چرا پخش زنده نطق 'تاریخی' نتانیاهو در اسرائیل ممنوع شد؟
رأی دهید
«نطق تاریخی» آقای نتانیاهو در کنگره طوری برنامه ریزی شده که در داخل اسرائیل بازتاب رسانهای گستردهای داشته باشد
سخنرانی بحث برانگیز بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا عصر سه شنبه با پنج دقیقه تاخیر از شبکههای رادیویی - تلویزیونی اسرائیل پخش خواهد شد.
دستور این تاخیر اجباری را سلیم جبران، تنها قاضی عرب (فلسطینی تبار) دیوان عالی اسرائیل صادر کرده است. قاضی جبران امسال ریاست دورهای کمیسیون مرکزی انتخابات اسرائیل را بر عهده دارد و به شکایات احزاب رسیدگی میکند.
زهاوا گالئون، رهبر حزب چپگرای میرتس که نطق آقای نتانیاهو را ترفند تبلیغاتی غیرقانونی میداند، به کمیسیون انتخاباتی شکایت کرده بود تا مانع از پخش آن در رسانههای داخلی شود؛ قاضی جبران شکایت خانم گالئون را رد کرد ولی دستور داد سخنرانی به طور زنده پخش نشود تا برای بررسی مفاد و قطع احتمالی آن فرصت کافی وجود داشته باشد.
شکایت از رهبر حزب راستگرای لیکود و اعمال یک تاخیر چند دقیقهای در پخش نطق وی شاید نمونه کوچکی از تردید عمیق احزاب مخالف به نیات اصلی نخست وزیر اسرائیل از سفر به آمریکا باشد.
نتانیاهو سه شنبه در حالی پشت تریبون کنگره قرار میگیرد که فقط دو هفته تا انتخابات پارلمانی اسرائیل باقی مانده است. بنابر نظرسنجیها، او برخلاف انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی، کاندیدای پیشتاز نیست.
مخالفان آقای نتانیاهو میگویند او با به راه انداختن جنجالی بزرگ در واشنگتن، میخواهد افکار عمومی در اسرائیل را از بحث هزینه بالای مسکن و افزایش اختلاف طبقاتی به برنامه اتمی ایران سوق دهد و در عین حال ثابت کند رهبریست مقتدر که بر سر منافع ملی اسرائیل اگر لازم باشد با رئیس جمهوری آمریکا هم درگیر خواهد شد.
این در حالیست که آقای نتانیاهو تاکید دارد با انگیزههای انتخاباتی به واشنگتن نیامده تا یکی از مهمترین اولویتهای سیاست خارجی ریاست جمهوری آمریکا را در صحن کنگره به چالش بکشد. او جلوگیری از انعقاد یک «توافق بد» با تهران را رسالت تاریخی خود میداند، توافقی که به گفته وی، می تواند موجودیت اسرائیل را به خاطر بیاندازد.
انگیزههای ایدئولوژیک
انگیزههای ایدئولوژیک
به نظر میرسد مخاطب اصلی نطق، اسرائیلیها باشند. «نطق تاریخی» آقای نتانیاهو طوری برنامه ریزی شده که در داخل اسرائیل بازتاب رسانهای گستردهای داشته باشد. قرار است نطق ساعت شش عصر به وقت اسرائیل ایراد شود، تا مردم در پربینندهترین بولتنهای خبری شش و هشت شب آن را تماشا کنند.
اکثر احزاب سیاسی اسرائیل، البته به غیر از حزب راست افراطی «خانه یهودی»، از سفر وی به واشنگتن انتقاد و درباره پیامدهای منفی آن بر روابط استراتژیک با آمریکا ابراز نگرانی کردهاند. زیپی لیونی، رهبر حزب هتنوعا، اخیرا به کانال تلویزیونی ۱۰ اسرائیل گفته بود: «نتانیاهو به یک ماموریت ملی نرفته است. ماموریت سیاسی خودش را دنبال میکند.»
اما گیدئون راهات، کارشناس امور سیاسی در بیت المقدس، به بیبی سی فارسی میگوید نباید انگیزههای ایدئولوژیک نخست وزیر اسرائیل را دست کم گرفت.
به باور این کارشناس: «نتانیاهو واقعا اعتقاد دارد که اوباما و خیلیهای دیگر خطر اسلام افراطی و ایران را درک نمیکنند. از این نظر، دیدگاههایش به نومحافظه کاران و جمهوریخواهان نزدیک است.»
دعوت جمهوریخواهان از نخست وزیر اسرائیل برای ایراد نطق روز سه شنبه، بسیاری از نمایندگان بانفوذ دموکرات در کنگره را خشمگین کرده است. سناتور دایان فاینستاین که یهودی و از حامیان اسرائیل است، به صراحت بنیامین نتانیاهو را متکبر خوانده و متهم کرده است که برای حضور در کنگره انگیزههای سیاسی دارد.
سناتور مستقل برنارد سندرز، که یهودیست اولین سناتوری بود که اعلام کرد در مراسم سخنرانی بنیامین نتانیاهو شرکت نخواهد کرد.
سناتور سندرز به بیبیسی فارسی میگوید: «رئیس جمهوری آمریکا در عرصه سیاست خارجی رهبر ماست. چه دموکرات باشد چه جمهوریخواه. اینکه نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو یا رهبر هر کشور دیگری را به آمریکا دعوت کردهاند بدون اینکه به رئیس جمهور بگویند رویهای وحشتناک و اشتباه بسیار بزرگی است.»
سناتورهایی نظیر سندرز و فاینستاین در این جدال آشکار و بیسابقه بین نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری آمریکا بر سر ایران، طرف رهبر کشور خود را خواهند گرفت و این می تواند برای اسرائیل هزینه سنگینی داشته باشد.
ناظران معتقدند کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان میتوانست آخرین سنگر مقاومت اسرائیل در برابر توافق هستهای احتمالی با ایران باشد. اگر دو-سوم قانونگذاران آمریکایی نظر مساعدی نسبت به نخست وزیر اسرائیل داشتند و هشدارهایش درباره توافق احتمالی با ایران را جدی میگرفتند، کنگره میتوانست محکم در برابر اوباما بایستد و مصوبات احتمالی خود علیه توافق هستهای با ایران را از وتوی رئیس جمهور مصون نگه دارد.
اما با جنجالی که فعلا در واشنگتن به راه افتاده و نارضایتی گسترده در حزب دموکرات از سفر بنیامین نتانیاهو، به نظر میرسد نخست وزیر اسرائیل و لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا (آیپک) به این راحتیها نخواهند توانست اکثریت قاطع در کنگره را علیه توافق احتمالی با ایران بسیج کنند.
دیدگاه خوانندگان
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربران مخالف اسرائیل ..ببینید یک عرب ( فلسطینی تبار) رئیس دیوان قضائی اسرائیل است . اینست دموکراسی ...
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربر گرامی .که نظر منفی داده ائید . مهم برای من نظرشماست . رای منفی شما اهمیتی برای من ندارد . اگر توانستی با شهامت وبا صداقت نطرت را بدهی مهم است . کلیک کردن روی رای منفی هربچه ای هم میتواند . اینجا بحث وتبادل نظر است نه لجبازی و خودنمائی عقده ها....
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
۴۱
omid2944 - برلین، آلمان
اسرائیل رو از نزدیک دیدم.حیفا و اورشلیم.میشه گفت تنها کشور دمکرات خاور میانه اسرائیل هست.واقعا زیباست این کشور.ولی مناطق عرب نشین وقتی میفهمن توریست هستی میخواهند سرت کلاه بگذارن و جنسی را ۳ برابر بهت بندازن.واقعا قالتاق هستند
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
omid2944 - برلین، آلمان - عزیزم خوب یهودن دیگه .
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست عزیز؛ یکی از 30 نفری که تابحال به کامنت شما نظر منفی دادن من بودم و اصلا هم بحث لجبازی یا بقول شما خودنمایی عقده ها؟؟؟!!! نیست. و اما دموکراسی؛ به من بگین دموکراسی درکدام مکتب سیاسی کشتن بچه های بی گناه معنی میده؟ لطفا نگین که پس حماس و حزب الله که به اسراییل موشک میزنن وآدم میکشن چی می شن؟ اونا گروههای تروریستی هستن مثل داعش و انتظار دیگه ای ازشون نمیره. اما دولتی که بقول شما و ادعای خودش دموکراسی رو رعایت میکنه چرا سنگ رو با گلوله جواب میده؟ انتخاب یک عرب به عنوان رییس دیوان یا هر عنوان دیگه نشونه دموکراسی نیست وقتی اون عرب نمیخواد یا نمیتونه کاری در جهت حفظ حقوق بشر بکنه. واقعا فکر میکنی اشویتس دومی توی نوارغزه بوجود نیامده؟ البته اینبار ازطرف یهودیها؟ مرگ خوبه اما برای همسایه؟ واقعا فکر میکنی بجز رهبر دیوانه کره شمالی منفور تر از نتانیاهو بین رهبرهای جهان داریم؟ لابد اسراییل بیشتر از200 کلاهک هسته ای رو برای نشر دموکراسی در جهان ذخیره کرده؟!!یک کم واقعی تر به دنیا نگاه کنیم و عاقلانه تر
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران -دوست گرامی خوشحالم از صداقتت واینکه بمن رای منفی دادی .مهم نیست .ما اینجا جایزه نمیگیریم .اما منو خوشحال کردی که نظرت را نوشتی .ایا اسرائیل در چه موقع وچه وقت جواب سنگ پراکنی را باموشک داده? اشویتس خامنه ای ست که بارها وبارها . اسرائیل را نامشروع وح...ه و نابودی اسرائیل را خواستارست .بهمین دلیل کمکهای مالی ونظامی چه به حماس وچه به حزب الله لبنان نهایت رسیدن هدف خود خامنه ائیست . جنگ را حماس با راکت پراکنی و حزب الله لبنان حامی اش پرتاپ بسوی اسرائیل شروع کرد . حتی اتش بس رئیس جمهور مصر را اسرائیل پذیرفت .اما در زمان همین اتش بس حماس مرتبا شلیک بطرف اسرائیل میکرد . وحماس سنگر از پشت مدارس وخانه ها واسرائیل هم هدف همان منطقه ائی که بهش شلیک میشد میگرفت .بعد ها ونوارها که بیرون امد .دنیا متوجه سپرانسانی ومظلوم نمائی حماس که خودش مقصربود شد ..هرگز اسرائیل شروع کننده جنگ نبوده .هرکشوری هم حق دارد دفاع از کشوروامنیت مردمانش را داشته باشد .من نه اسرائیلی هستم نه یهود .اما انسان باید شرف ووجدان داشته باشد و خبر دقیق وواقعی رابداند واگاه باشد نه شایعه پراکنی ها
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما کاملا موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران / ایکاش .امروز برنامه سیامک دهقانپور ( افق) . با مارک والاس .سفیر پیشین در سازمان ملل .باحسین موسویان سفیرسابق رژیم در جمهوری اسلامی در برلین ( المان)را میدید و واقعا جای خجالت بود از جوابهای این رژیم به سفیرسابق مارک . همه اش هم بحث در مورد برنامه هسته ای رژیم و توافق نامه ژنو و اسرائیل . حتی موسویان گفت اسرائیل 400 کلاهک اتمی دارد.وعجب جوابهای دندان شکنی مارک میداد به حسین موسویان.
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
۴۴
UK2015 - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما 100% موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
خب .کاربرانی که نظر منفی من به دموکراسی بودن اسرائیل دادند که سه نفر شان مشخص شد . جواب دهند . ایا در رژ یم جمهوری اسلامی یک یهود میتواند پست ومقامی داشته باشد ?. حتی در کشورهای عربی تا عربستان سعودی واردن .شده یک یهود پست ومقامی داشته باشد? .. ایا یک کشور کوچکی بنام اسرائیل نباید احساس خطر در چنین منطقعه غیر دموکراسی کند ?
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. من یکی از کسانی هستم که به شما رای منفی داده. اگر شما اول راجع به نحوه بوجود امدن کشور اسراییل کمی مطالعه و تفکر بفرمایید , خودتان به جواب میرسید. با احترام فراوان
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست گرامی من هیچ وقت از حزب الله یا حماس یا مجاهدین یا داعش یا هر گروه وحکومت تروریستی دیگه که به بهانه دفاع از مردم به دیگر انسانها آزار میرسونه حمایت نکردم و نمیکنم وفکر می کنم هیچ انسان دیگه ای هم بیاد مثلا از داعش و جنایتهاشون دفاع کنه. سوال من این بود که تکلیف گروههای تروریستی معلومه اما چرا باید حکومتی که اینهمه ادعا داره( سخنرانی نتانیاهو رو دیدین؟) به بهانه دفاع مشروع! مردم بی گناه رو بکشه؟ چون از داخل یک مدرسه موشک شلیک شده و خورده وسط بیابونهای اسراییل باید مدرسه رو ی سر بچه های بی گناه خراب بشه؟ چرا سران یهود جا پای هیتلر تو نژادپرستی گذاشتن؟ راستی اون برنامه افق رو هم دانلود کردم و دیدم جوابهای والاس فقط سفسطه بود و بالاخره به این سوال جواب نداد که اگه یکی از این بمبها توی سر خانواده خودت منفجر بشه اونوقت حالت چطوره؟؟؟
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران - دوست عزیز .وقتی ویدیوی حمله اسرائیل به حماس بیرون امد وهمه دیدن . بعدا روشن شد که حماس از پشت مدارس وخانه ها بسوی اسرائیل شلیک میکند . حتی بعدا ارتش اسرائیل اعلامیه ودر حماس دربین مردم هم پخش شد که مردم حماس خانه های خودرا ترک وبه پائیت ترین نقطه جنوب پهر بروید . عزیزم من . بیش از دومیلیون هم میهن ات در جنگ عراق متجاوزگر کشته شد .حالا ببین همان سپاه وبسیج درعراق چقدر حمایت از عراق و چه کمک های مالی بمردم عراق میکند ...دراخر در جنگ نقل ونبات پخش نمیکنند .تا باشد که حماس متکی به حامی اش رژیم .با دم شیر بازی نکند..
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
باپوزش از اشتباه تایپی . پائین ترین نقطه جنوب شهر . که اصلاح کردم
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
باپوزش از اشتباه تایپی . پائین ترین نقطه جنوب شهر . که اصلاح کردم
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران - دوست عزیز .وقتی ویدیوی حمله اسرائیل به حماس بیرون امد وهمه دیدن . بعدا روشن شد که حماس از پشت مدارس وخانه ها بسوی اسرائیل شلیک میکند . حتی بعدا ارتش اسرائیل اعلامیه ودر حماس دربین مردم هم پخش شد که مردم حماس خانه های خودرا ترک وبه پائیت ترین نقطه جنوب پهر بروید . عزیزم من . بیش از دومیلیون هم میهن ات در جنگ عراق متجاوزگر کشته شد .حالا ببین همان سپاه وبسیج درعراق چقدر حمایت از عراق و چه کمک های مالی بمردم عراق میکند ...دراخر در جنگ نقل ونبات پخش نمیکنند .تا باشد که حماس متکی به حامی اش رژیم .با دم شیر بازی نکند..
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست گرامی من هیچ وقت از حزب الله یا حماس یا مجاهدین یا داعش یا هر گروه وحکومت تروریستی دیگه که به بهانه دفاع از مردم به دیگر انسانها آزار میرسونه حمایت نکردم و نمیکنم وفکر می کنم هیچ انسان دیگه ای هم بیاد مثلا از داعش و جنایتهاشون دفاع کنه. سوال من این بود که تکلیف گروههای تروریستی معلومه اما چرا باید حکومتی که اینهمه ادعا داره( سخنرانی نتانیاهو رو دیدین؟) به بهانه دفاع مشروع! مردم بی گناه رو بکشه؟ چون از داخل یک مدرسه موشک شلیک شده و خورده وسط بیابونهای اسراییل باید مدرسه رو ی سر بچه های بی گناه خراب بشه؟ چرا سران یهود جا پای هیتلر تو نژادپرستی گذاشتن؟ راستی اون برنامه افق رو هم دانلود کردم و دیدم جوابهای والاس فقط سفسطه بود و بالاخره به این سوال جواب نداد که اگه یکی از این بمبها توی سر خانواده خودت منفجر بشه اونوقت حالت چطوره؟؟؟
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. من یکی از کسانی هستم که به شما رای منفی داده. اگر شما اول راجع به نحوه بوجود امدن کشور اسراییل کمی مطالعه و تفکر بفرمایید , خودتان به جواب میرسید. با احترام فراوان
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
خب .کاربرانی که نظر منفی من به دموکراسی بودن اسرائیل دادند که سه نفر شان مشخص شد . جواب دهند . ایا در رژ یم جمهوری اسلامی یک یهود میتواند پست ومقامی داشته باشد ?. حتی در کشورهای عربی تا عربستان سعودی واردن .شده یک یهود پست ومقامی داشته باشد? .. ایا یک کشور کوچکی بنام اسرائیل نباید احساس خطر در چنین منطقعه غیر دموکراسی کند ?
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
۴۴
UK2015 - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما 100% موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران / ایکاش .امروز برنامه سیامک دهقانپور ( افق) . با مارک والاس .سفیر پیشین در سازمان ملل .باحسین موسویان سفیرسابق رژیم در جمهوری اسلامی در برلین ( المان)را میدید و واقعا جای خجالت بود از جوابهای این رژیم به سفیرسابق مارک . همه اش هم بحث در مورد برنامه هسته ای رژیم و توافق نامه ژنو و اسرائیل . حتی موسویان گفت اسرائیل 400 کلاهک اتمی دارد.وعجب جوابهای دندان شکنی مارک میداد به حسین موسویان.
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما کاملا موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران -دوست گرامی خوشحالم از صداقتت واینکه بمن رای منفی دادی .مهم نیست .ما اینجا جایزه نمیگیریم .اما منو خوشحال کردی که نظرت را نوشتی .ایا اسرائیل در چه موقع وچه وقت جواب سنگ پراکنی را باموشک داده? اشویتس خامنه ای ست که بارها وبارها . اسرائیل را نامشروع وح...ه و نابودی اسرائیل را خواستارست .بهمین دلیل کمکهای مالی ونظامی چه به حماس وچه به حزب الله لبنان نهایت رسیدن هدف خود خامنه ائیست . جنگ را حماس با راکت پراکنی و حزب الله لبنان حامی اش پرتاپ بسوی اسرائیل شروع کرد . حتی اتش بس رئیس جمهور مصر را اسرائیل پذیرفت .اما در زمان همین اتش بس حماس مرتبا شلیک بطرف اسرائیل میکرد . وحماس سنگر از پشت مدارس وخانه ها واسرائیل هم هدف همان منطقه ائی که بهش شلیک میشد میگرفت .بعد ها ونوارها که بیرون امد .دنیا متوجه سپرانسانی ومظلوم نمائی حماس که خودش مقصربود شد ..هرگز اسرائیل شروع کننده جنگ نبوده .هرکشوری هم حق دارد دفاع از کشوروامنیت مردمانش را داشته باشد .من نه اسرائیلی هستم نه یهود .اما انسان باید شرف ووجدان داشته باشد و خبر دقیق وواقعی رابداند واگاه باشد نه شایعه پراکنی ها
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست عزیز؛ یکی از 30 نفری که تابحال به کامنت شما نظر منفی دادن من بودم و اصلا هم بحث لجبازی یا بقول شما خودنمایی عقده ها؟؟؟!!! نیست. و اما دموکراسی؛ به من بگین دموکراسی درکدام مکتب سیاسی کشتن بچه های بی گناه معنی میده؟ لطفا نگین که پس حماس و حزب الله که به اسراییل موشک میزنن وآدم میکشن چی می شن؟ اونا گروههای تروریستی هستن مثل داعش و انتظار دیگه ای ازشون نمیره. اما دولتی که بقول شما و ادعای خودش دموکراسی رو رعایت میکنه چرا سنگ رو با گلوله جواب میده؟ انتخاب یک عرب به عنوان رییس دیوان یا هر عنوان دیگه نشونه دموکراسی نیست وقتی اون عرب نمیخواد یا نمیتونه کاری در جهت حفظ حقوق بشر بکنه. واقعا فکر میکنی اشویتس دومی توی نوارغزه بوجود نیامده؟ البته اینبار ازطرف یهودیها؟ مرگ خوبه اما برای همسایه؟ واقعا فکر میکنی بجز رهبر دیوانه کره شمالی منفور تر از نتانیاهو بین رهبرهای جهان داریم؟ لابد اسراییل بیشتر از200 کلاهک هسته ای رو برای نشر دموکراسی در جهان ذخیره کرده؟!!یک کم واقعی تر به دنیا نگاه کنیم و عاقلانه تر
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
omid2944 - برلین، آلمان - عزیزم خوب یهودن دیگه .
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
۴۱
omid2944 - برلین، آلمان
اسرائیل رو از نزدیک دیدم.حیفا و اورشلیم.میشه گفت تنها کشور دمکرات خاور میانه اسرائیل هست.واقعا زیباست این کشور.ولی مناطق عرب نشین وقتی میفهمن توریست هستی میخواهند سرت کلاه بگذارن و جنسی را ۳ برابر بهت بندازن.واقعا قالتاق هستند
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربر گرامی .که نظر منفی داده ائید . مهم برای من نظرشماست . رای منفی شما اهمیتی برای من ندارد . اگر توانستی با شهامت وبا صداقت نطرت را بدهی مهم است . کلیک کردن روی رای منفی هربچه ای هم میتواند . اینجا بحث وتبادل نظر است نه لجبازی و خودنمائی عقده ها....
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربران مخالف اسرائیل ..ببینید یک عرب ( فلسطینی تبار) رئیس دیوان قضائی اسرائیل است . اینست دموکراسی ...
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربران مخالف اسرائیل ..ببینید یک عرب ( فلسطینی تبار) رئیس دیوان قضائی اسرائیل است . اینست دموکراسی ...
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربر گرامی .که نظر منفی داده ائید . مهم برای من نظرشماست . رای منفی شما اهمیتی برای من ندارد . اگر توانستی با شهامت وبا صداقت نطرت را بدهی مهم است . کلیک کردن روی رای منفی هربچه ای هم میتواند . اینجا بحث وتبادل نظر است نه لجبازی و خودنمائی عقده ها....
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
۴۱
omid2944 - برلین، آلمان
اسرائیل رو از نزدیک دیدم.حیفا و اورشلیم.میشه گفت تنها کشور دمکرات خاور میانه اسرائیل هست.واقعا زیباست این کشور.ولی مناطق عرب نشین وقتی میفهمن توریست هستی میخواهند سرت کلاه بگذارن و جنسی را ۳ برابر بهت بندازن.واقعا قالتاق هستند
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
omid2944 - برلین، آلمان - عزیزم خوب یهودن دیگه .
