قهرمانی آسیا برای دختران و پسران کاراته‌باز ایرانی با ۲۰ مدال

دختران و پسران کاراته‌باز ایرانی با کسب ده مدال طلا، چهار نقره و شش برنز به مقام قهرمانی تیمی آسیا دست یافتند.
 

اعضای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کاراته ایران در شانزدهمین دوره قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار شد، با برتری محسوس نسبت به حریفان‌شان روی سکوی برتر ایستادند.

 
این مسابقات با حضور ۶۶۰ کاراته‌کا از ۲۷ کشور در رده‌های مختلف سنی مردان و زنان در حال برگزاری است.
 
در دو بخش نوجوانان و جوانان، پس از ایران تیم‌های ژاپن و قزاقستان با شش طلا و اندونزی با یک طلا در رده‌های بعدی ایستادند. سایر کشورها موفق به کسب مدال طلا نشدند.
 
قهرمانان طلایی ایران در رده سنی نوجوانان حسین خدری، عرفان داودی و کامران بصیری بودند.
 
در رده جوانان و در کاتای تیمی دختران ستاره خاکپور، آرزو لونجی و محدثه نائیجی روی سکوی برتر ایستادند. در کاتای انفرادی دختران حدیثه جمال اول شد.
 
در کاتای تیمی پسران نیز مهدی شجاعی، پویا حبیبی و مهدی رضایی به قهرمانی رسیدند.
 
در مسابقات کومیته در ۶۱ کیلوگرم محمدرضا مرادی و در ۷۶ کیلوگرم باربد صداقت به نشان طلا دست یافتند. فاطمه سعادتی و علی کریمی نیز نشان زرین را نصیب خود کردند.
 
مجید وکیلی، مجید نیکوهمت، لیلا برجعلی و مینا یوسفی چهار ورزشکار نقره‌ای ایران در قهرمانی آسیا بودند.
 
زینب‌السادات حسینی، پوریا اقدسی، امیرحسین بیگدلی، حدیث طالبی، احمدرضا محمودی و مبینا حیدری هم شش مدال برنز را به گردن آویختند.
 
کاراته در ایران طی دو سال گذشته کارنامه‌ای موفق‌تر از سایر رشته‌های رزمی به جا گذاشته است.
 
این رشته برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو جزو برنامه مسابقات گنجانده شده و جنبه رسمی خواهد داشت.
 
با وجود افول تکواندو، ناکامی‌های متوالی بوکس، همچنین شکست‌ها و حاشیه‌های مکرر جودوی ایران، در کاراته شرایط متفاوتی حکم‌فرماست.
 
این رشته ورزشی در هر دو بخش مردان و زنان و در رده‌های مختلف سنی، نتایج موفقیت‌آمیزی در مسابقات جهانی و قاره‌ای کسب کرده است.
 
سرمربی نوجوانان و جوانان کاراته ایران می‌گوید: کاراته المپیکی شده و سرمایه‌گذاری بیشتری را از سوی کشورها شاهدیم. این توجه از رده جوانان آغاز می‌شود. کشورهایی قبلاً حرفی برای گفتن نداشتند امسال مبارازت سطح بالایی به نمایش گذاشتند.
 
فرحناز ارباب به خبرگزاری مهر گفت: تا رقابت‌های جهانی زمان زیادی نداریم. باید در مسابقات کشوری در انتخابات خود بیشتر دقت کنیم تا در سه ماه باقی مانده تیم آماده‌تری داشته باشیم و از همه مهم‌تر، باید به مسابقه تدارکاتی برویم
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.