات دوره استانداری آقای غرضی برنامه ریزی کودتای نوژه و اشغال خرمشهر توسط نیروهای عراقی صورت گرفت.
 
ناخدا صمدی خروج از خرمشهر پس از اشغال این شهر توسط نیروهای عراقی را "تلخ‌ترین و زجرآورترین خاطره" خود از دوره جنگ هشت ساله توصیف کرده است.
خرمشهر در اوایل جنگ به اشغال عراق درآمد
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۵
Slimshady - طهران، ایران

یادمه در برنامه ی صفحه آخر آقای فلاحتی درباره فساده آقازاده ی ایشون هم یه اسنادی رو کردن . خلاصه بخوام بگم ؛ اگه تو جمهوری اسلامی میخوای به جایی برسی همزمان ٢تا ویژگی باید داشته باشی :. ١- آدمکش و جنایتکار. ٢- دزد و مال مردم خور
‌سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان

نه میخواستید بیاد بگه ١٩ تا وطن پرست رو بخاطر مام وطن کشتیم اینها تمام وطن پرست ها مون رو علاوه بر ترور جانى ترور شخصیتى کردن از شاه بگیر بیا همینجور تیمسارها و سرهنگ هامون و هنرمندان وطن پرست مون فریدون فرخزاد همه و همه را
‌سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

بهتره بره به اردوغان مشاوره بده
‌سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

قاتل نباشی اصلا حکومت داعشی ایران نمیگذاره بیای بالا!
‌سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
۵۴
فارسان - مرکزی، ایران
خاک بر سر تو و تمام انقلابیون حماقت 57 از روشنفکر بز مغز بگیرتا مذهبی نادان و آن به اصطلاح شعرای روشنفکر تاریک مغز انقلابی یاوه سرا چپی و .....
‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.