ابراز امیدواری علی کریمی درباره زمینه‌سازی ورود زنان به ورزشگاه‌ها

علی کریمی می‌گوید این خواسته میلیون‌ها زن هوادار است که دوست دارند مسابقات فوتبال و دیگر ورزش‌ها را از نزدیک ببینند علی کریمی بازیکن سرشناس فوتبال و سرمربی تیم نفت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «کاش شرایط با کمک حسن روحانی و مسئولان فدراسیون فوتبال برای ورود زنان به استادیوم‌ها فراهم شود».
 

او همچنین افزود که «این خواسته میلیون‌ها زن هواداری است که دوست دارند مسابقات فوتبال و دیگر ورزش‌ها را از نزدیک ببینند» و ابراز امیدواری کرد که بسترسازی‌های لازم برای این اقدام انجام شود.

 
پیش از این در خردادماه هم مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال از رئیس‌جمهوری خواسته بود که شرایطی فراهم کند تا زنان هم بتوانند از نزدیک فوتبال تماشا کنند.
 
این موضوع در دیدار کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران مطرح شد. دیداری که با تمجید آقای روحانی از عملکرد تیم ملی در «صعود مقتدرانه» به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همراه بود.
 
در گزارش این دیدار آمده بود: «شجاعی خواستار رسیدگی به کمپ تیم‌های ملی و تکمیل آن شد و از رئیس‌جمهور خواست شرایطی فراهم شود تا بانوان نیز بتوانند از نزدیک فوتبال تماشا کنند».
 
اما این قسمت از اظهارات شجاعی، در گزارش منتشر شده از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری حذف شد.
 
در این زمینه خبرگزاری ایسنا نوشته بود که «نقل قول منتسب به مسعود شجاعی در دیدار با رئیس‌جمهور در مورد اجازه ورود زنان به استادیوم در این خبرگزاری منتشر نشده. بدیهی است ایسنا تنها مسئولیت اخباری که در خروجی رسمی این خبرگزاری منتشر می‌شود را به عهده دارد».
 
ماجرای درخواست کاپیتان تیم ملی از رئیس‌جمهور، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت.
 
پرسش برخی از کاربران این بود که وقتی حتی درخواست ورود زنان به استادیوم فوتبال سانسور می‌شود، آیا می‌توان امیدوار بود که اقدامی مؤثر و عملی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام شود؟
 
از سوی دیگر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، اردیبهشت‌ماه گفته بود که زمینه حضور زنان در استادیوم فراهم خواهد شد و این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود.
 
در پی آن شورای هماهنگی حزب‌الله ورود بانوان به استادیوم‌ها را «غیرشرعی» خواند.
 
به گزارش ایلنا، حسین ‌الله کرم، رئیس این شورا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد از وزارت ورزش وجوانان به دلیل کشاندن صدها تماشگر دختر و زن به مسابقات والیبال مردان شکایت دارد.
 
اشاره او به دو مسابقه والیبال بود که هفته‌های قبل‌تر در تهران برگزار شده بود و تعداد محدودی از همسران و اعضای خانواده بازیکنان و کارمندان فدراسیون والیبال موفق شدند بازی‌ها را از داخل استادیوم تماشا کنند.
 
حضور زنان در ورزشگاه‌ها و میادین ورزشی ایران برای تماشای مسابقات، مدتی بعد از انقلاب ۵۷ ممنوع شد. فعالان مدنی و حقوق‌بشر در ایران همواره به این مسئله اعتراض کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
Jalal50 - ونکور، کانادا
مردم ایران دارن کم کم یاد میگیرن که بدون توسل به زور ، فحش و ناسزاگویی و توهین و از این قبیل به خواسته هاشون برسون مثل یک کشور متمدن و مردمی با شعور و فرهنگ بالا. موفق باشید.
‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد