وزارت اطلاعات ایران از دستگیری «۴۱ عضو داعش» در استان‌های مختلف خبر داد

وزارت اطلاعات ایران روز جمعه ۱۹ خرداد در تازه‌ترین بیانیه خود خبر داد که «۴۱ نفر از اعضای گروه داعش» را دستگیر کرده و از آنها اسناد و مدارک و تجهیزات به دست آورده است.
 

در بیانیه این نهاد امنیتی که خبرگزاری‌های ایران آن را بازتاب داده‌اند، گفته شده که «در پی سلسله عملیات پیچیده اطلاعاتی» که به گفته وزارت اطلاعات ایران، «با همکاری خانواده برخی تروریست‌ها» صورت گرفت، این افراد در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و تهران دستگیر شدند.

 
این وزارتخانه افراد بازداشت‌شده را وابسته به آنچه که «گروهک وهابی داعش» خوانده است، دانسته و آنها را مربوط به «تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل‌های ارتباطی و تدارکاتی» دانسته است و افزوده که «مقادیری اسناد و مدارک و تجهیزات عملیات تروریستی قبل از هرگونه اقدام» نیز از این افراد به دست آمده است.
 
پیش از این اعلام شده بود که هفت نفر در استان فارس و دو نفر در کرمانشاه بازداشت شده‌‌اند.
 
موج دستگیری‎ افراد متهم به ارتباط با گروه حکومت اسلامی، یک روز پس از عملیات روز چهارشنبه مسلحانه دو گروه مختلف در آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس شورای اسلامی به راه افتاد.
 
در این دو عملیات دستکم ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.
 
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز جمعه به خبرنگاران گفته بود، «محلی» که مهاجمان حملات روز چهارشنبه «در آن با هم همپیمان شده بودند و فیلم آن را مردم در فضای مجازی دیدند شناسایی شد و تعدادی از نفرات آنها هنوز آنجا حضور داشتند که دستگیر شدند و تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری که آماده کرده بودند در اختیار نیروهای اطلاعات قرار گرفت».
 
او افزود عملیات دستگیری اعضای گروه داعش «در میانه راه است و باید جزئیات آن مکتوم بماند» ولی تصریح کرد که «پس از پایان عملیات اطلاعات کامل را به اطلاع مردم می‌رسانیم».
مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان حملات روز چهارشنبه تهران که داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفته است. گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که جنازه کشته‌شدگان این دو حادثه پس از مراسم نمازجمعه تهران تشییع شدند.
 
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در حاشیه این مراسم، حملات روز چهارشنبه را «انتقام از دمکراسی» در ایران توصیف کرد و گفت: «همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می‌آورد بدخواهان به دنبال این هستند ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند».
 
او با اشاره به «مشارکت فوق‌العاده» در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی، اظهار کرد:‌ «این اقدام تروریستی در واقع انتقام از دمکراسی است. مردم راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی، انسجام ملی و وحدت ملی ادامه خواهند داد».
 
گروه حکومت اسلامی که در ماه‌های اخیر به خاطر حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و عراق تحت فشار شدیدی قرار گرفته است، فروردین امسال ویدئویی به زبان فارسی منتشر و تهدید کرد که به ایران حمله خواهد کرد.
 
این گروه پس از عملیات روز چهارشنبه، بار دیگر تهدید خود را تکرار کرد و یادآور شد که حملات بیشتری علیه ایران در راه است.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند پنج عامل حملات به آرامگاه خمینی و مجلس شورای اسلامی که همگی کشته شدند، «ایرانی» بوده‌اند. وزارت اطلاعات ایران نام چند تن از این افراد را اعلام کرده ولی به دلیل آنچه که «ملاحظات اجتماعی» خوانده است، جزئیات بیشتری درباره سوابق آنها ارائه نکرد.
 