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست عزیز؛ یکی از 30 نفری که تابحال به کامنت شما نظر منفی دادن من بودم و اصلا هم بحث لجبازی یا بقول شما خودنمایی عقده ها؟؟؟!!! نیست. و اما دموکراسی؛ به من بگین دموکراسی درکدام مکتب سیاسی کشتن بچه های بی گناه معنی میده؟ لطفا نگین که پس حماس و حزب الله که به اسراییل موشک میزنن وآدم میکشن چی می شن؟ اونا گروههای تروریستی هستن مثل داعش و انتظار دیگه ای ازشون نمیره. اما دولتی که بقول شما و ادعای خودش دموکراسی رو رعایت میکنه چرا سنگ رو با گلوله جواب میده؟ انتخاب یک عرب به عنوان رییس دیوان یا هر عنوان دیگه نشونه دموکراسی نیست وقتی اون عرب نمیخواد یا نمیتونه کاری در جهت حفظ حقوق بشر بکنه. واقعا فکر میکنی اشویتس دومی توی نوارغزه بوجود نیامده؟ البته اینبار ازطرف یهودیها؟ مرگ خوبه اما برای همسایه؟ واقعا فکر میکنی بجز رهبر دیوانه کره شمالی منفور تر از نتانیاهو بین رهبرهای جهان داریم؟ لابد اسراییل بیشتر از200 کلاهک هسته ای رو برای نشر دموکراسی در جهان ذخیره کرده؟!!یک کم واقعی تر به دنیا نگاه کنیم و عاقلانه تر
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران -دوست گرامی خوشحالم از صداقتت واینکه بمن رای منفی دادی .مهم نیست .ما اینجا جایزه نمیگیریم .اما منو خوشحال کردی که نظرت را نوشتی .ایا اسرائیل در چه موقع وچه وقت جواب سنگ پراکنی را باموشک داده? اشویتس خامنه ای ست که بارها وبارها . اسرائیل را نامشروع وح...ه و نابودی اسرائیل را خواستارست .بهمین دلیل کمکهای مالی ونظامی چه به حماس وچه به حزب الله لبنان نهایت رسیدن هدف خود خامنه ائیست . جنگ را حماس با راکت پراکنی و حزب الله لبنان حامی اش پرتاپ بسوی اسرائیل شروع کرد . حتی اتش بس رئیس جمهور مصر را اسرائیل پذیرفت .اما در زمان همین اتش بس حماس مرتبا شلیک بطرف اسرائیل میکرد . وحماس سنگر از پشت مدارس وخانه ها واسرائیل هم هدف همان منطقه ائی که بهش شلیک میشد میگرفت .بعد ها ونوارها که بیرون امد .دنیا متوجه سپرانسانی ومظلوم نمائی حماس که خودش مقصربود شد ..هرگز اسرائیل شروع کننده جنگ نبوده .هرکشوری هم حق دارد دفاع از کشوروامنیت مردمانش را داشته باشد .من نه اسرائیلی هستم نه یهود .اما انسان باید شرف ووجدان داشته باشد و خبر دقیق وواقعی رابداند واگاه باشد نه شایعه پراکنی ها
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما کاملا موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران / ایکاش .امروز برنامه سیامک دهقانپور ( افق) . با مارک والاس .سفیر پیشین در سازمان ملل .باحسین موسویان سفیرسابق رژیم در جمهوری اسلامی در برلین ( المان)را میدید و واقعا جای خجالت بود از جوابهای این رژیم به سفیرسابق مارک . همه اش هم بحث در مورد برنامه هسته ای رژیم و توافق نامه ژنو و اسرائیل . حتی موسویان گفت اسرائیل 400 کلاهک اتمی دارد.وعجب جوابهای دندان شکنی مارک میداد به حسین موسویان.
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
۴۴
UK2015 - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما 100% موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
خب .کاربرانی که نظر منفی من به دموکراسی بودن اسرائیل دادند که سه نفر شان مشخص شد . جواب دهند . ایا در رژ یم جمهوری اسلامی یک یهود میتواند پست ومقامی داشته باشد ?. حتی در کشورهای عربی تا عربستان سعودی واردن .شده یک یهود پست ومقامی داشته باشد? .. ایا یک کشور کوچکی بنام اسرائیل نباید احساس خطر در چنین منطقعه غیر دموکراسی کند ?
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. من یکی از کسانی هستم که به شما رای منفی داده. اگر شما اول راجع به نحوه بوجود امدن کشور اسراییل کمی مطالعه و تفکر بفرمایید , خودتان به جواب میرسید. با احترام فراوان
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست گرامی من هیچ وقت از حزب الله یا حماس یا مجاهدین یا داعش یا هر گروه وحکومت تروریستی دیگه که به بهانه دفاع از مردم به دیگر انسانها آزار میرسونه حمایت نکردم و نمیکنم وفکر می کنم هیچ انسان دیگه ای هم بیاد مثلا از داعش و جنایتهاشون دفاع کنه. سوال من این بود که تکلیف گروههای تروریستی معلومه اما چرا باید حکومتی که اینهمه ادعا داره( سخنرانی نتانیاهو رو دیدین؟) به بهانه دفاع مشروع! مردم بی گناه رو بکشه؟ چون از داخل یک مدرسه موشک شلیک شده و خورده وسط بیابونهای اسراییل باید مدرسه رو ی سر بچه های بی گناه خراب بشه؟ چرا سران یهود جا پای هیتلر تو نژادپرستی گذاشتن؟ راستی اون برنامه افق رو هم دانلود کردم و دیدم جوابهای والاس فقط سفسطه بود و بالاخره به این سوال جواب نداد که اگه یکی از این بمبها توی سر خانواده خودت منفجر بشه اونوقت حالت چطوره؟؟؟
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران - دوست عزیز .وقتی ویدیوی حمله اسرائیل به حماس بیرون امد وهمه دیدن . بعدا روشن شد که حماس از پشت مدارس وخانه ها بسوی اسرائیل شلیک میکند . حتی بعدا ارتش اسرائیل اعلامیه ودر حماس دربین مردم هم پخش شد که مردم حماس خانه های خودرا ترک وبه پائیت ترین نقطه جنوب پهر بروید . عزیزم من . بیش از دومیلیون هم میهن ات در جنگ عراق متجاوزگر کشته شد .حالا ببین همان سپاه وبسیج درعراق چقدر حمایت از عراق و چه کمک های مالی بمردم عراق میکند ...دراخر در جنگ نقل ونبات پخش نمیکنند .تا باشد که حماس متکی به حامی اش رژیم .با دم شیر بازی نکند..
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
باپوزش از اشتباه تایپی . پائین ترین نقطه جنوب شهر . که اصلاح کردم
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست عزیز؛ یکی از 30 نفری که تابحال به کامنت شما نظر منفی دادن من بودم و اصلا هم بحث لجبازی یا بقول شما خودنمایی عقده ها؟؟؟!!! نیست. و اما دموکراسی؛ به من بگین دموکراسی درکدام مکتب سیاسی کشتن بچه های بی گناه معنی میده؟ لطفا نگین که پس حماس و حزب الله که به اسراییل موشک میزنن وآدم میکشن چی می شن؟ اونا گروههای تروریستی هستن مثل داعش و انتظار دیگه ای ازشون نمیره. اما دولتی که بقول شما و ادعای خودش دموکراسی رو رعایت میکنه چرا سنگ رو با گلوله جواب میده؟ انتخاب یک عرب به عنوان رییس دیوان یا هر عنوان دیگه نشونه دموکراسی نیست وقتی اون عرب نمیخواد یا نمیتونه کاری در جهت حفظ حقوق بشر بکنه. واقعا فکر میکنی اشویتس دومی توی نوارغزه بوجود نیامده؟ البته اینبار ازطرف یهودیها؟ مرگ خوبه اما برای همسایه؟ واقعا فکر میکنی بجز رهبر دیوانه کره شمالی منفور تر از نتانیاهو بین رهبرهای جهان داریم؟ لابد اسراییل بیشتر از200 کلاهک هسته ای رو برای نشر دموکراسی در جهان ذخیره کرده؟!!یک کم واقعی تر به دنیا نگاه کنیم و عاقلانه تر
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
۴۴
UK2015 - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما 100% موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما کاملا موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست گرامی من هیچ وقت از حزب الله یا حماس یا مجاهدین یا داعش یا هر گروه وحکومت تروریستی دیگه که به بهانه دفاع از مردم به دیگر انسانها آزار میرسونه حمایت نکردم و نمیکنم وفکر می کنم هیچ انسان دیگه ای هم بیاد مثلا از داعش و جنایتهاشون دفاع کنه. سوال من این بود که تکلیف گروههای تروریستی معلومه اما چرا باید حکومتی که اینهمه ادعا داره( سخنرانی نتانیاهو رو دیدین؟) به بهانه دفاع مشروع! مردم بی گناه رو بکشه؟ چون از داخل یک مدرسه موشک شلیک شده و خورده وسط بیابونهای اسراییل باید مدرسه رو ی سر بچه های بی گناه خراب بشه؟ چرا سران یهود جا پای هیتلر تو نژادپرستی گذاشتن؟ راستی اون برنامه افق رو هم دانلود کردم و دیدم جوابهای والاس فقط سفسطه بود و بالاخره به این سوال جواب نداد که اگه یکی از این بمبها توی سر خانواده خودت منفجر بشه اونوقت حالت چطوره؟؟؟
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. من یکی از کسانی هستم که به شما رای منفی داده. اگر شما اول راجع به نحوه بوجود امدن کشور اسراییل کمی مطالعه و تفکر بفرمایید , خودتان به جواب میرسید. با احترام فراوان
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران - دوست عزیز .وقتی ویدیوی حمله اسرائیل به حماس بیرون امد وهمه دیدن . بعدا روشن شد که حماس از پشت مدارس وخانه ها بسوی اسرائیل شلیک میکند . حتی بعدا ارتش اسرائیل اعلامیه ودر حماس دربین مردم هم پخش شد که مردم حماس خانه های خودرا ترک وبه پائیت ترین نقطه جنوب پهر بروید . عزیزم من . بیش از دومیلیون هم میهن ات در جنگ عراق متجاوزگر کشته شد .حالا ببین همان سپاه وبسیج درعراق چقدر حمایت از عراق و چه کمک های مالی بمردم عراق میکند ...دراخر در جنگ نقل ونبات پخش نمیکنند .تا باشد که حماس متکی به حامی اش رژیم .با دم شیر بازی نکند..
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
باپوزش از اشتباه تایپی . پائین ترین نقطه جنوب شهر . که اصلاح کردم
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
۴۱
omid2944 - برلین، آلمان
اسرائیل رو از نزدیک دیدم.حیفا و اورشلیم.میشه گفت تنها کشور دمکرات خاور میانه اسرائیل هست.واقعا زیباست این کشور.ولی مناطق عرب نشین وقتی میفهمن توریست هستی میخواهند سرت کلاه بگذارن و جنسی را ۳ برابر بهت بندازن.واقعا قالتاق هستند
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران / ایکاش .امروز برنامه سیامک دهقانپور ( افق) . با مارک والاس .سفیر پیشین در سازمان ملل .باحسین موسویان سفیرسابق رژیم در جمهوری اسلامی در برلین ( المان)را میدید و واقعا جای خجالت بود از جوابهای این رژیم به سفیرسابق مارک . همه اش هم بحث در مورد برنامه هسته ای رژیم و توافق نامه ژنو و اسرائیل . حتی موسویان گفت اسرائیل 400 کلاهک اتمی دارد.وعجب جوابهای دندان شکنی مارک میداد به حسین موسویان.
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
خب .کاربرانی که نظر منفی من به دموکراسی بودن اسرائیل دادند که سه نفر شان مشخص شد . جواب دهند . ایا در رژ یم جمهوری اسلامی یک یهود میتواند پست ومقامی داشته باشد ?. حتی در کشورهای عربی تا عربستان سعودی واردن .شده یک یهود پست ومقامی داشته باشد? .. ایا یک کشور کوچکی بنام اسرائیل نباید احساس خطر در چنین منطقعه غیر دموکراسی کند ?
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران -دوست گرامی خوشحالم از صداقتت واینکه بمن رای منفی دادی .مهم نیست .ما اینجا جایزه نمیگیریم .اما منو خوشحال کردی که نظرت را نوشتی .ایا اسرائیل در چه موقع وچه وقت جواب سنگ پراکنی را باموشک داده? اشویتس خامنه ای ست که بارها وبارها . اسرائیل را نامشروع وح...ه و نابودی اسرائیل را خواستارست .بهمین دلیل کمکهای مالی ونظامی چه به حماس وچه به حزب الله لبنان نهایت رسیدن هدف خود خامنه ائیست . جنگ را حماس با راکت پراکنی و حزب الله لبنان حامی اش پرتاپ بسوی اسرائیل شروع کرد . حتی اتش بس رئیس جمهور مصر را اسرائیل پذیرفت .اما در زمان همین اتش بس حماس مرتبا شلیک بطرف اسرائیل میکرد . وحماس سنگر از پشت مدارس وخانه ها واسرائیل هم هدف همان منطقه ائی که بهش شلیک میشد میگرفت .بعد ها ونوارها که بیرون امد .دنیا متوجه سپرانسانی ومظلوم نمائی حماس که خودش مقصربود شد ..هرگز اسرائیل شروع کننده جنگ نبوده .هرکشوری هم حق دارد دفاع از کشوروامنیت مردمانش را داشته باشد .من نه اسرائیلی هستم نه یهود .اما انسان باید شرف ووجدان داشته باشد و خبر دقیق وواقعی رابداند واگاه باشد نه شایعه پراکنی ها
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربر گرامی .که نظر منفی داده ائید . مهم برای من نظرشماست . رای منفی شما اهمیتی برای من ندارد . اگر توانستی با شهامت وبا صداقت نطرت را بدهی مهم است . کلیک کردن روی رای منفی هربچه ای هم میتواند . اینجا بحث وتبادل نظر است نه لجبازی و خودنمائی عقده ها....
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
omid2944 - برلین، آلمان - عزیزم خوب یهودن دیگه .
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربران مخالف اسرائیل ..ببینید یک عرب ( فلسطینی تبار) رئیس دیوان قضائی اسرائیل است . اینست دموکراسی ...
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربران مخالف اسرائیل ..ببینید یک عرب ( فلسطینی تبار) رئیس دیوان قضائی اسرائیل است . اینست دموکراسی ...
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
omid2944 - برلین، آلمان - عزیزم خوب یهودن دیگه .
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
کاربر گرامی .که نظر منفی داده ائید . مهم برای من نظرشماست . رای منفی شما اهمیتی برای من ندارد . اگر توانستی با شهامت وبا صداقت نطرت را بدهی مهم است . کلیک کردن روی رای منفی هربچه ای هم میتواند . اینجا بحث وتبادل نظر است نه لجبازی و خودنمائی عقده ها....
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران -دوست گرامی خوشحالم از صداقتت واینکه بمن رای منفی دادی .مهم نیست .ما اینجا جایزه نمیگیریم .اما منو خوشحال کردی که نظرت را نوشتی .ایا اسرائیل در چه موقع وچه وقت جواب سنگ پراکنی را باموشک داده? اشویتس خامنه ای ست که بارها وبارها . اسرائیل را نامشروع وح...ه و نابودی اسرائیل را خواستارست .بهمین دلیل کمکهای مالی ونظامی چه به حماس وچه به حزب الله لبنان نهایت رسیدن هدف خود خامنه ائیست . جنگ را حماس با راکت پراکنی و حزب الله لبنان حامی اش پرتاپ بسوی اسرائیل شروع کرد . حتی اتش بس رئیس جمهور مصر را اسرائیل پذیرفت .اما در زمان همین اتش بس حماس مرتبا شلیک بطرف اسرائیل میکرد . وحماس سنگر از پشت مدارس وخانه ها واسرائیل هم هدف همان منطقه ائی که بهش شلیک میشد میگرفت .بعد ها ونوارها که بیرون امد .دنیا متوجه سپرانسانی ومظلوم نمائی حماس که خودش مقصربود شد ..هرگز اسرائیل شروع کننده جنگ نبوده .هرکشوری هم حق دارد دفاع از کشوروامنیت مردمانش را داشته باشد .من نه اسرائیلی هستم نه یهود .اما انسان باید شرف ووجدان داشته باشد و خبر دقیق وواقعی رابداند واگاه باشد نه شایعه پراکنی ها
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران / ایکاش .امروز برنامه سیامک دهقانپور ( افق) . با مارک والاس .سفیر پیشین در سازمان ملل .باحسین موسویان سفیرسابق رژیم در جمهوری اسلامی در برلین ( المان)را میدید و واقعا جای خجالت بود از جوابهای این رژیم به سفیرسابق مارک . همه اش هم بحث در مورد برنامه هسته ای رژیم و توافق نامه ژنو و اسرائیل . حتی موسویان گفت اسرائیل 400 کلاهک اتمی دارد.وعجب جوابهای دندان شکنی مارک میداد به حسین موسویان.
