رویترز : دیپلمات‌های ایران , اسرائیل و آمریکا 'در یک نشست سری حضور داشتند'

نشست در هتلی در گلیون در نزدیکی منترو برگزار شده است

خبرگزاری رویترز گزارش داده است به تازگی نمایندگان ایران، اسرائیل، چندین کشور عرب و آمریکا در نشستی مربوط به خلع سلاح هسته‌ای در نزدیکی شهر مونترو در سوئیس شرکت کرده‌اند.


برپایه این گزارش، این جلسه روز دوم نوامبر، ۱۱ آبان ماه، در هتلی در دهکده گلیون برگزار شده و موضوع آن هم زمینه‌سازی برای کنفرانسی بین‌المللی درباره خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای بود.


رویترز به نقل از یک دیپلمات عرب که نخواسته نامش فاش شود نوشته است که نمایندگان ایران و اسرائیل در این جلسه حضور داشتند و جلسه بعدی پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

یکی از مقامات اسرائیلی هم به رویترز گفته است در این جلسه هیات‌های نمایندگی مواضع کشور خود را بیان کردند اما نمایندگان اسرائیل هیچ تماس مستقیمی با نمایندگان ایران یا کشور‌های عرب نداشتند.

به گزارش رویترز، نزدیک به ۱۴ هیات نمایندگی در این نشست شرکت داشتند.  یاکو لایاوا، معاون وزیر خارجه فنلاند، هم که مسئول برگزاری این کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌ هسته‌ای است، در این نشست حضور داشته است.

یک مقام اسرائیلی روز دوشنبه در بییت‌المقدس گفت جلسه روز ۱۱ آبان در حقیقت نشستی برای آماده‌سازی کنفرانس پیش رو بود و بیشتر گفت‌وگو‌ها بر سر مسائل فنی متمرکز شده بود.

وی تاکید کرده است که هیچ تماش مستقیم و غیر مستقیمی بین نمایندگان اسرائیل با ایران و کشورهای عرب حاضر در نشست نبود.

به گفته این مقام اسرائیلی تاریخ برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای هنوز تعیین نشده است.

 اسرائیل درباره در اختیار داشتن یا نداشتن سلاح‌های اتمی به طور رسمی اظهار نظر نمی‌:کند. با این حال اهود اولمرت نخست‌وزیر وقت اسرائیل در سال ۲۰۰۶ در گفت‌وگو با یک شبکه آلمانی تلویحا گفت که این کشور دارای سلاح هسته‌ای است. اقدامی که با انتقاد سیاستمداران اسرائیلی مواجه شد.

برنامه اتمی ایران هم گرچه به گفته مقامات جمهوری اسلامی تنها اهداف غیر نظامی را دنیال می‌کند ولی کشورهای غربی ایران را بار‌ها به پیشبرد اهداف نظامی متهم کرده‌اند.

رأی دهید
دنیای وحشی - تهران - ایران
کم کم پشت پرده ازدواج می کنند و گاد فادر بچه های هم میشوند وفقط این مردم ساده هستند که دست از شعار مرگ باد و زنده بادهاشون دست برنمیدارند.
‌چهارشنبه 15 آبان 1392 - 01:42
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
رهبر جمهوری اسلامی در پشت پرده .. .ت با نرمش قهرمانانه ودر محافل مخفی ختی با اسرائیل درمورد همکاریهای دوجانه برای پیش برد طرح اسرائیل به توافق رسیدهاند وای ملت ایران شما می دانید که ایران همراه با اسرائیل وامریکا مخالف تشکیل یک کشوری به نام فلسطین هستند واسرائیل از خواسته های ایران در دخالت در فلسطین حمایت می کند چون توسط تروریستهای حماس وجهاد اسلامی هر وقت بخواهد وارد سر زمین اشغالی می شود چون ایران به حماس می گوید پول می خواهی یک موشک قسم شلیک کن ودر مقابل اسرائیل به بهانه موشکی که فقط دود می کندبه غزه حمله می کند وکلی از مردم بی گناه را به خاک وخون می کشد
‌چهارشنبه 15 آبان 1392 - 03:23
invincible - مینستا - آمریکا
رژیم کثیف آخوندی به هر کلکی که دست بزنه باز محکوم به نابودی هست اینها حتی از هیتلر، شمر، و تمامی دیکتاتورها پیشی‌ گرفتن پس مرگ بر اصل ولایت فقیه و درود بر مردم قهرمان ایران!!!
‌چهارشنبه 15 آبان 1392 - 16:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.