هویت پناهجوی کرد ایرانی مضروب در لندن اعلام شد

این نوجوان ایرانی و دوستانش در ایستگاه اتوبوس هدف حمله قرار گرفتند پلیس بریتانیا اعلام کرد "رکر احمد" نام پناهجوی ۱۷ ساله کرد ایرانی است که جمعه شب در لندن مورد حمله قرار گرفت. جمجمه او در اثر حمله یک گروه چند نفره شکست و خون در مغزش لخته شد.
 

پلیس پنج نفر را در ارتباط با این حمله رسما متهم کرده و پرونده آنها را به دادگاه فرستاده است. این افراد به رفتار خشونت آمیز متهم شده اند. یکی از دستگیر شدگان به "وارد کردن صدمات جسمی شدید" هم متهم شده است.

 
سه نفر دیگر هنوز در رابطه با این حمله در بازداشت هستند و پلیس عکس چند نفر دیگر را منتشر کرده و به دنبال بازجویی از آنها است.
 
بری پات ۲۰ ساله، دریل و دانیل دیویس برادر و خواهر ۲۰ و ۲۴ ساله پس از حضور در دادگاه کریدون به قید ضمانت آزاد شدند.
 
جورج واردل به دلیل وارد کردن صدمات جسمی شدید در بازداشت ماند و جک واردل برادر این متهم نیز به قید ضمانت آزاد شد.
 
تمامی متهمان باید اول مه در دادگاه حاضر شوند.
 
شاهدان گفته اند که ضاربان از اعضای یک گروه حدودا ۳۰ نفره بوده‌اند که تعدادی از آنها این پناهجوی ۱۷ ساله را جمعه شب در جنوب لندن "بی رحمانه" کتک زده‌اند.
 
بر این اساس سایر اعضای گروه شاهد کتک زدن دوستانشان بوده‌اند.
 
گزارش شده است که جمجمه قربانی شکسته و خون در مغزش لخته شده است. او هنوز در بیمارستان است.
 
پلیس طی شنبه و یکشنبه، هشت نفر را در ارتباط با این حمله بازداشت کرد. بازداشت شدگان شامل شش مرد ۲۰ تا ۲۶ ساله و دو زن هستند که یکی از زنان ۱۷ ساله است. هنوز جزئیاتی درباره متهمان منتشر نشده است.
 
قربانی قبل از حمله، همراه دوستانش در ایستگاه اتوبوس منتظر بوده است.
 
گری کسل، یکی از کارآگاهان پلیس گفته: "مطلع شده ایم که مهاجمان از قربانی پرسیده اند که اهل کجاست و زمانی که برایشان مشخص شده که او پناهجو است، دنبالش کرده اند و او را هدف حمله ای بی رحمانه قرار داده اند. او دچار آسیب دیدگی شدید سر و صورت شده است."
 
او گفت: "همه گروه های جامعه، مخالف نفرت های نژادی هستند. هیچ کس نباید هدف رفتارهای خشونت آمیز قرار بگیرد، مخصوصا کسانی که برای پناه گرفتن به لندن آمده اند."
 
صادق خان شهردار لندن این حمله را محکوم کرده است و گوین بارول، نمایندگان کرویدن در پارلمان مهاجمان را "فرومایه" خوانده است.
پلیس می گوید که می خواهد با این دو نفر صحبت کند حمله جمعه شب حدود نیمه شب اتفاق افتاد. یکی از ساکنان محل که شاهد این حمله بوده می گوید: "جمعیت زیادی از میکده سر کوچه بیرون آمدند. نمی توانستیم ببینیم چه کسی دارد چه کسی را کتک میزند. فقط یک نفر بود که به شدت کتک می خورد و با مشت و لگد به صورتش می کوبیدند. او همان پسری بود که کارش به بیمارستان کشید."
 
"هرکس می رسید به او مشت و لگد می زد. حدودا ۱۰ نفر بودند که کتک می زدند و بقیه، جمعیتی حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر، ایستاده بودند و نگاه می کردند. وقتی صدای آژیر آمد، فرار کردند."
 
"مردمی که آن اطراف بودند نمی توانستند دخالت بکنند چون کسی نمی توانست جلوی یک جمع ۳۰ نفری را بگیرد. منتظر شدند تا همه متفرق شدند و بعد به کمک جوان رفتند. همان زمان که پلیس و آمبولانس رسید و ماجرا تمام شد."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۸
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
تا بحال ندیدم جایی بنویسند فارس ایرانی، ترک ایرانی، بلوچ ایرانی، رشتی ایرانی. ولی به هموطنان استان کردستان که میرسه، حتما باید یه پیشوند #کرد# هم بزاریم. ایرانی، ایرانیه بغیر از عمری و منافقین.
‌سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
کاملا درست گفتی هم میهن از دانمارک...وقتی ازشون می پرسی اهل کدام کشوری میگه کردستان ?????!!!!!ولی وقتی مشکل پیدا میکنه میشه کرد ایرانی.....ما غیر ازایرانی پیشوند و پسوندی دیگه نداریم....چه دراین حکومت و چه درٱینده ....ایرانی تمام
‌چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم