ترامپ: وقت همکاری سازنده تر با روسیه فرا رسیده

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می گوید که وقت همکاری "سازنده تر" با روسیه فرارسیده است.
او روز یکشنبه در یک رشته توئیت، جزئیاتی از مذاکره خود با ولادیمیر پوتین در جریان اجلاس سران کشورهای گروه بیست منتشر کرد.
آقای ترامپ همچنین حضور آمریکا را در این اجلاس "موفق" توصیف کرد و گفت که موضع خود را در باره قراردادهای تجاری "بد" روشن کرده است.
آقای ترامپ در یک توئیت نوشت: "من دو بار با اصرار از پرزیدنت پوتین در مورد دخالت در انتخابات‌مان سوال کردم. او بشدت تکذیب کرد."
اما موضع گیری آقای ترامپ با اظهارات بعضی از مقام های ارشد دولت او در تضاد است.
رئیس جمهور آمریکا گفت که در مورد تشکیل یک "واحد غیر قابل نفوذ امنیت اینترنتی" با آقای پوتین به توافق رسیده تا مسائلی مثل "هک در زمان انتخابات و چیزهای منفی دیگر" پیش نیاید.
این توئیت با انتقاد برخی جمهوریخواهان از جمله مارکو روبیو مواجه شد که آین ایده را به سخره گرفت و گفت این کار مثل این است که آمریکا بخواهد در مورد سلاح‌های شیمایی با بشار اسد رییس جمهور سوریه همکاری کند.
سناتور لیندزی گراهام هم به شبکه "ام اس ان بی سی" گفت: "این احمقانه ترین ایده ای نیست که تاکنون شنیده ام اما به احمقانه ترین ایده خیلی نزدیک است."
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل هم گفت آمریکا "نمی تواند به روسیه اعتماد کند" و "به روسیه اعتماد هم نخواهد کرد."
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هم گفته است که مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ همچنان مانعی بر سر راه بهبود روابط با روسیه است.
هم اکنون یک دادستان ویژه در مورد احتمال تبانی افراد نزدیک به ستاد انتخاباتی آقای ترامپ با تلاش های روسیه برای نفوذ در انتخابات به نفع او تحقیق می کند.
درباره سوریه آقای ترامپ توئیت کرد که اکنون وقت "همکاری سازنده" با روسیه است تا با آتش بس در سوریه "جان مردم نجات پیدا کند". او گفت که در مذاکره با آقای پوتین درباره تحریم‌های روسیه صحبتی نکرده، چون تا "مشکل سوریه و اوکراین حل نشود کاری نمی‌شود کرد."
 
آقای ترامپ همچنین سوال کرد که چرا سیا و اف‌بی‌آی مجبور شده بودند از کمیته مرکزی حزب دمکرات "سیزده" بار برای دسترسی به سرورشان درخواست کنند، اما درخواستشان رد شده است.
آقای ترامپ همچنین به "اخبار کذب" (نامی که آقای ترامپ به رسانه‌های بزرگ آمریکا داده) و همچنین باراک اوباما حمله کرد که چرا برای حل این مشکل پیش از انتخابات ریاست جمهوری کاری نکرده بوده است.
ایوانکا و دونالد ترامپ در کنار رهبران آلمان، کانادا، ژاپن و رییس بانک جهانیدونالد ترامپ درست پیش از آغاز اجلاس گروه بیست توئیت کرده بود که همه در اجلاس از این صحبت می کنند که چرا جان پودستا (رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و باراک اوباما) سرور حزب دمکرات را برای تحقیقات در اختیار اف‎بی‌آی و سیا قرار نداده، کاری که آقای ترامپ آن را "شرم آور" خواند.
حضور آقای ترامپ در اجلاس سران باعث حرف و حدیث و جنجال‌های زیادی شد از جمله دیدار او با ولادیمیر پوتین که بیش از مدت در نظر گرفته شده طول کشید و دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که گفته شد با تلخی و عصبانیت زیاد در مورد صنایع فولاد همراه بوده است.
حضور ایوانکا دختر آقای ترامپ در میان سران کشورها و در ضیافت‌های رسمی هم باعث انتقادهای زیادی شد و به گزارش خبرگزاری بلومبرگ حداقل در دو جلسه روز آخر مذاکرات، ایوانکا بجای آقای ترامپ در جلسات حاضر شده بود.

 
همچنین گزارش شده که نوزده کشور دیگر با موضوع آمریکا در مورد کنار گذاشتن عهدنامه پاریس بشدت اختلاف نظر داشتند و این باعث تنش بسیار با رئیس جمهور آمریکا شد.
اختلاف بر سر چگونگی توافق بر سر پیمان تغییرات اقلیمی پاریس حتی صدور اعلامیه پایانی نشست گروه بیست را با دشواری روبرو کرده بود.
گفته می‌شود که آقای ترامپ در برخی مذاکرات حضور پیدا نکرده و برخی از رهبران از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای در میان گذاشتن نظراتشان به او دسترسی پیدا نکرده بودند.
اجلاس سران کشورهای گروه بیست که در هامبورگ آلمان برگزار شد، دیروز پس از سه روز به پایان رسید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
paksan - ایران، ایران
ترامپ یه آدم کم سواد و متقلبه که توی توهم خودش هستش و هیچی از سیاست و دنیا هم جز پول نمیدونه. چهار ماه پیش با رئیس جمهوری چین ملاقت کرد و چهار کلمه درباره کره شمالی بهش گفته بود و بعد آمد تو رسانه ها گفت که چین رو تهدید کرده و دیگه کره شمالی جرات موشک بازی نداره و .علان و بلان . چین هم آمد یه مدت زغال سنگ نخرید از کره شمالی ولی بعدش چی؟ الانم این یابو اصلا نمیدونه روسیه برنامه اش برای سرکار آوردنش چی هست بعد میاد میگه موقع کار سازنده اس؟ کار سازنده تو خاورمیانه؟ روسیه مگه احمقه که بیاد مناطق خودش رو تقدیم تو بکنه؟ سوریه حیاط خلوت روسیه اس و عراق رو هم که از دست دادی تو افغانستان هم روسیه و پاکستان زمین گیرت کردن تو یمن هم کاری نمیشه کرد . دیگه کجا میخوای کار سازنده بکنی. واقعا این یابو آمریکا رو کاملا از دنیا خارج خواهد کرد و شک نکنیدبا از دست رفتن توازن به زودی درگیری روسیه و چین و هند و ژاپن و عربها و ایران دنیا رو خرابتر از امروز میکنه
دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
اقای ترامپ فقط پول را میشناسه در رابطه با ارتباط با دیگر کشور ها بقول همشهری اذر زبان ما. بیلمیرم.رابطه خوراکی هست یا پوشاکی؟؟؟رابطه کیلویی چنده؟؟؟
دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد