بازداشت یک نفر در اصفهان به اتهام تبلیغ برای «تحریم انتخابات»

یک نفر در «زرین‌شهر» اصفهان به اتهام تبلیغ برای حکومت «سلطنتی» و فعالیت تبلیغی به منظور «تحریم» انتخابات ریاست جمهوری و دو نفر در «مهاباد» به دلیل مدیریت یک کانال «تلگرام» فعال در زمینه «کارگران و کودکان کار» بازداشت شدند.
 

به گزارش خبرگزاری «میزان»٬ احمد خسروی وفا٬ رئیس کل دادگستری استان اصفهان، روز شنبه، ۱۶ اردیبهشت، از بازداشت فردی در «زرین‌شهر» خبر داده که در فضای مجازی اقدام به «ترویج سلطنت‌طلبی» ‌کرده است.

 
آقای خسروی‌وفا دیگر اتهام این بازداشتی را «تخریب مسئولان نظام»٬ «سیاه‌نمایی سیاست‌های کلی نظام» و «تحریم انتخابات» اعلام کرد.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شود و بار دیگر منجر به طرح بحث‌های گوناگون در فضای مجازی درباره تحریم یا شرکت در این دوره از انتخابات شده است.
 
بازداشت یکی از موافقان تحریم انتخابات در فضای مجازی یکی از اقدامات قوه قضائیه در این دوره از انتخابات است که در نوع خود کم‌سابقه است.
 
قوه قضائیه ایران سال‌هاست که برخی از فعالان فضای مجازی در عرصه‌های مختلف فرهنگی٬ اجتماعی و مدنی را به اتهام‌های مختلف بازداشت و کانال‌های «تلگرام» یا صفحات آنها در شبکه‌های اجتماعی را مسدود می‌کند.
 
در تازه‌ترین این برخورد‌ها کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از بازداشت دو مدیر یک کانال «تلگرام» فعال در زمینه «کارگران و کودکان کار» خبر داده است.
 
این کمپین به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که هیوا کیایی و مهدی صلاحی از ۱۳ فروردین‌ماه در «مهاباد» بازداشت شده و هنوز اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.
 
به گفته این منبع، «هنوز خانواده‌های آنان از اتهامات، محل نگهداری و نهاد بازداشت‌کننده این دو شهروند اطلاعی ندارند و مقام‌های قضایی و امنیتی نیز مسئولیت این بازداشت را نپذیرفته‌اند.»
 
بر اساس این گزارش٬ هیوا کیایی و مهدی صلاحی روز پانزدهم فروردین در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌هایشان از بازداشت خود خبر داده‌اند، ولی به اتهامات و دلایل بازداشت و همچنین محل نگهداری خود اشاره‌ای نکرده‌اند.
 
این دو نفر یک کانال «تلگرام» به نام «فریاد خاموش» را مدیریت می‌کردند که به گفته این منبع آگاه موضوع فعالیت آن «مشکلات کارگران و کودکان کار» است.
 
در دو سال گذشته سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، دو نهاد امنیتی قدرتمند ایران در کنار قوه قضائیه هر یک جداگانه اقدام به بازداشت مدیران فعال در تلگرام کرده‌اند.
 
در آخرین روزهای اسفند ۱۳۹۵ نیز تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی هوادار دولت حسن روحانی، از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند که تعدادی از آنان با وجود اعتراضاتی از سوی دولت و مجلس، هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
raminn - تهران، ایران

وقتی حجت الاعدام رییسی قراره رییس جمهور بشه، دستگیری و زندان که چیزی نیست
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
۳۶
آنتیکور - بروکسل، بلژیک

انتخابات تحریم باید گردد . حکومت دزد و قاتل سرنگون باید گردد
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
۵۴
مغربی - تهران، ایران

انها از فکر تو میترسند....این یعنی بیدار ی همه باید همین کار و بکنند.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

اگر شعور و فهم جمعی بر ما حاکم بود باید انتخابات این رژیم را که نماد واقعی‌ انتصاب و تقلب است و حاصل آن‌ بجز طولانی تر کردن عمر منحوس رژیم و خراب تر کردن زندگی‌ مردم حاصل دیگری ندارد را کلان تحریم می‌کردیم. هر یک رای حتی باتله رای بیعت مجدد با بارگاه یزیدیان زمان است.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
۵۴
Jalal50 - ونکور، کانادا
فقط بک نفر؟ پس معلوم این خبر حقیقت نداره.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
دلش خواسته از هرچی دوست دارد حمایت کند. دوستان من خودم مخالف شاه و شاه بازی هستم بخاطر همین با اینکه رضا پهلوی پسر خوبی است ولی باز هر دفعه به وی گیر میدهم چون ما نباید دوباره به چاه استبداد سقوط کنیم . ولی خاک بر سر این حکومت که بخاطر عقیده کسی را بازداشت میکند
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
هر معترض به این نظام از نظر شرعئ و عرفی ، همچنین حقوقِ بشر ، همچنین قانونِ اساسی‌ فکسنی خودِ این نظام حقِ ابراز نظر و عقیده دارد، اگر این نظام این حق را برایِ ملت قائل نمی‌شود چگونه است که خود برایِ براندازی حکومت پیشین حتی دست به ترور و عملیات مسلحانه زد، پادشاهِ پهلوی که شیعه معتقدی بود و هر سال به زیارت امام رضا آمده و سه بار حج گذاشت، در حالیکه خمینی و خامنه ایی حتی حج نگذاشتند و خمینی به دیدار امام رضا که امام هشتمِ شیعیان نرفت ، مگر همسرِ اسد و مردمِ سوریه به اصولِ شعریا پایبند هستند که یار غار این نظام هستندعلاوه بر اینکه با ۴۰ سال فسق و فجوری که این نظام تا کنون انجام داده و اختلاس و ربا خواری ، نزول، دزدی بیت المال و پایمال کردنِ حقِ یتیم و کارگر و پیر و جوان تمامِ اصولِ دینی را زیر پا گذشته و نشان داده مذهبی‌ بودنشان کذبی بیش نیست و به قولِ خمینی خدعه . پس حقِ مسلم ملت ایران بازنگری ست، خمینی روز اولِ ورودش گفت ملت حکومتی را میخواستند اکنون نمیخواهند ، در حالیکه ملت میخواستند اما سیاسیون آلتِ دست و قدرت‌های بیگانه نمیخواستند. ملت با بایکوتِ انتصابات این را نشان دهد.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
۴۴
Dara20 - تهران، ایران
[::Jalal50 - ونکور، کانادا::]. تو گویا امروز حق ساندیس بهت نرسید و قرص هاتو سر وقت مصرف نکردی مزدور رژیم!!!!
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
۳۹
janahi - دبی، امارات متحده عربی
به نام دین دست به هرکاری می زنند تا مردم در انتخابات بشکلی شرکت کنند و بعد رهبر بیاد بگه با مشارکت مردم مشت محکمی تو دهان آمریکا و غیره زدیم ! همش می خواد مشت بزنه تو دهن این و اون !
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود