آیت‌الله مکارم شیرازی: نامزدهای انتخابات زبان خود را کنترل کنند

 آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید از تعبیراتی استفاده شود که سبب عداوت و دشمنی شود، گفت: همه کاندیداها، باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند؛ بدانند ما فردایی داریم و نباید آن را خراب کنیم؛ کدام عقل اجازه می‌دهد ما این رقابت را به عداوت تبدیل کنیم؟
 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح روز چهاربه (20 اردیبهشت) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از انتظارات ما در انتخابات پیش رو آن است که انتخابات تبدیل به عداوت نشود؛ امروز دشمنان در حال پاشیدن بذر نفاق بوده تا دوستی ها به عداوت تبدیل شود.

 
وی با بیان این مطلب که نباید از تعبیراتی استفاده شود که سبب عداوت و دشمنی شود، اظهار داشت: همه کاندیداها باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند؛ باید بدانند ما فردایی داریم و نباید آن را خراب کنیم؛ کدام عقل اجازه می‌دهد که ما این رقابت را به عداوت تبدیل کنیم؟
 
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه باید مسیرها را اصلاح کرد، اظهار کرد: باید از مسیر محبت، ادب، دوستی، اتحاد، صمیمیت و ... استفاده کرد تا بتوان انتخاباتی سالم و مناسب داشت.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی بر حضور دشمن‌شکن مردم ایران در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و گفت: ممکن است کسی دینی نداشته باشد؛ اما اگر علاقه مند به پیشرفت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... کشور است، باید به پای صندوق های رأی آمده تا دشمنان مأیوس شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از نیازهای امروز جامعه را آرامش دانست و گفت: امروز آرامش نسبت به گذشته بسیار کمتر شده که عوامل متعددی دارد.
 
این استاد حوزه یکی از عوامل کمبود آرامش را حرص بر دنیا، مال و مقام دانست و خاطرنشان کرد: حرص بر دنیا و مقام همانند نوشیدن آب شور است که هرچه بیشتر بخوری، بیشتر تشنه خواهی شد.
 
این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: عامل دیگر، بی‌اعتمادی است که سبب کمبود آرامش خواهد شد؛ اگر اعتماد در جامعه حاکم نباشد، آرامشی نیز نخواهد بود؛ چراکه مردم به یکدیگر نمی توانند اعتماد کنند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: زندگی ماشینی، عامل دیگر کمبود آرامش است؛ چراکه امروز بر اثر این نوع از زندگی، دچار آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک های سنگین و ... شده که آرامش را از انسان سلب می کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۰
جوابگو - مالمو، سوئد

این آخونده دزد ،که دزدی‌هایش مثل ایدز،به خانوادش سرایت کرده،میترسه اگر زبانشنو را کنترل نکنند،دزدیهای بیشتری از این آیت و دولا،سه،چارلا،فاش بشه،خدایا نسل آخونده حقه بازه روباه صفت را از رو زمین بردار،که با گفتن دین در خطر است از این جوانانی که اعتقادی دارند سواستفاده میکنند،و به قدرت نشستند،و سواری‌ از این جوانان میگیرند،این زبون بازان .
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
حاجی . حاجی اقای فقیه که تابع اخلاق اسلامی هستی . ایا اخلاق اسلامی بنظر شما پنهان کردن حقایق است؟حاجی یک عمر دروغ بمردم بیسواد تحویل دادید. زیرا مردم صاحب عقل و شعور هیچوقت حرفهای شما را بگوش نمیگریند. حالا هر 4سال یکبار همین عزیزان شما که قدرت را بدست دارند واز هنر نمائی های خودشان چند کلمه حرف درست و منطقی البته در قالب سانسور شدید بزبان میاورند. همین چند کلمه حرف تن شما ها را بلرزه در میاورد ایا اخلاق اسلامی یعنی نگفتن واقعیات است؟؟ ایا اخلاق اسلامی یعنی چنپاندن دروغ بمردم بدبخت است.این چه طرز تفکری است که درلباس اخوندی دارید. بان خدائی که تو بان معتقدی قسم شرف یک ادم عرق خور هزار بار بالا تر اخوند هائی مثل شماست. میدانی چرا؟؟ میخواهی بدانی چرا شرف انها بالا تر از اخوند جماعت است؟؟ حاجی یک ادم مشروب خوار چند گبلاس ودکا یا بقول شما ها نجسی را بسلامتی همه انسانها میزند بالا و بعد میگوید مستی و راستی. باور کن همان یقه چرکین زحمت کش در همان حال هر چه میگوید با صداقت و راستی است اما شما ها وضو میگیرد و یکساعت زیر لب ورد میخوانید و بعدا به منبر میروید وهرچه میگوئید دروغ. نه خدا را
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
2//می شناسید نه و.اقعیات را. این چگونه حرفی است که شما باین اقایان که از صحافی شما عبور میکنید میزنید.مگر گفتن واقعیات انهم در چند کلمه جرم است؟؟ایا شما میخواهید مردم از همین چند کلمه واقعیات بی اطلاع باشند. حاجی .بدین بمذهب به ائین دیگر این حنای شما پیش مردم رنگی ندارد. دیگر همین اقایان مورد تائید قرار گرفته شما هم برای بدست اوردن قدرت همانند صدر اسلام به اینگونه استدلال های من در اوردی شما گوش نمیدهند. چون واقعیات قدرت یا بدست اوردن قدرت بالا تر از اینگونه حرف و حدیث های شماست. باور کن از من حاجی
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
خود احمقش بزرگترین تاجر شکر کشوره ولی مردم مردم را به ساده زیستی دعوت میکتد. و معروفه به سلطان شکر
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
تورو خدا زبونتونو کنترل کنین وگرنه اینم حرام میشه دیگه نمیتونیم به دروغایه شاخداره شما بخندیم .
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
۴۴
kiyanzx1 - استکهلم، سوئد
شیاد پیر بى پدر مادر : "بدانید که ما فردا داریم و نباید انرا خراب کنیم "!!! احساس خطر کرده هیولا !
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
۵۵
whatever - کپنهاگ ، دانمارک
همیشه انتخابات شپش تو تومبون این آخوندهای دزد میاندازه.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
۵۴
مغربی - تهران، ایران
ایا مردم کر ویا کور افریده شدند؟ که همچین عقب مانده ای بتواند فریب شون بدهد، مشکل خود ما هستیم، ما بجای انقلاب اجتماعی انقلاب فکری نیاز داریم.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
ما هم شما فقهای شورای نگهبان را به چالش کنترل ادرار خود دعوت میکنیم.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +526شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +389پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +324یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +225نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +209کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +160نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند