در سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، پرچم آمریکا و عربستان به آتش کشیده شد

در سالگرد اشغال سفارت ایالات متحده در تهران، تظاهرکنندگان پرچم آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را به آتش کشیدند.
 
بر اساس گزارش رسانه های ایران در تظاهرات امروز ۱۳ آبان، معترضان شعارهایی علیه آمریکا و عربستان سعودی سر می دادند. خبرگزاری ایسنا می گوید پرچم عربستان سعودی که از سوی تظاهرکنندگان به آتش کشیده می شد، بدون عبارت لااله‌الا‌الله بود که به روی پرچم رسمی این کشور درج است.
 
تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی با علامت برخی محصولات آمریکایی از جمله مک دونالد، استارباکس، کی اف سی و کوکاکولا در دست داشتند که روی آنها خط قرمز کشیده شده بود.
 
همچنین ماکت موشک بالستیک عماد که اخیرا از سوی نیروهای نظامی ایران آزمایش شده بود، در تظاهرات امروز نمایش داده شده است.
سخنران مراسم امسال، ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور بوده است. آقای رئیسی در این مراسم گفته "دشمن سعی دارد با نفوذ فرهنگی در میان مردم حساسیت زدایی کند و مسئولان را در مقابل نظام سلطه و فرهنگ آمریکایی استحاله کند."
 
تظاهرات ۱۳ آبان امسال، با آغاز اجرای توافق جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵ همزمان شده است. در هفته های اخیر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بارها درباره آنچه خطر "نفوذ" آمریکا خوانده، هشدار داده و گفته این توافق به معنی عادی سازی روابط ایران و آمریکا نیست.
 
اشغال سفارت آمریکا در ایران به دست گروهی از دانشجویان موسوم به "خط امام" در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ موجب قطع رابطه دیپلماتیک دو کشور و آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران شد. آمریکا همچنین دارایی های ایران به ارزش ۱۲ میلیارد دلار شامل طلا، پس انداز بانکی و اموال دیگر این کشور را مسدود کرد.
 
مقامات آمریکا می گویند که بیشتر این دارایی ها را در ازای رهایی گروگان های آمریکایی آزاد کردند اما به گفته مقام های ایران دارایی هایی به ارزش ۱۰میلیارد دلار هنوز مسدود باقی مانده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۰
.مسیح پسر مریم - تهران، ایران

مرگ بر آمریکا . مرگ بر آمریکای جهانخوار جنایتکار. مرگ بر آمریکای مستکبر.مرگ بر شیطان بزرگ
‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
۵۴
Asghar Torobche - تورنتو، کانادا

اگر بوش به جائ اوباما رئیس جمهور بود الان ایران در حال جنگ بود با عربستان و تمام کشورهای امارات و اردن
‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
۶۴
عموعقلی - پاریس، فرانسه

به جان خودم اگر نقشه دنیا را بزارن جلوی اینها بجای امریکا افریقا را نشان میدند موزقولا
‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

یک مشت نادان
‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
۴۲
1irani - لندن، انگلستان
به نظر من اینا حقشونه صیغه بشن
‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
یک مشت ابله . البته همه شون هم تو صف ویزای امریکا هستن ! مثل ارباب هاشون و نواده های خامنه ای و خمینی کثافت که همه شون مقیم امریکا و کانادا و انگلیس شدن . امروز پرچم امریکا را اتیش میزنن پس فردا هم با پول مردم ایران و جزو طرفداران خامنه ای دسته دسته میریزن امریکا اخرش هم سیتی زن امریکا و کانادا میشن وکار به جایی میرسه که از مخالفین خامنه ای و خمینی هم دو اتیشه تر میشن!مرگ بر همه تون که اسلامتون هم روسیه و دنیا را به گند کشیدین.
‌پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.