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
خب .کاربرانی که نظر منفی من به دموکراسی بودن اسرائیل دادند که سه نفر شان مشخص شد . جواب دهند . ایا در رژ یم جمهوری اسلامی یک یهود میتواند پست ومقامی داشته باشد ?. حتی در کشورهای عربی تا عربستان سعودی واردن .شده یک یهود پست ومقامی داشته باشد? .. ایا یک کشور کوچکی بنام اسرائیل نباید احساس خطر در چنین منطقعه غیر دموکراسی کند ?
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
Ali-London - لندن، انگلستان -دوست گرامی . خوبه در انگلستان هستید ..بدانید زیر سر همان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین ویهودیان است .وبیانیه 1917میلادی بعد ازجنگ جهانی اول وسقوط امپراطوری عثمانی.سازمان ملل متحد در29نوامبر1947میلادی طرح تقسیم فلسطین به دوکشور اسرائیل و فلسطین را به اورشلیم بصورت بین المللی تصویب کرد .که اعراب وفلسطین بلافاصلهانه انرا رد و جنگها علیه اسرائیل نمودند . نمونه جنگ 30نوامبر1947 تا مه 1948 . جنگ شش روزه1967 وازهمه مهمتر جنگ یوم کیپور1973 و 2014 جنگ 55 روزه حماس با اسرائیل ..امیدست توانستم باشم .جواب قانع کننده ائی بشما گرامی داده باشم .
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
۴۱
omid2944 - برلین، آلمان
اسرائیل رو از نزدیک دیدم.حیفا و اورشلیم.میشه گفت تنها کشور دمکرات خاور میانه اسرائیل هست.واقعا زیباست این کشور.ولی مناطق عرب نشین وقتی میفهمن توریست هستی میخواهند سرت کلاه بگذارن و جنسی را ۳ برابر بهت بندازن.واقعا قالتاق هستند
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. من یکی از کسانی هستم که به شما رای منفی داده. اگر شما اول راجع به نحوه بوجود امدن کشور اسراییل کمی مطالعه و تفکر بفرمایید , خودتان به جواب میرسید. با احترام فراوان
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران - دوست عزیز .وقتی ویدیوی حمله اسرائیل به حماس بیرون امد وهمه دیدن . بعدا روشن شد که حماس از پشت مدارس وخانه ها بسوی اسرائیل شلیک میکند . حتی بعدا ارتش اسرائیل اعلامیه ودر حماس دربین مردم هم پخش شد که مردم حماس خانه های خودرا ترک وبه پائیت ترین نقطه جنوب پهر بروید . عزیزم من . بیش از دومیلیون هم میهن ات در جنگ عراق متجاوزگر کشته شد .حالا ببین همان سپاه وبسیج درعراق چقدر حمایت از عراق و چه کمک های مالی بمردم عراق میکند ...دراخر در جنگ نقل ونبات پخش نمیکنند .تا باشد که حماس متکی به حامی اش رژیم .با دم شیر بازی نکند..
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
باپوزش از اشتباه تایپی . پائین ترین نقطه جنوب شهر . که اصلاح کردم
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست گرامی من هیچ وقت از حزب الله یا حماس یا مجاهدین یا داعش یا هر گروه وحکومت تروریستی دیگه که به بهانه دفاع از مردم به دیگر انسانها آزار میرسونه حمایت نکردم و نمیکنم وفکر می کنم هیچ انسان دیگه ای هم بیاد مثلا از داعش و جنایتهاشون دفاع کنه. سوال من این بود که تکلیف گروههای تروریستی معلومه اما چرا باید حکومتی که اینهمه ادعا داره( سخنرانی نتانیاهو رو دیدین؟) به بهانه دفاع مشروع! مردم بی گناه رو بکشه؟ چون از داخل یک مدرسه موشک شلیک شده و خورده وسط بیابونهای اسراییل باید مدرسه رو ی سر بچه های بی گناه خراب بشه؟ چرا سران یهود جا پای هیتلر تو نژادپرستی گذاشتن؟ راستی اون برنامه افق رو هم دانلود کردم و دیدم جوابهای والاس فقط سفسطه بود و بالاخره به این سوال جواب نداد که اگه یکی از این بمبها توی سر خانواده خودت منفجر بشه اونوقت حالت چطوره؟؟؟
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
۵۱
Ali-London - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما کاملا موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
۴۴
UK2015 - لندن، انگلستان
[::همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران::]. با شما 100% موافقم
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
۷۲
همسایه دکتر شریعتی - ایران، ایران
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست عزیز؛ یکی از 30 نفری که تابحال به کامنت شما نظر منفی دادن من بودم و اصلا هم بحث لجبازی یا بقول شما خودنمایی عقده ها؟؟؟!!! نیست. و اما دموکراسی؛ به من بگین دموکراسی درکدام مکتب سیاسی کشتن بچه های بی گناه معنی میده؟ لطفا نگین که پس حماس و حزب الله که به اسراییل موشک میزنن وآدم میکشن چی می شن؟ اونا گروههای تروریستی هستن مثل داعش و انتظار دیگه ای ازشون نمیره. اما دولتی که بقول شما و ادعای خودش دموکراسی رو رعایت میکنه چرا سنگ رو با گلوله جواب میده؟ انتخاب یک عرب به عنوان رییس دیوان یا هر عنوان دیگه نشونه دموکراسی نیست وقتی اون عرب نمیخواد یا نمیتونه کاری در جهت حفظ حقوق بشر بکنه. واقعا فکر میکنی اشویتس دومی توی نوارغزه بوجود نیامده؟ البته اینبار ازطرف یهودیها؟ مرگ خوبه اما برای همسایه؟ واقعا فکر میکنی بجز رهبر دیوانه کره شمالی منفور تر از نتانیاهو بین رهبرهای جهان داریم؟ لابد اسراییل بیشتر از200 کلاهک هسته ای رو برای نشر دموکراسی در جهان ذخیره کرده؟!!یک کم واقعی تر به دنیا نگاه کنیم و عاقلانه تر
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