کدام خلبان ایرانی اولین بمب را بر سر صدام ریخت؟

پارسینه: سرتیپ خلبان جهانگیر ابن یمین در آغازین ساعات جنگ تحمیلی، با پروازی به یادماندنی از پایگاه هوایی بوشهر، به همراه سایر خلبانان نیروی هوایی ارتش، حماسه ای آفرید که تا ابد در تاریخ این سرزمین و در اذهان مردمان آن باقی خواهد ماند.
 

این قهرمان هشت سال دفاع مقدس، اولین کسی بود که با هواپیمای خود از مرز عراق گذشت و اولین بمب را بر سر صدام و صدامیان فرود آورد.

 
 این اتفاق تنها 2 ساعت پس از آغاز رسمی جنگ افتاد، در شرایطی که خیلی ها در ایران و در جاهای دور و نزدیک حتی تا ساعت ها و شاید روزها متوجه این تهاجم عراق نشده بودند، ابن یمین و همرزمان او در عرض 2 ساعت چنان جوابی به این تجاوز صدام دادند که وی تا پایان جنگ از آن به عنوان اتفاقی تلخ یاد می کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
سرهنگ - موگادیشو، سومالی

صدام گور به گور شده ملعون هم یک سگ امریکایی بود که قلادش دست امریکا بود و خوب حارش کردن و به جون ایران انداختنش
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
۳۵
AЯMAN 2000 - نصف جهان، ایران

خونش خون قبل از عنقلاب بوده نه خون عاخوندی اسـ...! و گرنه این سپاهی ها که تولید شده اون هندی زاده هستند فقط یاد گرفتن عین رحبر الدنگشون عرعر زیادی بکنند و در عمل هیچی بارشون نیست :( . میگن کسیکه زیاد حرف میزنه کمتر عمل میکنه و برعکس...! منظور از حرف یعنی حرف مفت حرف های اضافه و تکراری که حوصله خیلی ها سر میره.
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا

درود بر این سرتیپ آموزش دیده خلبان زمان شاه که به صدام درس ادب داد.
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
۵۶
seaboy - کلن ، آلمان

فکر نمیکنم این خبر واقعیت داشته باشه، نیروی هوای ایران در آن موقع اصلا آماده نبود..!
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
معمولا ارتشی ها افکار ناسیونالیستی ملی و میهنی دارند و نیروهای وابسطه بنظامهای ایدئولوژیک مثل ملیشیا .پاسداران .ارتش سرخ وغیروه ارمان های گروهی (غیرمردمی)ونهایتا افکار اینترناسیونالیستی دارند!؟!؟البته پاسداران اسلامی جدا از افکار گروهی فوق دزد و قاتل هم تشریف دارند
جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.