قاتل اراکی: قربانیان زنده شوند باز آنها را می‌کُشم!

رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی در تشریح محاکمه عامل قتل عام خانوادگی در اراک گفت: متهم ردیف اول «ع.ص» در دادگاه اعلام کرد که اگر قربانیان حادثه زنده شوند باز هم آنان را خواهم کشت که این مطلب ناشی از عدم پشیمانی متهم بود.
 

میزان: محمدرضا رحمتی، رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی در تشریح محاکمه عامل قتل عام خانوادگی در اراک گفت: جلسه رسیدگی به قتل شش نفر از شهروندان اراکی که چهارشنبه، ۲۲ دی ماه سال جاری به قتل رسیدند برگزار شد.

 
دادگاه اتهام های متهمین را تفهیم کرد و ضمن تحقیقات از متهمین، اولیای دم و استماع اظهارات اولیای دم، دفاعیات متهمین و وکلای طرفین با رعایت تمام تشریفات قانونی و در اختیار گذاردن فرصت و زمان کافی برای حق دفاع متهمین، آخرین دفاع از متهمان اخذ و پس از تنفس یک ساعته رأی دادگاه صادر شد.
 
طبق قانون دادگاه در پایان همان جلسه رسیدگی یا ظرف یک هفته پس از اعلام ختم رسیدگی رای را صادر می کند.
 
وی اظهار کرد: دادگاه در پایان جلسه آخر رأی را صادر کرد و متهم ردیف اول آقای «ع.ص» به اتهام ارتکاب شش فقره قتل عمد به شش بار قصاص نفس در ملأ عام در منطقه کوی علی ابن ابیطالب(ع) اراک، به اتهام حمل و نگهداری سلاح گرم به ۷ سال حبس و به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
 
این مقام مسئول در تشریح وضعیت متهم ردیف دوم نیز گفت: متهم ردیف دوم «ر.ص» به اتهام دو فقره معاونت در قتل عمدی به دو فقره ۲۵ سال حبس و به اتهام خرید، حمل و نگهداری سلاح گرم به ۵ سال حبس و از باب تکمیل مجازات به دو سال تبعید به شهرستان ایذه محکوم شده است، رأی صادره در پایان جلسه به متهمین، وکلا و اولیای دم ابلاغ شد و رأی صادره ظرف ۲۰ روز از سوی طرفین قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
 
رحمتی در ادامه سخنان خود با استناد به فرمایش مولا علی(ع) امنیت و سلامت را دو نعمت ناشناخته برشمرد و خاطر نشان کرد: در جامعه دو گوهر گرانبها سلامتی و امنیت وجود دارد، امنیت در جامعه بسیار مهم است مردم باید در امنیت کامل زندگی کنند و حاکمیت به هیچ وجه اجازه سلب آرامش مردم را نخواهد داد. اگر فردی با اقدامات خود امنیت مردم را خدشه دار و مختل نماید دستگاه قضایی با شدت هرچه تمامتر با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.
 
وی هشدار داد: دستگاه قضا به احدی اجازه سلب امنیت مردم را نخواهد داد و برخورد دستگاه قضا با افرادی که امنیت و آرامش مردم را مختل می کنند قطعاً عبرت آمیز و سخت خواهد بود.
 
رحمتی در بخش پایانی سخنان خود؛ با اشاره به روحیه تخاصمی و کینه جویی برخی از متهمین اعلام کرد: متهم ردیف اول «ع.ص» در دادگاه اعلام کرد که اگر قربانیان زنده شوند باز هم آنان را خواهم کشت که این مطلب ناشی از عدم پشیمانی متهم دارد و بیانگر اوج خوی کینه جویی فرد دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۷
Cocoo - تورنتو، کانادا

تو عکس اسم طرف و نوشتن جرمشو پاک کردن، تو متن جرمشو نوشتن اسمشو مخفف می‌کنن. این اخبار و کی‌ می‌نویسه؟
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان

