تبرئه مأمور پلیس درشلیک مرگبار

مامور پلیس که در جریان تعقیب و گریز، متهمی را هدف گلوله قرار داده و باعث مرگ او شده بود، در دادگاه کیفری محاکمه شد اما قضات دادگاه وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند و حکم به آزادی‌اش دادند.
 

چندی قبل زنی نزد پلیس رفت و از پسر جوانی که او را تا یک‌قدمی حادثه‌ای شوم پیش برده بود، شکایت کرد. زن جوان گفت: در خانه تنها بودم که از بالکن صدایی آمد. همین که پرده را کنار زدم ناگهان جوانی در بالکن را باز کرد و وارد شد. او که فهمیده بود در خانه تنها هستم با تهدید وارد شد و می‌خواست من در مورد آزار و اذیت قرار دهد اما با خواهش و التماس او را از این کار منصرف کردم و چون صدای در آمد گفتم شوهرم پشت در است و او از همان راهی که آمده بود، فرار کرد.

 
به‌دنبال این شکایت تحقیقات پلیس در این‌باره آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم همدست دیگری نیز داشته است. آنها در حقیقت اعضای یک باند سرقت دونفره بودند و برای سرقت از خانه مجاور به آنجا رفته بودند که متهم اصلی وقتی متوجه شد زن جوان در خانه تنهاست، نقشه تعرض به وی را کشیده بود.
 
با شناسایی هویت متهمان تلاش‌ها برای دستگیری آنها آغاز شد تا اینکه مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان ساکن شرق تهران هستند. به همین دلیل گروهی از مأموران برای دستگیری آنها راهی این منطقه شدند. هرچند آنها موفق شدند یکی از متهمان را بازداشت کنند اما متهم اصلی دقایقی قبل گریخته بود. شواهد حاکی از آن بود که او سوار بر خودرواش از طریق آزاد‌راه در حال فرار است.
 
این فرصت خوبی بود تا مأموران بتوانند متهم فراری را به دام بیندازند. به همین دلیل گروه دیگری از مأموران در نزدیکی عوارضی با ایجاد ترافیک مصنوعی به کمین وی نشستند. چند دقیقه بعد کمی مانده به عوارضی متهم متوجه حضور مأموران شد. او که فاصله زیادی با دستگیر شدن نداشت خودرواش را متوقف و مسافتی را خلاف جهت حرکت کرد اما در ادامه خودرواش را رها کرد و با پای پیاده گریخت.
 
مأموران که وی را تحت نظر داشتند به تعقیب او پرداختند. او حاضر نبود خودش را تسلیم کند و به فرمان ایست پلیس نیز بی‌توجهی می‌کرد. در این شرایط یکی از مأموران پس از شلیک چند تیر هوایی متهم را هدف گرفت و شلیک کرد. در جریان این تعقیب و گریز 2گلوله، یکی به پا و دیگری به سر متهم اصابت و او را زمینگیر کرد. به این ترتیب متهم به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحاتش به حدی بود که جان خود را از دست داد.
 
با مرگ متهم تحت تعقیب تحقیقات از ماموری که وی را هدف قرار داده بود، آغاز شد. او در این حادثه 14گلوله شلیک کرده بود و باید در این‌باره توضیح می‌داد. به این ترتیب پرونده این حادثه به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
در جلسه محاکمه مأمور پلیس که دیروز به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی کیخا برگزار شد، مأمور پلیس به‌عنوان متهم در جایگاه ایستاد و در دفاع از خود گفت: من قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده‌ام. از سویی گلوله‌ها در جریان تعقیب و گریز و در حالتی نامتعادل به وی اصابت کرد و من عمدی در به قتل رساندن وی نداشتم. اظهارات وی در حالی بود که اولیای دم مقتول نیز با دریافت دیه اعلام گذشت کرده بودند. در این شرایط قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به ماده 5آیین‌نامه اجرایی قانون به‌کارگیری سلاح مأمور پلیس را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند و حکم آزادی وی صادر شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +479پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +356یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +270ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +251نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +248وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +202حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +199عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +171نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند