عرضه میوه ایرانی با قیمت نجومی در بازار قطر

پارسینه: در حالی گوجه فرنگی و هندوانه در کشور خودمان به ترتیب با قیمت ۷۰۰ و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد که همین میوه‌ها در بازار قطر با قیمت ۵ و ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
 

علی‌رغم تحریم اقتصادی قطر توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مقادیر قابل توجهی میوه‌ و سبزیجات تازه با کیفیت بالا که عمدتا از ایران و ترکیه وارد می‌شوند، در بازار مرکزی دوحه وجود دارد. همچنین قیمت‌های این مواد غذایی قابل قبول است. اخیرا یکی از رسانه‌های قطر نوشته است که میوه و سبزیجات تازه ایرانی و ۲۳ کشور دیگر در بازار مرکزی دوحه خودنمایی می‌کند و هر کیلو گوجه‌فرنگی ایرانی ۵ هزار، خیار ۴۵۰۰ و هندوانه ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 
این میوه ها و سبزیجات تازه از بیش از ۲۳ کشور آفریقایی، آمریکایی، آسیایی و اروپایی وارد شده است. برای مثال، گیلاس‌های موجود در بازار از ترکیه، ایران، سوریه، لبنان و مغرب وارد شده است و قیمت هر بسته حدود ۹۰۰ گرمی حدود ۱۵ ریال قطر است.
 
همچنین قیمت گوجه‌فرنگی اعلای ایران و ترکیه به طور متوسط به ازای هر کیلو ۴ تا ۵ ریال قطر است. در عین حال، حجم مناسبی از هندوانه ایرانی در بازار مرکزی دوحه دیده می‌شود که هر هندوانه بسته به اندازه و کیفیت حدود ۱۰ ریال قطر فروخته می‌شود. گفتنی است که هر ریال قطر در بازار ارز ایران معادل یک هزار تومان داد و سند می‌شود.
 
اما در خصوص وضعیت گرانی و ارزانی میوه‌ها در کشورمان اخیرا حسین مهاجرانی رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفته است: با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش میزان تولید محصولات و توزیع میوه داخلی به بازار، قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش بسیاری داشته است.  در حال حاضر میوه‌های متنوعی از استان‌های مختلف اعم از سیستان و بلوچستان، کردستان و شهرهای جنوبی به بازار عرضه شده که باعث تعدیل در بازار و کاهش قیمت‌ها شده است.
 
 در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه در بیشترین قیمت ۸۰۰ تومان، ملون ۱۵۰۰ تومان و طالبی ۲۰۰۰ تومان است. این محصولات به صورت مستقیم از مزارع به میدان می‌رسند و دیگر کاهش قیمت بیشتری نخواهند داشت. محصولات دیگری مانند خیار گلخانه‌ای از ۱۵۰۰ تومان تا ۷۰۰ تومان، خیار بوته‌ای از ۲۵۰۰ تا ۱۵۰۰تومان، گوجه فرنگی از ۲۰۰۰ تومان تا کیلویی ۶۰۰ تومان در بازار قیمت گذاری شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران

این دروغ محضه چون هندوانه در ایران کیلویی 3500 تومان است ولی در قطر هندوانه ایرانی را کیلویی 800 تومان می فروشند. اتفاقاً این مسئله دو سه روز پیش در فضای مجازی باعث اعتراض و تاسف مردم شده بود.
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
این عکسی که قبلا از مردم قطر توی صف فروشگاه زده بود اصلا تیپشون به پولدار بودن نمیخورد! انگار رفته بود بندر عباس
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
۴۰
MehranIrani - وین، اتریش

