تایید بدرفتاری با ایرانیان در مرز زمینی ترکیه؛ وزارت خارجه: با هواپیما بروید

گمرک بازرگان، مرز زمینی ایران و ترکیه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید «رفتارهای نامناسب با اتباع ایرانی در مرزهای زمینی ترکیه» از شهروندان ایرانی خواست تا برای سفر به ترکیه از هواپیما استفاده کنند.
 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه ۱۶ اسفند اعلام کرد که دولت ترکیه با «عوامل خاطی» برخورد کرده اما این «کافی نیست» و باید وضعیت مناسب‌تری شهروندان ایرانی در مرزهای ترکیه فراهم شود.

 
هفته گذشته فیلمی از ضرب و شتم چند نفر توسط یک مامور ترک منتشر شد و عنوان شد که این افراد، اتباع ایرانی حاضر در مرز «گوربولاغ» بوده‌اند. این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد و مقام‌های ایرانی نیز به آن واکنش نشان دادند.
 
خبرگزاری ایرنا هم روز گذشته با انتشار عکسی خبر داد که «مامور خاطی» اخراج شده و پس از آن ماموران گمرک مرزی ترکیه با گل و شیرینی از شهروندان ایرانی پذیرایی می‌کنند.
 
با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن تکرار درخواست لغو سفرهای غیرضروری به ترکیه، توصیه کرد که شهروندان ایرانی از مرزهای هوایی وارد ترکیه شوند.
ترکیه در سال‌های گذشته یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است و بنا به آمارهای رسمی تعداد ایرانیانی که به ترکیه سفر می‌کنند، سالانه بیش از یک و نیم ملیون نفر بوده است.
 
مقام‌های گردشگری ایران و ترکیه می‌گویند که پس از حملات تروریستی در ترکیه و کودتای نافرجام رخ داده در این کشور، تعداد سفرهای ایرانیان به ترکیه کاهش پیدا کرده است اما به نظر می‌رسد که درپیش بودن تعطیلات نوروز بار دیگر آمار گردشگران ایرانی در ترکیه را افزایش بدهد.
ایران با ترکیه ۵۶۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که ترددهای زمینی از سه گمرک بازرگان ـ گوربولاغ، رازی ـ کاپی کوی و سرو ـ اسندره صورت می‌گیرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

خوب با هواپیما بروید !! عجب ترفند و راه حل عاقلانه اى !! این نشان دهنده دیپلماسى ضعیف و نا کارا میباشد! خوب بگو نرین و تحقیر و بى احترام هم نشین!!!
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
۵۲
Big_Bang - دورتموند، آلمان

مطمئنید که شیرینی‌ها به آب دهان آغشته نیست! اول میزننت بعد عاشقت میشن. این فرهنگ بلوک شرق هست. یا تنفر و مرگ یا عشق و محبت در حد بالا آوردن. حد وسط وجود نداره در این جماعت. بخاطر همین است که بدبختیم.
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
۵۵
لندهور - کلن، آلمان

حالا اگه فرض کنیم یه ویدیو تو اینترنت پخش میشد که نشون میداد چطوری یه افسر نیروی انتظامی با باتوم افتاده به جون ترکای توریست که میخوان بیان ایران ، چی‌ میشد !؟ یادمه پارسال تو همین سایت یه ویدیو گذاشته بودن که نشون میداد که چه جوری نیروی انتظامی تو مرز ایران و افغانستان ، رفتار بسیار وحشیانه و غیر انسانی‌ با افغانیها داشت !! در مجموع تمام این اعمال زشت و منفور است که مسببش تربیت و فرهنگ اسلامی در خاور میانه است !!
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران

گوربولاغ ! خودش میگه که انتظار چه گولاخ های رو باید داشت . ترکیه پدرسوخته الان که میدونه ایرونی ها قراره برای نوروز بریزن ترکیه داره با گل و شیرینی ملتو خر میکنه . ولی کلا همینکه از بی تفاوتی مسوولین در بیست سال گذشته در مقابل توهین ترک ها الان رسیدیم به این درجه باز شکرش باقیه
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
نمیدانم خاک یک کامیون کمپرسی برای ریختن روی سر مسئولین وزارت خارجه کافیست یا باید بیشتر سفرش بدهم !! :o
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۹
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
البته این مامور مقصر است. ولی ایرانیها همه صفها را به لجن میکشند و رعایت هیچ نظمی را نمیکنند و اگر دیدید یکی روی مامور دست بلند کرد. اگر امریکا بود همان لحظه مامور او را میکشت. شما در ایران در هر صفی میروی مثل آدم نمی ایستند که . وقتی هم اعتراض کنی عصبانی میشوند . من خودم چند وقت پیش در صف بانک دیدم یک مرد مسنی که پشت سر من بود همش میخواهد جلوی من برود وقتی فقط از او سوال کردم که آیا شما جلوی من هستید یا پشت سر میخواست مرا بزند. دوستان قبول کنید که مردم بی فرهنگی هستیم
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::لندهور - کلن، آلمان::]. واقعا اسم درستی انتخاب کردی چون میخواستم همین اسم را برایت بنویسم. آخر اسلام چه ربطی داردو اسلام که گفته است رعایت دیگران را بکن
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
قام‌های گردشگری ایران و ترکیه می‌گویند که پس از حملات تروریستی در ترکیه و کودتای نافرجام رخ داده در این کشور، تعداد سفرهای ایرانیان به ترکیه کاهش پیدا کرده است...حالا با این تشویقی افزایش پیدا میکند! اینها هم مردم ایران را شناخته اند
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
ایرانی بدبخت خوب در مملکت خودت آزادی ایجاد کن که برای دیدن لنگ و پاچه اینهمه بدبختی نکشی! اینهمه دم از خودکفایی میزنید در این زمینه چرا خودکفا نمیشوید؟ . با تاسیس دو باشگاه ساحلی و 5 کلوب شبانه 3 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شد واحد مرکزی خبر
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.