منابع امنیتی ایران همچنین از دستگیری یک زن ایرانی در روز چهارشنبه خبر دادند که به گفته آنها نقش «هدایت» عاملان حمله را به عهده داشته است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

41 عضو داعش ؟ آقا 4 تا هم من میزارم روش تا سر راست بشه! :o
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
باید کلا وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی را منحل کنند و با سپاه قاطی کنن و اسمش را بزارن عربپرستان ولی وقیح .چون عملا همه چیز زیر نظر سپاه و اطلاعات سپاه است که مستقیما تحت امر جناب سید علی ترقه است .چند روز پیش اطلاعات سپاه یکی از مدیران ارشد وزارت اطلاعات را بازداشت کرده بود ....تو یه فیلم هم دیدم نیروهای انتظامی با سپاهان درگیر شدند .سال ۸۸ هم درگیر شده بودند..
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا

چرا برخی مفت خورهای خارج نشین به جای اینکه از این دستگیریها خوشحال باشند ناراحت شدند وقتی میفهمن یک عملیات تروریستی خنثی شده یا یک گروه تروریستی منهدم شده بد جور میرن تو هم انگار تمام دنیا را رو سرشان خراب کردندالبته طرفدارهای مسعود کوتوله که موضعشان همیشه مشخص بوده اونها خودشان اسلحه به دست بر علیه مردم کشورشان ایستادن توجیح اونها از اینکه خوشحال نشوند مشخصه ولی بقیه گروها چرا دست به این حماقت ها میزنند در ایران یک گروه تروریستی وارد کشور شده این گروه دستگیر شدنداین توجیح که این دستگیریها دروغ است فقط از یک مفت خور وطن فروش بر میاد گروه تروریستی که مردم عادی را از مسولین جدا نمیکنه دستش برسه همه را میکشه مانند کاری که در فرانسه لندن کردن صرف نظر از اینکه مخالف یا موافق حکومت باشیم این دستیگیریها باید باعث خوشحالی باشد نه غصه خوردن و توجیح کردن من هنوز متوجه نشدم چرا برخی آدم فروشان مفت خورغصه دار میشن
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
۴۳
Srgio - وین، اتریش
این داعش هم شورش رو در آورده من امروز حموم رفتم اینم به عهده میگره داعش.اینا می خوان مردم رو کنترول کنن
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
۵۹
ahora_nima - استکهلم، سوئد
لطفا کمی‌ فکر کنید که چرا تا قبل از این مساله میگفتندک داعش نمیتونه در داخل ایران کاری انجام بده ولی‌ به قول آقا بعد از این ترقه بازی چهل تا چهل تا داعشی میگیرند. مطمئن باشید که دارند سری آزادیخواهان و مخالفان حکومت را به اسم داعش زیر آب می‌کنند
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان

باید زیر شدیدترین و وحشیانه ترین شکنجه ها قرارشون بدن تا آخرین قطره اطلاعاتشون هم تخلیه شه و بعد هم اعدام صحرایی و دفن در گور دستجمعی ناشناس همونطور که سگ وحشی هار رو معدوم و دفن میکنن. هرجور شل آمدن و رعایت حقوق بشر برای این حیوانات نتیجه اش افتضاح امنیتی اروپا میشه.
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
۷۸
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
دست و پنجتون درد نکنه. باید بقیشون رو هم گرفت. موج نفرت از جماعت عمری در سینه هر ایرانی طغیان میکند. متأسفم که عده‌ای از هم میهنان گرامی‌یم در این راه شربت شهادت را نوشیدن (ترور در میرجاوه و تهران). ولی خوشحال از اینکه بزودی تا اون نفر آخرتون رو میندازیم به زباله‌دونی. تبعیض هم قاعل نمیشیم؛ نه سنی؛ نه جنسی. همگی بیرون یا به زبون خوش یا آتش به اختیار.
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
۴۲
Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا
کردها و ترکهای عزیز جدائی طلب تشریف ببرن عراق و اذربایجان ، چون داعش همون گلی رو به سرتون میزنه که مجاهدین زدن . زورشون به حکومت نمیرسه مردم بدبخت رو میکشن
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
به دوران طلایی امام توله هندی گور به گور خوش امدید!از حالا هر کی بگه دزدی و نکنید ،داعشی است،بازی با تفنگ اب پاش ،داعش پشت قصیه است،بیجابی ،داعش، هر کی بگه کمبوده،داعشی،دارو نیستمسرکرده داعشه،ملت گرسنه است ،برادر البغدادی است!
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
۵۲
ordak - بن، آلمان
[::Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا::]. باز داروهاتو برعکس خوردی؟،قرصهای صورتی قبل از خواب که خواب هپروت و ببینی!.
یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +477شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +331پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +295یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +289رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +205نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد