توضیح 'نور اسرارآمیزی' که اهالی کالیفرنیا را مضطرب کرد

سرمنشا تابشی اسرارآمیز که شنبه درست بعد از تاریک شدن هوا، در آسمان جنوب کالیفرنیا ظاهرا شد و باعث نگرانی و کنجکاوی زیاد ساکنان منطقه شد روشن شده است.
 
این نور متحرک در آسمان اورنج کانتی و اطراف آن حوالی ساعت شش بعد از ظهر مشاهده شد. بسیاری از رانندگان برای بهتر دیدن این نور مرموز اتومبیل هایشان را کنار زدند.
 
در طول شب شبکه های اجتماعی مملو از گمانه زنی هایی در مورد سرمنشاء این نور بود.
 
اما یک مقام پلیس در اورنج کانتی توضیح داده است که نور ناشی از آزمایش موشکی در آب های ساحلی کالیفرنیا توسط نیروی دریایی بوده است.
 
در ویدئوهایی که در اینترنت منتشر شده ابتدا یک تابش قوی در ارتفاع بالا دیده می شود که به تدریج تبدیل به یک نور آبی رنگ مخروطی و پهناور شد.
 
شبحی از نور برای بیش ۱۰ دقیقه در آسمان دیده می شد و به خصوص برای کسانی که فقط این شبح را دیدند، پدیده اسرارآمیزتر جلوه کرد.
 
سازمان هوانوردی فدرال (اف ای ای) روز جمعه گفته بود که پروازهای شبانه از فرودگاه اصلی لس آنجلس (ال ای اکس) از آسمان فراز اقیانوس در غرب فرودگاه پرهیز خواهند کرد. این دومین فرودگاه پردد آمریکاست.
اف ای ای فقط گفت که فعالیت نظامی در ناحیه در فاصله روزهای جمعه تا پنجشنبه بعد در جریان خواهد بود.
 
اکنون رسانه ها در کالیفرنیا تایید کرده اند که تابش اسرارآمیز ناشی از یک موشک ترایدنت بوده که از زیردریایی یو اس اس کنتاکی شلیک شده است.
 
روزنامه سن دیه‌گو یونیون-تریبیون گفت که پلیس با سیل تماس های تلفنی که این پدیده را از "دنباله دار گرفته تا بمب اتمی" توصیف می کردند روبرو شد.
 
این روزنامه نوشت که این تابش از ایالات همسایه مثل نوادا و آریزونا هم رویت شده است. شبکه سی بی اس گفت که بعضی آن را از سانفرانسیسکو در ۶۰۰ کیلومتری شمال لس آنجلس دیده اند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.