باسوادترین استانِ ایران کجاست؟

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که بر اساس نتایج آخرین سرشماری کشور که در سال ۹۵ انجام شد ، مازندران بالاترین نرخ باسوادی کشور را دارد .
به گزارش ایرنا، سید علی قاسمی  در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری ، نرخ باسوادی مازندران را به استناد نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۷ و ۶۱ صدم درصد اعلام کرد.

وی افزود : این نرخ باسوادی مربوط به گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال است .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از دلایل کسب رتبه یک باسوادی را برگزاری دوره های آموزشی برای افراد بی سواد استان فراتر از سهمیه های در نظر گرفته شده از مرکز دانست .
وی توضیح داد : در حالی که سهمیه مازندران برای زیر پوشش قراردادن افراد بی سواد برای سال ۹۵ تنها ۱۰ هزار نفر بود ، ولی ۱۰ هزار و ۹۶۹ سوادآموز در کلاس های تشکیل شده شرکت کردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان

بیسواد ترین استانهای کشور آذربایجان، کردستان ، بلوچستان و لرستان هستند که زبان خواندن و نوشتن به زبان مادری خود را بلعد نیستند و حتی سالم صحبت کردند را بلعد نیستند کلی فارسی قاطی کرده و بلغور تحویل می دهند و حالا اگر یک نفر فارسی حرف بزند و داخلش ترکی یا کردی قاطی کند چی می شود! نامفهوم نه فارسی هست نه ترکی یا کردی، زبان بلغوری می اید وسط ! و تازه خیلی از بچه های غیر فارس در همان اویل کلاس فارسی بخاطر استرس، اظطراب، گیج شدن با زبان بیگانه در 6 سالگی ترک تحصیل می کنند! حالا شکر بیشتر بچه های اذربایجانی ترکی استانبولی را از تلویزیون یاد گرفته اند و حتی خواندن و نوشتن را هم تئوری یاد دارند و ترمز نسل کشی نرم شرکت بی رحم فارسی سازی را کشیده اند !
‌پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

بهتر قوم خودت با مردم کرد ، بلوچ و لر مقایسه نکنی . من در دانشگاه تهران تحصیل کردم بسیاری از همکلاسی های من از مناطق محروم دوزبانه ایران مانند کردستان ، بلوچستان و خوزستان بود . هر چند درباره ترک ها موفق هستم ترکها کلا جز دنار زدن و گرون فروشی هنر دیگری ندارند . کلا نرخ سواد اموزی در ترکیه هم بالا نیست همنژادهای تو در هر جای دنیا مانند المان که مهاجر هستند به جای سواد اموزی به دنبال کارهای راحت و گرون فروشی هستند . شمالی ها هم فارس نیستند و دو زبانه هستند . پس بهتر برای بی سوادی و بی فرهنگی قوم خودت دلیل دیگر بیاوری . عروس نمی تونست راه بره میگفت زمین کجه [::باباجان - لندن، انگلستان::].
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +557شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +430پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +231وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +229ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +190حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله