مرگ «جعبه سیاه پرونده بیمه‌ ایران» در زندان اوین

روزنامه شرق از مرگ داوود سرخوش یکی از محکومان چرونده فسادمالی بیمه ایران و از هم دستان محمدرضا رحیمی در زندان اوین خبر داده است.
این روزنامه نوشته است: «روز دوشنبه خبری تأییدنشده به شرق رسید که حاکی از درگذشت داوود سرخوش در زندان اوین بود. ساعاتی پس از رسیدن این خبر بود که وکیل سرخوش در گفت‌وگو با تسنیم، این خبر را تأیید کرد و سکته قلبی را عامل درگذشت موکل خود اعلام کرد.»
شرق یادآوری کرده است داوود سرخوش در اخبار منتشر شده حین برگزاری دادگاه بیمه ایران، به نام «جعبه سیاه پرونده بیمه ایران» معرفی می‌شد، روز ۲۹ مرداد سال ۹۲ در حکم صادرشده از سوی شعبه ۳۲ دیوان‌عالی کشور به اتهام ارتشا، محکوم به سه سال حبس تعزیری و ضبط وجوه پرداختی به مبلغ ۶۷ میلیارد تومان شد و در سایر موارد اتهامی دادنامه به علت عدم صلاحیت نقض و جهت رسیدگی به دادگاه عمومی جزایی محول شده بود.»
این روزنامه با اشاره به اینکه «داوود سرخوش، از مته‌مان پرونده بیمه ایران بود که در دادگاه‌های اولیه، اعترافات او درباره محمدرضا رحیمی در رسانه‌ها بازتاب وسیعی یافت»، نوشته است: اعترافات داوود سرخوش «در جلسه بعدی دادگاه از سوی جابر ابدالی که به عنوان شریک سرخوش معرفی می‌شد، تکذیب شدند.»
روزنامه شرق بخش‌هایی از اظهارات جابر ابدالی طی دادگاه درباره داوود سرخوش را نیز منتشر کرده و از قول وی نوشته است: «آشنایی من با سرخوش از سال ۸۵ است که در آن زمان اصلا آقای رحیمی را نمی‌شناختم. چرا بنده آبروی مسلمانی را بریزم به خاطر اینکه به آقای سرخوش دیکته شده این حرف را بزند و اسم رحیمی را ببرد. من قبل از آشنایی با رحیمی و دیوان محاسبات، با سرخوش آشنا شدم... ایشان بگوید من کجا به همراه او به مجتمع قضائی اقتصادی رفته‌ام؟ اگر من با آقایانی از دستگاه قضائی که سرخوش اسم آن‌ها را برد، ارتباط داشتم شما بگویید. چرا مدام اسم آقای رحیمی برده می‌شود تا آبروی او برود؟ این امر به خاطر این است که به سرخوش دیکته کرده‌اند اسم رحیمی را ببرد و به او گفته‌اند اگر اسم رحیمی را ببری، آزاد می‌شوی.»
به نوشته این روزنامه، پس از اعلام حکم محمدرضا رحیمی هم غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در هفتادوپنجمین نشست خبری خود، درباره رابطه سرخوش و رحیمی توضیح داده و گفته بود: «محمدرضا رحیمی یک‌میلیاردو ۵٠٠ میلیون تومان از آقای داوود سرخوش شهری، پول دریافت کرده است و برخلاف ادعای رحیمی که پول را به ١٧٠ نماینده مجلس داده است، این دریافتی‌ها برای کارسازیِ کار سرخوش بود؛ چون سرخوش ۶٠ میلیارد تومان معوقه بانکی داشته است.»
شرق درباره «آخرین وضعیت سرخوش قبل از فوت» نیز نوشته است «در‌‌نهایت هم روز دوشنبه ابوالفضل انتظاری وکیل سرخوش درباره آخرین وضعیت موکل خود در زندان، به خبرپزاری تسنیم گفت: «داوود سرخوش پیش از این، یک عمل جراحی دیسک کمر در بیمارستان دی انجام داده بود و روز دوشنبه ز نیز بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد.»
وکیل داوود سرخوش همپنین گفته است: «موکل بنده سه سال حبس خود را گذرانده بود و فقط بابت رد مال در زندان» بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
agha-javad - تهران، ایران

واضح هست که کشتنش توسط مافیا کثیف مذهبی‌!
‌سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

سکته قلبی یا داروی نظافت ؟
‌سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
۴۲
آنتی خرافه - کلن، آلمان

خب حذف کردن مهره های سوخته در جمهوری عسلامی کار عادی حساب میاد. حالا چه احمد خمینی باشد چه سرخوش.
‌سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
۵۱
sarbaz_sarbaz - بایرن، آلمان
یعنی فیلم پدر خوانده پیش مافیایی اینها هیچه
‌سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
۴۳
همسایه روبرو - مالمو، سوئد
تمام خونخواران عالم را رو سفید کردید‌ای ننگ‌ بر شما
‌سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
۴۴
ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان
یه روزی واسه خودش برو بیایی داشته.حالا به این فلاکت مرد. کاش که عبرت بشه واسه همه کسانی که همچنان سوار بر اسب اختلاس می تازن و با پول ملت ماجراجویی می کنن.
‌سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
۴۴
مترلینگ - منچستر، انگلستان
خوبه حموم نرفته والا مجبورش میکردن دارو نظافت بخوره
‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.