فکر میکنم خبر برعکس چاپ شده
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
۴۵
SinaGoli - کلن، آلمان
به هر حال فرهنگ اصیل ایرانی و روح آریایی حاکم بر آن از درد و آزار دیگران متاثر می شود ، امیدوارم حاکمان قطر دست از حمایت از تروریسم بردارند و از فریب جمهوری اسلامی هم غافل نشوند و به مردم خود پناه ببرند ! . سود نهایی را واسطه گران می برتد و آتش یبار معرکه جمهوری اسلامی بی اعتبار !!
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
این هم طرفند نظام است تا مردمِ دهان بین نگویند که اینبار نوبتِ قطر شد تا مانندِ نفتِ مجانی‌ به سوریه باشد. تا این نظام حضور دارد همین آش و همین کاسه است. هزار بار آزمودیم و نشد باز هم می آزمأیم و نمی‌شود. /. ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
۴۳
ایرانی در غربت - دوحه، قطر
والله امروز صبح نکاه می کًرد هندوانه شش ریال قطری بود و خربزه چهار
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::] خواهر شاه اللهی .سواد هم نداری ! ترفند درست است طرفند نداریم😂😂😂.
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. ای شاه الهی که آزمودی بخت خویش. ما را بکن آسوده از شخصیت سخت خویش. منقل و وافور بگذار روی تخت خویش. همچون شاهی های هم رزم خویش. بستی بزن و ..... گر افاقه نکرد اضافه کن قدری حشیش. که دیگر حرف نزنی چون روان پریش. این سایت را هم ول بکن ای سریش
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
باز خر مگس معرکه وز وز کرد. فارسی نویس است و وقتم را برایِ ویرأستاری میگرد گاهی‌ هم از دست میرود. با سوادانی در بیرون از ایران هستند که حتی نمی‌توانند فارسی بنویسند. بیسوادی یا با سوادی از شعور انسان بر میاید نه دیکته و محفوظات.
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
مزخرف محض..اینها فقط توایران چندین برابر میفروشند ..وبه دیگران نصف قیمت.ازجیب ملت ایران
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::] ای هم رزم و هم سال جنتی !! شخصیت خانوادگی و شعور را از روی کامنتت میشود دید.😂😂😂😂 ...؟؟ شاه اللهی پیر ادبیاتت مثل ادبیات خامنه ای است .
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
۴۲
paksan - ایران، ایران
مشخصه این گزارشها مال آتش ب اختیاراس ..آخه مردک احمق تو کجایی ایران گوجه درجه یک دستچین کیلیویی 800 پیدا میکنی؟ در ایران همه میوه ها درهم هستش یعنی یارو پلاستیک میگیره و از یک کنار میریزه تو پلاستیک و خیلی خوش شانس باشی نصف میوه یا گوجه ای ک خریدی قیافه خوبی دارن . در قطر و جاهای دیگه میوه دست چین هستش یعنی خودت میری هر کدوم دلت خواست برمیداری میذاری تو پلاستیک و کلا مغازه ها هم از بازار دستچین شده میخرن. حتی تو ایران شما واسه مراسم که بخوای میوه بخری دستچین بهت می فروشن دو سه برابر قیمت بازار هستش حالا اون میوه ای که با هواپیمای یخچال دار رفته قطر و باز از اونجا با ماشین یخچال دار با بسته بندی خوب رفته سرد خونه و از اونجا میره تو مغازه با یخچال و. انتظار داشتید کیلو 900 بفروشن؟؟؟ آخه این چه بنیان خرابیه که طرفدارای ولایت وقیح دارن که حتی ب خودشون زحمت فکر کردن هم نمیدن؟ خدایا شفا نده این مریضهای اسلام رو لطفا همشون رو به درک واصل کن
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
[::مهرداد2538 - تهران، ایران::]. والا ما شمال تهران هم هندوانه کیلو 3500 ندیدیم حتما شما هندوانه اسرائیلی میخرین که اینطوری قیمت میدی؟ حالا اصلا هندوانه در قطر کیلو 100 تومن باش مگه دولت را افتاده هندوانه بفروشه اونجا یا مگه دولت تو ایران داره هندوانه میفروشه ب ما که همه درگیر شدن . والا لعنت بر دولت جمهوری اضهالی و وابسته های فاسدش که جز فساد و دزدی چیزی بلد نیستن ولی از خریت من و شماست که میری هندوانه 3500 تومانی رو میخری و صداتم در نمیاد تا زمانی که بفهمی پراید چرا تو عراق ارزونه یا هندوانه در قطر چرا انقدره . نخرید تا پایین بیاد و اولین چیزی که اتفاق بیافته کشاورزا برشکست میشن چون از اون کشاورز بدبخت کیلیو 200 بیشتر نمیخرن و بعد که اونا برشکست شدن باید برید هندوانه عثمانی و اسرائیلی و آذربایجان اشغالی رو بخرید کیلیوی 3500 تازه خوشحال هم هستید ..
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • نظر مردم اسراییل درباره چگونگی پاسخ به حمله جمهوری اسلامی
  • گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت اسماعیل قاآنی و هاشم صفی‌الدین
  • +446شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +282رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +271پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +267یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +233سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +222‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +195کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +179نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +162«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد