پاسخ کره شمالی به اعزام ناو آمریکایی: برای جنگ آماده‌ایم

رهبر کره شمالی، کیم جونگ‌اون، در حال بازدید از یک آزمایش مربوط به تجهیزات موشکی  یک روز پس از اعزام یک ناوگروه نظامی آمریکا به سوی شبه‌جزیره کره، دولت کره شمالی نسبت به «پیامدهای فاجعه‌بار» هرگونه «تحریک» جدید از سوی آمریکا هشدار داده و اعلام کرد که برای جنگ «آماده است».
 

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه، ۲۲ فروردین، خبر داد که این هشدار را سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در پیامی که از تلویزیون دولتی آن کشور پخش شد اعلام کرده‌ است.

 
در روزهای اخیر اعلام شد که آمریکا تصمیم گرفته است مسیر ناو هواپیمابر کارل وینسون و ناوهای جنگی همراه آن را که قرار بود به استرالیا بروند تغییر داده و این ناوگروه را به‌سوی آب‌های شبه‌جزیره کره بفرستد.
 
این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که ادامه رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی به تنش میان واشینگتن و پیونگ‌یانگ افزوده است.
 
در واکنش به خبر اعزام ناوگروه جدید آمریکا به منطقه، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز سه‌شنبه گفت که «مسئولیت هرگونه پیامد فاجعه‌بار برآمده از اقدامات شنیع آمریکا به طور کامل متوجه ایالات متحده است».
 
وی همچنین افزود که «کره شمالی آماده است تا نسبت به هر شکل از اشکال جنگ که ایالات متحده بخواهد واکنش نشان دهد».
 
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که نام او در گزارش‌ها ذکر نشده در ادامه با اشاره به اعزام ناوهای جنگی تازه به منطقه گفت: «این ثابت می‌کند که حرکات بی‌پروای ایالات متحده برای حمله به جمهوری دموکراتیک خلق کره وارد مرحله‌ای جدی شده است.»
 
وی هشدار داد که «علیه تحریک‌کننده‌ها و برای دفاع از خود، به یاری نیروی قدرتمند سلاح‌های خود، شدیدترین تدابیر را برای انجام عمل متقابل اتخاذ خواهیم کرد.»
 
به نوشته خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد آمریکایی روز یک‌شنبه گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از مشاوران خود خواسته تا «طیفی از گزینه‌ها» را «برای مهار کردن پیونگ‌یانگ» به او ارائه کنند.
 
دونالد ترامپ پیش از این نیز تهدید کرده بود که اگر چین، به عنوان هم‌پیمان اصلی کره شمالی، کمکی به مهار «جاه‌طلبی‌های کره شمالی» در زمینه سلاح‌های هسته‌ای نکند، آمریکا به اقداماتی یک‌جانبه روی خواهد آورد.
 
کره شمالی به دنبال ساخت موشکی دوربرد است که بتواند کلاهک هسته‌ای را به خاک اصلی ایالات متحده برساند و در این راستا تاکنون پنج آزمایش موشکی انجام داده که دو مورد آن طی سال گذشته انجام شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۲
کیومرث اعتماد - ایران، ایران
دنیای متنوع و متفاوت بهتر از دنیای آمریکایی و غربی ‌ست. بزرگترین سرقت تاریخ در اواخر قرن ۲۰ و شروع ۲۱ رخداده است؛ تاراج منابع انسانی‌ مفید و کارامد و خلاق از کشورهای در حال توسعه و به تحقیر کشاندن کالبد در حال احتضار به جا مانده از این تاراج است . چنین است که آمریکایی‌ها اکنون خود را رئیس و صاحب دنیا میدونند.
‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان

به به.گود مورنینگ ویتنام.
‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
[::mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان::]. ویتنام چه ربطی دارشت به کره شمالی اونوقت؟ باز کامنت .....پروندی؟ 
‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
۵۷
جوان آشنا - تورنتو، کانادا
کیومرث اعتماد. ایران. عزیز جان طوری صحبت میکنید که انگار آمریکا فاقد هر گونه اندیشمند و دانشمند بوده و ناگهان شبانه اومده همه معلومات کشورها رو برداشته و پا برهنه فرار کرده!. بطور کلی شما چه در زمینه علوم انسانی، مدیریت علمی ، علوم تجربی و .. هر استانداردی رو که ایجاد شده از جمله Five S محل تولد و ایجادش در آمریکا بوده. درسته که قبل از تاریخ آمریکا که حدود 800 سال هست علوم پایه در برخی کشورهای کهن از جمله یونان، ایران ،رم باستان و اروپا بوده ولی توسعه علوم عمدتا در آمریکا اتفاق افتاده . بحث سیاسی اینجا نیست بحث واقعیته دوست من.
‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
۵۲
کیومرث اعتماد - ایران، ایران
[::جوان آشنا - تورنتو، کانادا::]. همزبان عزیز؛ زاویهء دید شما قابل فهم است ولی در نقطه ب, کیفیت بکارگیری و وارد دانستن برخی از فاکتورهای حاشیه ای اما مهم, باعث میشود دیدگاه شما و بنده یکسان نباشد و هرکدام به جرگه ای متفاوت کشیده شود. نقش آمریکا در شکل گیری دنیای مدرن امروزی قابل فهم است ما هم از نوآوری های جدیدش (نه التزاماً همهء آن) بهره میبریم و بهای پولی آنرا میپردازیم. ولی مسءله به همینجا ختم نمیشود, یک چیزی مدام در بک گراند به ضمیر ناخودآگاه آدم تلنگور میزند و وجدان آدمی را بیقرار میکند. آیا این فقط توهم منه و یا در دنیای امروزی جبهه بندی های موافق و مخالف مهم و جدی یی که شکل گرفته نیز توهمه؟ باور من اینه که حضور ینگه دنیا در منطقهء خاور میانه ما باعث استبداد و فساد در حکومتهای منطقه شده. و این درست همان چیزیست که غرب و آمریکا میخواهند.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
۵۶
حکایتی - تهران ، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. با درود به شما گرامی‌ :منظور این مزدور مغز فندقی و بی‌ سواد وطن فروش که حامی‌ کشورهای گشنه گدا مثل سوریه ،سودان ،سومالی ،جیبوتی،و همین کره شمالی‌ هست که امریکا در جنگ با ویتنام که گفته میشود 20000 روز جنگش طول کشیده در این جنگ امریکا ناکام مانده و به عبارتی‌ شکست خورده،یعنی اگر جنگی با کره شمالی شروع بشه امریکا شکیست میخوره ولی‌ یکی‌ نیست به این مزدوران گاگول بی‌ سواد بی‌ همه چیز بگه امریکای الان امریکای 50 سال پیش نیست و کشور کره شمالی مثل ویتنام جنگلی‌ نیست ،شما گرامی‌ ناراحت نشین امثال این خود فروختگان مزدور بی‌ سواد وطن فروش کاری جز وطن فروشی و طرفداری از این رژیم انگل آخوندی رو ندارن و برای کامنتهای مزخرفشون ساعتی 7000تومن پول میگیرن .به مهملات این وطن فروش‌ها اهمیت ندهید .پاینده و پایدار باشین .
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
۵۲
کیومرث اعتماد - ایران، ایران
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. خسته نباشید! اینجا خیانت و وطن فروشی رخ نمیدهد, منتها برخی مطالعات بیطرف بیشتری داشته اند و تنها مخالفتشان را ابراز میکنند. این صرفاً حمایت از رانتخواری و فساد رژیم نیست!! خیانت به کشور زمانی رخ میدهد که شما ندانی که بیخبری شما چقدر در تحلیل قوای سینه سوزان فرهنگ و کشورت نقش دارد!
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +561شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +443پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +341یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +241نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +235وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +235ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +193حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +166نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند