دادگاه حکم پنج‌ سال زندان یک نوکیش مسیحی را «تائید کرد»

بنا بر گزارش‌ها از ایران، ابراهیم فیروزی پیش از این نیز بازداشت و محاکمه شده‌است حکم ابراهیم فیروزی، یک نوکیش مسیحی در ایران، که به پنج سال زندان محکوم شده، در دادگاه تجدید نظر «تائید شده‌است». دادگاه انقلاب آقای فیروزی را به «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» محکوم کرده، اما مدافعان حقوق بشر می‌گویند، او تنها به خاطر عقایدش در زندان است.
 

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، ابراهیم فیروزی را در فروردین ۱۳۹۴ به اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به پنج سال زندان تعزیری محکوم کرد.

 
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به نقل از «نزدیکان» ابراهیم فیروزی می‌گوید، او در تمام مراحل دادرسی، تشکیل گروه و یا برهم‌زدن امنیت کشور را رد کرده‌است و در عین‌حال بخشی از مستندات ارائه‌شده در دادگاه، همان مدارکی بوده که پیشتر نیز علیه این شهروند ارائه و او به خاطر آن‌ها در سال‌های گذاشته محکوم شده بود.
 
از زمان صدور حکم آقای فیروزی در سال گذشته او در زندان رجایی‌شهر به‌سر می‌برد. اکنون منصور برجی، سخنگوی کمیته ماده ۱۸، وابسته به شورای کلیساهای همگام در لندن، به رادیو فردا می‌گوید این حکم در نهایت تائید شده و این نوکیش مسیحی باید سال‌های آینده را در زندان بگذراند.
 
وب‌سایت «محبت‌نیوز» که اخبار شهروندان مسیحی ایران را پی‌گیری می‌کند، می‌گوید حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر «۲۵ دی‌ماه سال گذشته» صادر شده‌است.
 
بنا بر گزارش‌ها از ایران، ابراهیم فیروزی پیش از این نیز بازداشت و محاکمه شده‌است. «محبت‌نیوز» می‌گوید در سال ۱۳۹۲، دادگاه انقلاب رباط‌کریم او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی بشارتی مسیحیت»، «ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین و شبکه های ضد انقلاب خارجی» به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم کرده بود.
 
طی سال‌های گذشته بارها خبرهایی در مورد بازداشت و محاکمه نوکیشان مسیحی در ایران منتشر شده‌است. در آذرماه ۱۳۹۵، چندین سازمان حقوق بشری ​با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواسته بودند تا تلاش کند «آزار و اذیت» نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ یابد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۱
tokyo - توکیو، ژاپن
در تمام این چند سال هر چی‌ آذر و اذیت بوده از طرف مسلمونها بوده. ما هیچ وقت نشنیدیم یه مسیحی‌ آذر و اذیتش به کسی‌ رسیده باشه. تمام حملهای تروریستی و خونریزیها و قمه کشیدنها از اسلام بوده . به چهره‌های مسلمونها و مسیحی‌ها که نگاه کنید فرق نمیکنه چه ملیتی باشند ولی‌ یه اختلاف خیلی واضح رو میتونید ببینید. آیا تمام این چیزها خودش با شما صحبت نمیکنه ؟ این دولتهای اسلامی همه یک فرعون زمان هستند. و هر چقدر هم که بلا خدا براشون بفرسته باز هم مردم رو رها نمیکنند . دقیقا مثل فرعون. پس حالا حالا‌ها بکشید. بعدا نگین این همه بلا چرا بر سر این کشورهای مسلمون فقط میاد.
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
۴۷
Cocoo - تورنتو، کانادا
پنج سال زندون بخاطر پرستش خدا از رو کتابی‌ دیگر. سوال من اینه اگه انجیل و قرآن رو ایکنفر نوشته پس چرا اگه یک مسلمون دینشو عوض کنه جزاش مرگ؟ این خدا با خودش چند چنده؟ خدای بخشنده مهربون، که اگه دینتو عوض کنی‌ بخشندگیش تبدیل به حکم مرگ می‌شه و مهربون هم که ....
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
اگر حکومت اسلامی اخوندی بخواهد اصل اسلام را اجرا کند باید به عنوان مرتد کشته شود ولی میدونند قوانین اسلام ضد حقوق بشری هستند و به بهانه امنیت ملی و ارتباط با دشمن ...طرف را زندانی میکنند . ولی اقایان سنی انتحاری عربستان رودربایسی ندارند و به راحتی گردن میزنند
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان
ننگ بر ضحاکهای زمانه باد.ننگ بر دین خونخوار اسلام باد.
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
۱۰۷
منوچهری - کرمان، ایران
لا اکراه و فی دین :) :)
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
۴۴
CanIR1393 - کانادا، کانادا
[::tokyo - توکیو، ژاپن::]. هر روز دارن سر مردم دنیا بمب میندازن از مردم یمپاگتان سوریه و غیره . اون وقت میگی مسیحی ها خوبن. تو ویتنام یدونه مسلمان هم نبود رفتن اینهمه آدم کشتند.
‌چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +470پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +348یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +258ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +188عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم