بنیاد شهید: ۲۱۰۰ 'مدافع حرم' کشته شده‌اند

محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید ایران می‌گوید تعداد کسانی که به گفته او برای "دفاع از حرم" جان خود را از دست داده‌اند به ۲۱۰۰ نفر رسیده است.
 

"مدافع حرم" در ادبیات سیاسی حکومت ایران به نیروهای شبه‌نظامی غیرسوری گفته می‌شود که توسط ایران سازماندهی شده و عمدتا در جنگ نیابتی سوریه شرکت دارند.

 
بیشتر این افراد را نیروهای سپاه پاسداران و بسیج تشکیل می‌دهند و اکثر کشته شده‌های ایران نیز از این دو نهاد نظامی بوده‌اند.
 
به گزارش رسانه‌های ایران، رئیس بنیاد شهید گفته است: "هم‌اکنون ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم داریم که راه شهدا همچنان مفتوح است."
 
آقای شهیدی جزئیاتی درباره ملیت کشته شدگان ارائه نکرده است اما دیروز دوشنبه ۱۶ اسفند (۶ مارس) خبرگزاری تسنیم در خبری که بعدا آن را حذف کرد به نقل از عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان‌رضوی گفته بود: "شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی مبنی بر اعطاء تابعیت به اتباع خارجی مدافع حرم موافقت کردند و مصوبه‌ای گذاشتند تا در استان‌ها کارگروهی برای احراز هویت و اعطاء تابعیت به این افراد تشکیل شود."
 
اما دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران البته با صدور اطلاعیه‌ای خبر مربوط به اعطای تابعیت به بستگان درجه یک اتباع خارجی "مدافع حرم" را غیردقیق خواند و این گزارش را تأیید نکرد.
خبرگزاری تسنیم مدتی بعد از انتشار این خبر، آن را از خروجی خود حذف کرد کمتر از یک سال پیش مجلس ایران در مصوبه‌ای دولت را مجاز به اعطای تابعیت ایرانی به خانواده اتباع خارجی "مدافع حرم" کرد.
 
در این مصوبه آمده بود: "دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی (غیرایرانی) که در هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذیصلاح، به شهادت رسیده‌اند حداکثر یک سال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطاء کند."
 
حدود یک ماه پیش هم بنیاد شهید اعلام کرد که بیش از هزار نفر از خانواده‌های نیروهای ایرانی که در جنگ سوریه کشته‌اند، تحت پوشش این بنیاد در آمده‌اند.
 
در سال‌های اخیر علاوه بر صدها ایرانی که در سوریه کشته شده‌اند، ده‌ها مهاجر ساکن ایران نیز در نبرد کنار نیروهای وفادار به بشار اسد کشته شده‌اند.
 
اغلب آنها اهل افغانستان بوده‌اند، اما اتباع کشورهای دیگر هم در میان آنها بوده است.
 
بعضی از پناهجویان افغان که خود را به اروپا رسانده‌اند، می‌گویند به آنها در مقابل حضور در جنگ، وعده اجازه اقامت دائم در ایران و حقوق بالا داده شده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

(به گفته) او؟
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

حرمی که نمی تونه از خودش محافظت کنه بعد یه سری ادم نادان و بیسواد میرن اونجا حاجت بگیرن. امان از بیخردی و بیسوادی دینی اکثریت ایرانیان.
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

خیلی خوب میشود که خانواده های نزدیک افغانها و دیگر کشورهای که توسط رژیم ایران به جنگ سوریه فرستاده شده اند و کشته شده اند جمع میشدن و شکایتی بر علیه رژیم اخوندی تقدیم دادگاه بین الملل میکردن !
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا

اصلا مهم نیست تابعیت بهشون دادن یانه یا چی. مهم اینه که نقشه کثیف تکفیریها رو خنثی کردن. نبرد این افراد به نفع تمامیت ارضی ما تموم شده. پس درود بر همشون
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::باور عمیق - قم، ایران::]. بیصبرانه منتظر شنیدن خبر شهادت شما نیز هستیم!
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
٢١٠٠ ضربدر ٧٢ ،مساویست با ١٥١،٢٠٠ حورى. دستگاه حوریپزى بهشت چقدر فعال بوده این اواخر!
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
2100 نفر شهید راه ...خر شدند!؟.
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
۵۸
shablizim - لندن، انگلستان
بقول آقا حسینی شهید چیز خر شدند
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
۴۴
Dara20 - تهران، ایران
فقط ۲۱۰۰ راس نفله شدند؟!!!!!!!
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
۶۲
فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین
در انتظار اخبار خوش شهادت تمامی آخوندا ثانیه شماری میکنم،بهشت ارزانی خودشون باحوری و غٌلمان و غلیان و غیره......!
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. قربونت برم دوست عزیزم . خدا انشالله باباتو رحمت کنه . تو شهربازی هم اخیرا زیاد بازی کردید قوه شنواییتون زیاد شده واسه همین بی صبر شنیدنی
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
خدا زیاد کنه ! :o
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
۵۵
toghrol59 - گنت، بلژیک
دفاع از اجساد هزار ساله،به قیمت جان،،،اخر حماقت یا اجبار. :(
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.