حمله به سوریه؛ کاربران عرب از 'ابو ایوانکا' تشکر کردند

یک کاربر ترامپ را با کلاه فینه نشان داد و زیر عکس نوشت: "عاشقت هستیم" کاربران عرب در شبکه‌های اجتماعی از "ابو ایوانکا" یا همان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر حمله موشکی به سوریه تشکر کردند.
 

آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی اخیر در سوریه بامداد امروز جمعه ۱۸ فروردین (۷ مارس) یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را موشک‌باران کرد.

 
کمی پس از این حمله شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی احترام و علاقه‌شان به ترامپ را با دادن عنوان "ابو ایوانکا" (پدر ایوانکا) نشان دادند. شمار دیگری از کاربران نیز با اشاره به نام دختر دونالد ترامپ و ملیت او از واژه "ابو ایوانکای آمریکایی" استفاده کردند.
 
با این حال شماری از کاربران هم رویکردی منتقدانه نسبت به عملکرد و انگیزه‌های دونالد ترامپ داشتند.
 
یک کاربر، ترامپ را با کلاه فینه نشان داد و زیر عکس نوشت: "عاشقت هستیم."
 
فینه کلاهی است که در گذشته در برخی کشورها، از جمله مناطق زیر سلطه عثمانیان، برای مردان رایج بوده و در عربی به آن طربوش هم می‌گویند و هنوز هم در بعضی مناطق استفاده می‌شود.
 
او همچنین به عنوان "مردی که سر قولش می‌ایستد" نیز توصیف شد و یک کاربر نوشت: "تو در چند ماه کاری را کردی که اوباما در ۸ سال نتوانست انجام دهد."
 
یک فعال رسانه‌ای در ادلب نیز خواستار ادامه حملات شده و از رئیس جمهوری آمریکا خواسته به کارش ادامه دهد و "اسد را سرنگون کند."
  یک سوری ساکن بوستون آمریکا تصویری از ترامپ بر زمینه نقشه آمریکا در فیسبوک همرسان کرد و نوشت : "عاشقت هستیم" همچنین در حالی که افرادی گفتند که "هرگز باورشان نمی‌شد" چنین روزی از راه برسد، از ترامپ برای انجام دادن کاری که "هیچ حاکم بزدل عربی جرات انجامش را نداشت" تشکر کردند.
 
یک فرد سوری در شبکه‌های اجتماعی نوشت: "امید کم کم به قلب‌های ما باز‌می‌گردد. ممنون ترامپ."
 
یک فرد سوری مقیم لندن نیز نوشت: "برای اولین بار در شش سال گذشته رژیم اسد پاسخ جنایاتش را داد."
 
یک سوری ساکن بوستون آمریکا نیز تصویری از ترامپ بر زمینه نقشه آمریکا در فیسبوک همرسان کرد و نوشت : "عاشقت هستیم."
 
رامی جراج، روزنامه‌نگار اهل سوریه اما واکنشی نسبتا متفاوت داشت و نوشت: "مردم سوریه برای فردی مثل ترامپ که کارنامه حقوق بشری بسیار بدی دارد، هورا نمی‌کشند. آن‌ها فقط از این خوشحال هستند که اسد امکان کمتری برای کشتن آن‌ها پیدا کرده است."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
واقعا" به نوبت خودم دست ترامپ را می بوسم چون نشان داد اهل قول و وعده هایش است . به ترامپ می گوین ریس جمهور نه به اوباما و حسن روحانی احمقی نژاد. رو کم کردن اسد و حامیان اسد کار بسیار مهمی بود که با دستور ترامپ نیروی دریای امریکا انجامش داد. از ترس اینکه دنیا دچار جنگ جهانی سوم نشود نباید اجازه به بشار اسد داد که با خیال راحت مردم کشورش را با سلاحهای شیمیای و موشکهای ایرانی و روسی خفه و لت و پار کند.
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
عجب مردم گاوی هستند این عربها!! یعنی عمر پرستها و وهابی ها مسیحی ها و علوی ها و دروزی ها و کردها را بکشند ولی اینها برای دفاع نیاز به اجازه دراز گوش بزرگ ترامپ دارند.نوکران عرعرستان و عثمانی و دراز گوش بزرگ ترامپ لطفا فقط گاز بگیرند و لگد نزنند پایم درد میکند
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
واقعا جایزه نوبل حق ترامم بود نه ابامای جنایتکار،ترامپ با این حمله به اسد و جنایتکاران همدستش ثابت کرد که دوره جنایتکارانی مثل اباما به سر امده که ابرو برای امریکا نگذاشته بودند!
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

کسانی که منتظرند اجانب مشکلاتشان را حل کنند تا ابد در گل میمانند
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
۴۱
عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
همه بازیگران منطقه یکی‌ از یکی‌ منفورتر و آدمکشتر و بچه کش تر،،آمریکا و سوریه ایران عرعرستان همه واسه منافع خودشونه،،از همه منفورتر اسد آدمکش بچه کش هست که مردم خودش را شیمیأی میکنه هر چند تروریست باشن دلیل نمیشه کودک و زن و بچه حتا اگه بچه‌های خود تروریست‌ها باشن را اینجوری شیمیأی کرد .کودک هایی که نمیتونستن نفس بکشن و رو به دوربین‌ها در حال خفه شدن بودن را دیدن و درد به دلم آدم نیاد و بعدش توجیه شرعی کرد :( مثل روز روشن بود که این کار کثیف کار اسد بود ،یه عده فکر می‌کنن که اسد همه انبار‌ها و سلاح‌های شیمیایی را دو دستی‌ تحویل آمریکا داد :o هر بچه خنگی می‌دونه حد اقل بیست سی‌ درصد شو واسه روزهای مبادا نگه میداره،،آمریکا حتی اسم خلبان هایی که اینکارو کردن را هم میتونه در بیاره.دیدین چه جور در کمتر از چن دقیقه فرودگاه و هواپیما‌هایی‌ که شیمیأی را انجام داده بودن را بودن را با خاک یکسان کرد.همین روسیه پشت ایران و اسد را خالی‌ میکنه بعدش ایران هم مجبوره پشت اسد را خالی‌ کنه و شاید انشالله نوبت خودش هم بشه :) خدارو چه دیدی شاید همین ترامپ شله زرد داستان آخوند هارو حل کرد :
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
آنها که برای ترامپ دم تکان میدهند بدانند که این امامزاده‌ شفا نمیدهد فقط کور میکند.چقدر آدم باید گاو باشد که نفهمد که تغییر مثبت در یک کشور جهان سومی فقط بدست خود آن مردم صورت میگیرد.یعنی من وتو بزدل ترسی نوکر صفت باید بگویم ما دیکتاتور نمی خواهیم ما دزد نمی خواهیم آخوند نمیخواهیم باید بجنگی باید مرد باشی باید شرف و میهن پرست باشی. اینجا نشسته تفسیر در مورد جنایت اسد مینویسد .منتظر است که ترامپ برایش بابای جدید بیاورد،تف به این شرف
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +563شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +449پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +343یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +244نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند