تفاوت خودروی دنا پلاس با دنا معمولی چیست؟

دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده مربوط به بدنه‌ خودرو است.

بعد از معرفی دنا پلاس در زمستان سال 95 از سوی ایران خودرو روز گذشته با حضور رئیس جمهور خط تولید انبوه این خودرو در ایران خودرو رسما  افتتاح شد تا در ماه های آینده شاهد حضور این خودرو در خیابان های کشور باشیم به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به تفاوت های دنا معمولی با دنای جدید ایران خودرو به نام" دنا پلاس".

 

به گزارش عصر ایران دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده مربوط به بدنه‌ خودرو است. اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس می توان مشاهده کرد وجود سانروف در خودرو است که از این لحاظ می توان گفت که شاهد حضور اولین خودرو با سانروف فابریک کارخانه  در خودروهای زیر 50 میلیون تومان تولید ایران خودرو هستیم.

دوربین عقب نیز به صورت پیش فرض بر روی دنا پلاس نصب شده است که البته این آبشن در محصولات آینده ایران خودرو مانند پژو 207 جدید نیز وجود دارد.
 
یکی دیگر از تغیرات دیگر دنا پلاس نسبت به دنای معمولی وجود خصوط در بدنه خودروست که این خطوط  از قسمت جلوی خودرو شروع شده و تا انتهای خودرو ادامه می یابد.
 
طراحی جلو پنجره این خودرو تا حدی به روز شده  و طرح در و گلگیر عقب نیز به طور کامل تغییر کرده است از تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی نور روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است. ایران خودرو با الگو گیری از طراحی روز دنیا چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.
 
دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم 1646 سی‌سی (1700 سی‌سی اسمی)،4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو ۴ است.
 
دنا معمولی هم اکنون به صورت صفر کیلومتر در کارخانه با قیمت 42 میلیون و 680 هزارو 900 تومان عرضه می‌شود و آنطور که اعلام شده است نیز بناست دنا پلاس از سوی ایران خودرو  با قیمت  46 میلیون و 319 هزار تومان در بازار عرضه شود که این عرضه از امروز با پیش پرداخت 24 میلیون تومان و موعد تحویل مرداد تا آذر کلید خورده است.
 
تغییرات در نمای جلوی خودرو تغییر چراغ های جلو و اضافه شدن دی لایت( چراغ روز ) نمای جلوی خودرو نصب سانروف یکی از مهمترین تغییرات نسبت به دنای معمولی است نمای بغل خودرو و ایجاد خطوط جدید وجود ایربگ های جانبی در خودرو نمای عقب خودرو نصب آنتن کوسه ای در دنا پلاس
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
rouzbeh_ma - لندن، انگلستان

از ایران خودرو تشکر می کنم که معنای دیگری از آپشن ارائه نمودند. الان اسم خودرو رو عوض کرده با یه قیمت کلفت تر (!) میکنه در پاچه مشتری .
‌پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
۴۲
paksan - ایران، ایران
بقیه خودروسازها هم همینطوری هستش ولی چون همه مدلهای مثلا هیوندایی سوناتا ایران نیامده و یهو از یک مدل قدیمی یه مدل جدیدش رو میارن فک میکنند کره ای ها یکدفعه همه ماشین رو عوض کردند. همین سوناتا از پارسال تا امسال فقط تغییرات سپر و یه چیزایی مثل همین داشته و همیشه چندین سال همین ریختی هست فقط تغییرات پلاستیکی بهش میدن..
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
ولی سلیقه و دلسوزوندن یه مطلب دیگه اس. خدایش واسه همین دنا یه نگاه بکنید متوجه میشید سایز تایر و رینگ مناسبتری میتونند طراحی کنند که شمایل خودرو کمی بهتر بشه ..نه اینکه اسپرت بشه ولی نگاه کنید مثلا هوندا آکورد ۲۰۱۰ با ۲۰۱۱ تغییر رینگ و دوتا خط به چراغهای عقبش اضافه شده و بجای رینگ معمولی با قالپاق پلاستیکی رینگ آلومینیم با لاستیک پهن تر اضافه کردن ولی تو ایران مشکل اساسی اینه که کار طراح و طراحی و دیزاین قاطی شده یعنی یارو طراح ماشین آلات مکانیکیه بعد میاد واسه طراحی بدنه و زیبایی هم کار میکنه و اینطوری میشه که همه چیز بهم ریخته میشه و اینطوری نا منظم و بیشتر بی کیفیت به نظر میاد..چون ما یه طراح اصلی که کل ماشین رو ارزیابی و بررسی طرح بکنه نداریم و یا اگر داریم آدم کاربلدی نیست و سعی میکنه با هر چی هست یه چیزی جمع کنه بجای اینکه طراح یا طراحان اصلی کارشون پیگیری تولید چیزی هست که باید طرح رو کامل کنه و جزییات رو پیگیری میکنند تا کل مجموعه کامل و درست به سرانجام برسه
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • داریوش اقبالی در کنسرت وین: در کوله مهمات سربازان خارجی، آزادی برای سرزمینی دیگر وجود ندارد
  • هشدار درباره تلاش ایران برای ترور و خرابکاری در بریتانیا،تهران اتهام MI۵ را رد کرد
  • ترس و نگرانی جمهوری اسلامی از همکاری نظامی کشورهای عربی با اسرائیل و «افزایش تولید نفت»
  • مقایسه تکان‌دهنده قیمت‌ها در سال ۱۳۸۲ و ۱۴۰۳: با پول سکه طلا در سال ۸۲ الان میشه ۴ کیلو پیاز خرید
  • جنجال پرواز هواپیمای مسافربری فرانسه همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • گزارش رویترز از استخدام تبهکاران در جهان توسط جمهوری اسلامی برای عملیات
  • گربه کمیاب پالاس توسط اداره محیط زیست خراسان زنده گیری شد ولی در قفس کوچک پرندگان مُرد
  • وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • دو برادر محکوم به نقض تحریم‌های جمهوری اسلامی در آمریکا، با هویت جدید در کانادا زندگی می‌کنند
  • +535شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +400پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +328یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +211کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +207وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +182ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل