بازداشت دو نوکیش مسیحی در ارومیه

انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده،دو نوکیش مسیحی بازداشت شده در ارومیه منصور برجی، سخنگوی کمیته ماده ۱۸ وابسته به شورای کلیساهای همگام در لندن،روز جمعه، به رادیو فردا گفت انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده، نوکیشان مسیحی، حدود دو هفته پیش در شهر ارومیه بازداشت شدند.
 

آقای برجی افزود این مادر و پسر مسیحی در منزل خود و توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه ارومیه دستگیر شده‌اند و دلیل بازداشت آنها تاکنون اعلام نشده است.

 
به گزارش سایت محبت نیوز که اخبار مربوط به مسیحیان ایرانی را پوشش می‌دهد، این دو نفر پیش از این سابقه بازداشت نداشته‌اند.
 
به نوشته این سایت، «سهیل زرگرزاده‌،دانشجوی سال چهارم روانشناسی است و شاهدان عینی می‌گویند در هنگام دستگیری، نیروهای امنیتی بسیاری از کتاب‌ها و جزوات او را از منزل خارج کردند که در بین آنها چند جلد کتاب مقدس و جزوات الهیاتی هم وجود داشته است.»
 
از انقلاب سال ۵۷ تاکنون چند رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صد‌ها مسیحی نیز تحت بازجویی بوده و زندانی شده‌اند.
 
چاپ کتاب مقدس به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کلیسا‌ها تعطیل و از مراسم کلیسایی جلوگیری به عمل آمده است.
 
اوایل آذرماه، ۱۹ سازمان حقوق بشری ​با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواستند تا به آزار و اذیت نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ بدهند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
ghomar baz - کوپنهاگ، دانمارک
حکومت ایران این نمایندههای شیطان خوب میدانند که مسیحیت تنها راه نجات بشر است ولی چون با خدا دشمن هستند عذاب سخت الهی در انتظارشان میباشد. ترامپ مردمنتخب خدا به کمک مردم ستمدیده ایران خواهد امد.
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
رژیم فاسد اخوندی اگر در مورد ساواک دولت سابق حرف می زند هزاران دروغ از اینکه ساوک چه بوده و چه کرده برایش درست می کند ولی هرگز در مورد اینکه اطلاعات سپاه و اطلاعات دولتی تا چقدر گستاخ و بی شرف و مزدور هستند اجازه به هیچکس که در داخل کشور هستند نمی دهد حرفی بر زبان بیاورد. این مادر و پسر مذهب خودشان را داشتن و معمولی است که برای مذهبشان تبلیغ کنن همانطور که جمهوری اسلامی ایران این حق را به خود میدهد که ازادانه در کشورهای دیگر تبلیغ برای مذهب شیعه کنن و رسما" صدها دفتر برای تبلیغ در خارج از کشور دارن.
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::ghomar baz - کوپنهاگ، دانمارک::]. من معتقد به آزادی دین هستم و اگر اینها را بخاطر دین گرفته اند واقعا بیجا کرده اند. البته مسیحی شدن برای بعضیها ابزار شده برای اینکه پناهندگی بگیرند و از حقوق مجانی پناهندگی و مسکن مجانی در کشورهای غربی تا سالها و شاید تا آخر عمر استفاده ببرند! . اما در مورد دین تو . حتما قبل از حرف زدن برو انجیل خودت را بخوان که زن را همراه و همکار شیطان معرفی میکند و باعث میشود در قرون وسطا هزاران زن را زنده زنده بسوزانند
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
۳۹
ghomar baz - کوپنهاگ، دانمارک
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. سلام عزیز، در کتاب مقدس هیچ اسمی از پاپ که نماینده مسیحیان باشد نیست. و پاپ و کاتولیک که زمان قرون وسطی حکومت کلیسا بود قدرت را به دست داشتند نماینده شیطان هستند. دستورات مستقیم کتاب مقدس کلمه خدا می‌باشد. واتیکان هم نماینده خدا نیستن. حاکمان ایران هم نوکران شیطان هستند و امام زمان هم همان دجال می‌باشد. موفق باشید.
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.