دروغ‌پردازی‌های یک متهم

وقتی در تحقیقات پلیسی دروغ‌پردازی‌های یک متهم به قتل در جلسه دادگاه فاش شد، وی دیروز بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد اما باز هم دست از دروغگویی برنداشت و در آخرین دفاعش همسرش را عامل جنایت معرفی کرد.
بیست‌ویکم تیر 94 ساکنان یک آپارتمان در فاز یک تهرانسر با کلانتری 150 تهرانسر تماس گرفتند و کمک خواستند. پلیس وقتی به خانه موردنظر رفت با جنازه یک زن 39 ساله به نام سحر در راه‌پله‌های آپارتمان روبه‌رو شد که با ضربه‌های کارد کشته شده بود. دو فرزند خردسال وی نیز کنار جنازه گریه می‌کردند.

زن همسایه که بسیار هراسان بود به پلیس گفت: «از طبقه پایین سر و صدا شنیدم. به همین خاطر از پسرم خواستم تا به طبقه پایین برود. خودم هم همراه او به راه‌پله‌ها رفتم و با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. زن همسایه‌ خونین روی پله افتاده و یک مرد ناشناس با چاقو بالای سرش بود. زن همسایه به مرد ناشناس التماس می‌کرد به او رحم کند اما مرد غریبه ضربه آخر را به زن همسایه زد و گریخت. پسرم مرد ناشناس را تعقیب کرد اما مرد خشن پسرم را هل داد و گریخت.»

 
 گفته‌های دختر خردسال  رازگشای جنایت خانوادگی
در بررسی‌های پلیسی روشن شد طلاهای سحر سرقت شده است. پلیس در نخستین گام از بررسی‌ها به تحقیق از همسر این زن پرداخت. وی گفت: «من در محل کارم بودم و همسر و دو فرزند خردسالم در خانه ‌تنها بودند. من چند بار از دختر بزرگم که چهار سال دارد درباره مرد ناشناس سوال کرده‌ام اما او هر بار نام شوهرخواهرم را می‌برد. اما من باور نمی‌کنم شوهرخواهرم به نام حامد دست به چنین کاری زده باشد.» به دنبال تحقیق از دختر خردسال ردیابی تنها مظنون پرونده آغاز شد. شواهد نشان می‌داد حامد 27ساله همزمان با جنایت به محل نامعلومی گریخته است. ردیابی وی آغاز شده بود که این مرد سه روز بعد در حاشیه کرج ردیابی و بازداشت شد.
 اعتراف به جنایت به خاطر بی‌پولی
حامد به قتل با ‌انگیزه سرقت اعتراف کرد و گفت: «مدتی بود بیکار شده بودم و پولی در بساط نداشتم. برای گذران زندگی خودم و همسرم به‌شدت با مشکل روبه‌رو بودم. به همین خاطر به خانه برادرزنم رفتم تا از او پول بگیرم. اما برادرزنم در خانه نبود. وقتی همسر برادرزنم شنید برای قرض گرفتن پول به خانه‌اش رفته‌ام، عصبانی شد و خواست تا خیلی زود خانه را ترک کنم. من که عصبانی شده بودم با چاقو او را تهدید کردم و طلاهایش را دزدیدم ولی وقتی شروع به داد و فریاد کرد با چاقو چند ضربه به او زدم اما قصد کشتن او را نداشتم.»
 ادعای عجیب در دادگاه
به دنبال بازسازی صحنه جرم وی پای میز محاکمه ایستاد اما ادعای عجیبی را مطرح کرد. این متهم گفت: «من قاتل نیستم و به خاطر عشق به همسرم قتل را گردن گرفتم ولی حالا که مورد بی‌مهری همسرم قرار گرفته‌ام می‌خواهم حقیقت را بگویم.»
 این متهم در آن جلسه و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «دنبال کار می‌گشتم و بی‌هدف در خیابان‌ها پرسه می‌زدم که همسرم با من تماس گرفت و گفت که از این وضعیت خسته شده است. او گفت می‌خواهد مبلغی را از برادرش قرض بگیرد که با او مخالفت کردم. اما یک‌باره با من تماس گرفت و گفت که به خانه برادرش رفته و با همسر برادرش درگیر شده است. من به آنجا رفتم و با در نیمه‌باز روبه‌رو شدم. وقتی وارد خانه شدم متوجه شدم همسرم با چاقو زن‌برادرش را زخمی کرده است. همسرم به محض روبه‌رو شدن با من گریخت. قصد داشتم با اورژانس تماس بگیرم که زن همسایه و پسرش سر رسیدند و من از ترسم فرار کردم. چون نمی‌خواستم پای همسرم به بازداشتگاه برسد قتل را گردن گرفتم اما حالا پشیمان شده‌ام و حقیقت را می‌گویم.»
  افشای دروغگویی‌های متهم  در تحقیقات دوباره
به دنبال مطرح شدن این ادعا قضات دادگاه، پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات از همسر متهم تکمیل شود.  به این ترتیب تحقیقات پلیسی از سر گرفته شد و بار دیگر همسر متهم تحت‌بازجویی قرار گرفت. این زن در بازجویی‌ها رازی را برملا کرد و گفت: «همسرم در زندان بود که به ملاقاتش رفتم و به او قول دادم تلاش کنم تا رضایت اولیای‌دم را جلب کنم اما همسرم خواسته‌ای نامعقول داشت. او از من خواست تا هرطور شده 50 گرم مواد مخدر برایش به زندان ببرم اما چون مخالفت کردم تهدیدم کرد زندگی‌ام را سیاه می‌کند و پایم را به چوبه دار می‌کشاند. او به همین خاطر در دادگاه حرف‌هایی زد تا مرا گرفتار کند.»  وقتی در ادامه بررسی‌های پلیس دروغگویی‌های حامد فاش شد وی برای آخرین‌بار پای میز محاکمه ایستاد.
  آخرین دفاع
 در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست اصغر عبداللهی و با حضور دو مستشار تشکیل شد، اولیای‌دم تقاضای قصاص را مطرح کردند.
 سپس حامد روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: «همسرم به دروغ درخواست من برای حمل مواد مخدر به زندان را مطرح کرده تا پلیس را گمراه کند. او خودش زن‌برادرش را کشت و من به اشتباه به خاطر او قتل را گردن گرفتم. ولی به‌عنوان آخرین دفاع می‌گویم بی‌گناهم.»
 در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کاری نداره . از زن حامد اعتراف بگیرید
یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +561شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +445پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +343یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +243نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +239ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +236وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +168نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند