درآمد ۷۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی عربستان از حج

طبق پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، عربستان امسال به لطف برگزاری حج و عمره، بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.
در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز مناسک حج امسال مانده، بحث درآمدهای چشمگیر دولت عربستان از بابت ورود حجاجِ کشورهای مختلف بار دیگر مورد توجه محافل اقتصادی قرار گرفته است.

 

در همین راستا، «عبدالله المرزوق»، استاد دانشکده حج در دانشگاه ام‌القراء مکه در گفت‌وگویی با اشاره به فراهم بودن زمینه برای سودهای کلان از برگزاری حج، پیش‌بینی کرد درآمدهای دولت عربستان امسال از بابت برگزاری تمتع و عمره به بیش از ۷۰ میلیارد ریال سعودی (۷۰ هزار میلیارد تومان) خواهد رسید.
 
وی اظهار کرد: این میزان درآمدِ چشمگیر به لطف ورود ۹ میلیون زائر خواهد بود که امسال مناسک حج و عمره را به جا خواهند آورد.
 
وی با این حال درخواست کرد با توجه به این حجم گسترده از درآمدهای حج، فرصت‌های شغلی بیشتری برای شهروندان عربستانی ایجاد شود.
 
به نقل از "عرب نیوز"، «عبدالخالق الکاشف»، رئیس مرکز تحقیقات حج عربستان نیز در این رابطه تأکید کرد: شرکت‌های خدماتی حج در این کشور بدون شک از مراسم امسال حج، سود فراوانی به دست خواهند آورد.
 
وی با اشاره به اینکه بازار فروش محصولات تولید عربستان از جمله سوغاتی در ایام حج رونق چشمگیری خواهد یافت، اظهار کرد: محصولات تولیدی در عربستان از سوی اجناس چینی با رقابت سنگینی مواجه شده‌اند.
 
در همین حال، «خالد رمضان»، مدیر یکی از شرکت‌های خدمات‌دهی حج و عمره در ریاض با اشاره به تعداد بالای زائران حج از کشورهای مختلف اظهار کرد: مردان و زنان سعودی باید خلاقیت بیشتری برای ساخت سوغاتی‌های جدید نشان دهند تا در مکه و مدینه میان زائران توزیع و به آن‌ها فروخته شود.
 
وی معتقد است، تنها از محل فروش سوغاتی به حجاج خارجی، عربستان می‌تواند سالانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال سعودی درآمد کسب کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

نتیجه حماقت نُه میلیون زائر ، در سال یک همچین درآمدى رو به جیب وهابیها سرازیر میکنه ! البته در ایران هم درآمدى که از نذورات به جیب آخوندهاى انگل و مفت خور و فرصت طلب میره ، رقم هنگفت و چشم گیریه! بقولى ، تا ابله در جهانه ، مفلس در نمى مانه!!
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
۳۷
لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان

اون محمد جادوگره قویی بوده و به لطف اون .. این اعراب مولتی میلیاردر شدن ولی عمق فاجعه اون ایرانیه .. هستش که میره به توالت عمومی یا همونی که اسمش مکه س و پول مملکت رو میریزه توی شکم اون آل سعودهای زایده از حرام .
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۵۶
Urasawa - توکیو، ژاپن

حاج اقا حاج خانم عجله کن برو بروپول بریز تو حلقومه تروریستا اگه سالم برگشتى سو غاتى ما یادت نره
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

لطفاً تیتر رو عوض کنید: درامد هفتاد هزار میلیارد تومنی عربستان از خریت
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
۱۰۷
pars40 - فرایبورگ، سوییس

حج ررفتن در این روزگار وانافسا یعنی حماغت محض
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
آخوند حقشه بهش بگن رافضی چون از این اهریمن خرفت تر وجود ندارد
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
۳۷
Dalahoo834 - دالاهو، ایران
دزدان زن و مرد بسیاری هم از ایرانیهای عزیز مشرف میشوند
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
مشتى ابله این پول ها رو میدن که عربه میاد لندن تو کازینو جلوش دسته هاى ٥٠£ پوندى تو اطاق اختصاصى چیده بازى میکنه البته کمیسیون عربستان به دولتهاى انگلیس و امریکا محفوض هستش
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
واجب الحج شدگانی که از این بوم برند عازم خانه ی حق اند و زحق بی خبرند. واجب الحج شده اند امسال از مال کسان ناکسان بین که به سوی چه کسی ره سپرند. زن و مرد و پسر و دختر و هم میهنشان همه از جور همین طایفه ی خونین جگرند . هست در کوی همین طایفه بس پیر و فقیر کز تهی دستی در آتش غم شعله ورند . این همه حاجی از این کشور این قدر گدا بهر نانی به فغان بر سر رهگذرند . بو بصیر آنکه به تاریخ ذریرش شمرند رفت و از حضرت صادق پرسید . که ایا زاده ی پیغمبر حجاج امسال گویی از وضع صدا بیش تر از پیشترند . حضرت آنگاه دو انگشت مبارک بگشود گفت بنگر که ایشان بشرند یا جانورند. بو بصیر آنگه از دیده ی دل کرد نظر دید محرم شدگان اکثرشان گاو و خرند
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
۵۶
wasp763 - استکهلم، سوئد
یعنی کار از نصیحت گذشته . توف به ذات کسی که مثل خر راهشو کج کنه به سمت مکه . با پوزش ...😟😞
‌سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
مذهب افیون توده ها است.
‌سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.