وی هشدار داد: دستگاه قضا به احدی اجازه سلب امنیت مردم را نخواهد داد ... خب اگر اینجوره من چند نفری را که مخل امنیت مردم و نظم جامعه هستند را به شما معرفی میکنم ،اگر راست میگید اینها را مجازات کنید!: ۱. چلاق الله حسینی خامنه ای ،به جرم هزاران فقره قتل و صد ها هزارفقره معاونت در قتل،همچنین به اتحام دزدی،دروغ،تهیه و توضیح میلیونها کلیو مواد مخدر،افتابه کش چلاق الله دکتر ولایتی به جرم صدها فقره قتل و معاونت در هزارها فقره قتل،تهیه و توضیح میلیونها کیلو مواد مخدر ،دزدی در روز روشن مقابل چشم ۸۰ میلیون،پاچه گیرهای بیت چلاق الله مثل محسن رضایی،سردار نقدی،سردار جعفری،سردار سلیمانی،محمود تپاله نجات(احمقی نجات)........،به اتهام هزاران فقره قتل و معاونت در هزاران فقره قتل و اشاعه فهشا در جامعه،دزدی(خصوصا دزدی دکل نفت و کشتی نفتکش)،تهیه و توضیح میلیونها کیلو مواد مخدر در جامعه. اگر اینها مجازات شدند،اسم مابقی را هم براتون میفرستم،اگر اینها را توانستید مجازات کنید،در غیر اینصورت اسم دادگاه روی اون فاحشه خانه نگذارید و از عدالت و نظم چرند نگید!.
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
۶۲
فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین

هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا آنچه این نامردمان با جان آدم میکنند!
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
باید ببینیم که اون افرادی که کشته شدن چی کار کرده بودن که این فرد از کشتنشون پشیمون نیست.در خبر اشاره ای نشده. اما از منظر اجتماعی اینکه فردی عام خود اسلحه بدست بگیره و راسا قانون رو اجرا کنه باعث ترس و آشوب در جامعه میشه. براستی که امنیت و سلامت دو نعمت ناشناخته در جامعه هستن
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
اسپهبد پیروز پارسی یا بقول اعراب فیروز ابولوءلوء سردار اسیر ایران در دست سپاه عمربن خطاب تونست با خنجر کوچکی که در زیر لباسش پنهان کرده بود در حالی که پاهایش در زنجیر بود خود رو به عمر ملعون نزدیک کنه و دشنه رو تا انتها به پهلوی اون غاصب فرو کنه. مثل خربزه گندیده که از وسط قاچ میخوره صدا داد.گرچه خود پیروز بعدا تکه تکه شد ولی هیچ نشانه ترس و پشیمانی در وجودش دیده نشد. باید دید فرد کشته شده چی کار کرده بود که قاتل پشیمون نیست. بنا به روایتی آرامگاه پیروز پارسی بعدا به خراسان منتقل و در تربت حیدریه مدفون است. من تو زندگی ام میخوام آرامگاه دو نفر رو زیارت کنم: یکی سردار فیروز یکی مختار ثقفی . این دو نفر بدجوری دلم رو خنک کردن. دمشون گرم
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا

البته اشتباهه که این قاتل لات اراکی رو با فیروز یکی بدونیم این مسئله ی شخصی داشته ولی اون برای کشور اشغال شده اش همت کرد
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
[::Cocoo - تورنتو، کانادا::]. دمت گرم . تیز بینی
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان
آیا این همان کسی نیست که تمام اعضای یک خانواده را از کودک تا بزرگ به رگبار بست و کشت و بعد متواری شد؟. آیا یک چنین جنایتی با هر دلیلی قابل توجیه است؟
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
۴۴
mahdi moud - تهران، ایران
اینکه یک نفر بره شش نفر اعضای یک خانواده رو بکشه و بیاد نهایتا خودش رو اعدام کنن درست نیست، باید شش نفر از اعضای خانواده خودش رو بکشن تا کسی وقتی همچین تصمیمی گرفت حواسش باشه که با این کارش پای خانواده خودش هم در میون میاد
‌پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.