ترامپ وارد اسرائیل شد

سفر تاریخی دونالد ترامپ و همسرش ملانی به اسرائیل در میان تدابیر شدید امنیتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه سفر منطقه‌ای خود و پس از عربستان، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد اسراییل شد.
 

گفته شده است که یکی از اهداف اصلی او در این سفر، احیای روند مذاکرات صلح در منطقه است.

 
هم‌زمان اعلام شده است که کابینه اسراییل برخی از محدودیتهای اعمال شده علیه فلسطینیان را لغو کرده است؛ از جمله برخی از محدودیتهای رفت و آمد فلسطینیان و همچنین برخی از پروژه های صنعتی.
 
این اقدام کابینه اسراییل را برخی به مفهوم ایجاد جو "اعتماد‌سازی" بین اسراییلیها و فلسطینیان تعبیر کرده‌اند. اما همزمان کابینه اسراییل با تشکیل کمیته‌ای برای بررسی قانونی شدن شهرکهای بدون مجوز ساخته شده در کرانه باختری، موافقت کرده است.
 
براساس گزارش‌ها او پس از ورود به تل آویو قرار است با هلی‌کوپتر به بیت‌المقدس سفر کند و از اماکن مقدس یهودیان و مسیحیان بازدید به عمل آورد.
 
آقای ترامپ در این دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد اسراییلی دیدار و گفتگو می‌کند. او روز سه‌شنبه ۲۳ مه (۲ خرداد) قرار است با محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطینی، دیدار کند.
 
آقای ترامپ، توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینیان را بسیار با اهمیت خوانده است اما وی سیاست مشخصی درباره صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ارایه نداده است.
 
وی البته گفته است که برعهده دو طرف است تا در مذاکرات مستقیم این مساله را حل و فصل کنند.
دونالد ترامپ پیش از اسرائیل به عربستان رفت آقای ترامپ در اولین سفر خود پس از به قدرت رسیدن ابتدا به عربستان سعودی رفت و در مرحله دوم از سفرش وارد اسرائیل خواهد شد.
 
وی روز گذشته (یکشنبه ۳۱ اردیبهشت) در نشستی که با حضور رهبران ۴۰ کشور مسلمان در ریاض برگزار شد، شرکت کرد و در آن به شدت ایران را مورد انتقاد قرار داد.
 
وی گفت: "می‌خواهم درباره ایران صحبت کنم که مسئول بی‌ثباتی درمنطقه بوده ایران به تروریست‌ها آموزش می‌دهد. دهه‌ها هست که ایران آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور کرده است."
 
آقای ترامپ افزود: "این کشور خواستار نابودی اسرائیل است. ایران خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است. در سوریه شاهد آن هستیم. بزرگترین قربانیان رژیم ایران، خود مردم ایران هستند. مردم ایران به خاطر حمایت رژیم ایران از افراط گرایی دچار زحمت شده اند. همه باید کمک کنند تا ایران منزوی شود."
 
پادشاه عربستان نیز در اظهاراتی در همین نشست ایران را به صدورافراط گرایی اسلامی به جهان متهم کرد و در بخش دیگری از سخنانش گفت: "رژیم ایران از زمان انقلاب خمینی در سال ۱۹۷۹ به طلایه‌دارتروریسم جهانی بدل شده است.
 
پیش از آن دو کشور نیز چند توافق میلیارد دلاری در زمینه‌های مختلف به امضا رساندد از جمله توفقی ۱۱۰ میلیادر دلاری تسلیحاتی.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
سفرش بی بلا و موفق.
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
سفیر صلح و زندگی.
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
همین سفر خودش خوب ثابت میکنه که امریکا و عربستان و اسراییل تو یک دسته هستند . خاک تو سر عربستان بکنم و بیشتر خاک تو سر کسایی که عربستانی ها رو سرور خودشون کردن . بیخود نیست امریکا داعش رو از عربستانی ها ساخته و 99 درصد اعضاشون عربستانیه و عربستان هم داعش رو داره ساپورت میکنه . همتون کور خوندین با غلامهاتون مثل سلطنت طلب - ابوظبی
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
به امید روزی که روی پاسپورت ما ننوشته باشند ،دارنده این پاسپورت حق سفر به اسراییل (فلسطین عربی) را ندارد و با همه کشورها حتی عربستان عقب افتاده هم رابطه خوبی داشته باشیم و با هیچ کشوری دشمن نباشیم
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. باید خجالت بکشی که با کشوری که در طول تاریخ چنان ظلمی در حقت کرده و امروزه هم علنا میگه ما شیعه ها خواهیم خورد !! می خوای دوست باشی . تو یک صدم غیرت یه آخوند رو هم نداری . پس زر مجازی نزن
‌چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله